Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: T-8w op ebay

  1. #11
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Meneer Boomsma ik kan u helaas niks vertellen over het boek van Govert Steen.
    Vond wel de gehele titel en zo, misschien dat u er iets aan heeft:

    http://catalogus.coda-apeldoorn.nl/w...ind_1&ItemNr=7
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  2. #12
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hallo Rein,
    Het boek over Govert Steen van Rob Philips.
    De schrijver heeft enige jaren in het huis van de familie Steen in Apeldoorn gewoond en daardoor heeft hij de familiegeschiedenis uitgespit en met name Govert Steen, maar ook aan zijn vriend en oorlogsvlieger Rijklof van Goens wordt ruim aandacht besteed.
    Het boek is abobinabel slecht geprint en kost € 70,00 bij de Free Musketeers.
    Ik heb gereclameerd en kreeg gratis een nieuw exemplaar, net zo beroerd, die ik aan een ander forumlid heb verkocht voor half geld. De inhoud is prima, heel veel onderzoek werd gedaan door Rob.
    Grappig te vertellen is, dat alle ontsnapte Engelandvaarders van de G1 en de T.8W ieder een beloning zouden krijgen 1.000 pond van de Nederlandse regering, omdat ze een Nederlands vliegtuig "ingeleverd" hadden. Steen heeft dat bedrag nooit ontvangen, hij sneuvelde in een Spitfire op 5 juni 1942, maar jouw vader wel?
    In het boek staat wel een mooie tekening afgebeeld van Serge Stone met de tekst:"Op een handbreedte sprong de T.8W over de Hembrug heen".
    Het boek van Jan Hof is een leuk en spannend avonturenboek
    Ik zal jouw artikel uit FlyPast scannen en als PDF bestand toesturen via een pb'tje. Je hoort nog van mij.

    Ger.

  3. #13
    Geregistreerd
    11 maart 2013
    Locatie
    Ceauce Normandie Frankrijk
    Berichten
    17

    Standaard R25, gekaapt 6/5/'41

    Hierbij de foto die mijn vader had genomen van R25 (KD+GQ) te Broadstairs op 6 Mei 1941. Het is dezelfde, maar groter dan die in het boek "Niet schieten"
    Laatst gewijzigd door Reinboomsma (R.I.P.); 19 maart 2013 om 22:45 Reden: Only one picture.

  4. #14
    Geregistreerd
    11 maart 2013
    Locatie
    Ceauce Normandie Frankrijk
    Berichten
    17

    Standaard

    Hallo Ger, bedankt voor je uitleg van het boek over Govert Steen. Pa was een goede vriend van hem want ook hij woonde in Apeldoorn toendertijd. Nee ook hij heeft nooit die 1000 gulden ontvangen dus dat is maar een smoesje geweest denk ik. Dat buitgeld is waarschijnlijk in iemand anders zak verdwenen. Ik heb wel een heleboel copies van Govert's operational logbook die door zijn squadron was bijgehouden. Ook heb ik een hele hoop informatie gekregen van Willem Vredeling, die een leerling was van pa op Deelen gedurende de jaren '56 geloof ik. Hij herrinerde mij van toen, mijn vader bracht mij altijd naar zijn werk toen het school vakantie was en ik mocht het plexiglas poetsen op de helicopters en Piper cubs voor een gratis vlucht een keer per week. Wat je maar deed voor een beetje excitement he?

  5. #15
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Rein, het was geen 1.000,- gulden, maar 1.000 Engelse ponden, dus in die tijd ongeveer 10.000,- in guldens, dacht ik.
    Tot in 1956 is nog getracht door de erven Steen dit bedrag te verkrijgen van de Nederlandse regering.
    Omgerekend naar 2013 zou dit bedrag met een rentepercentage van 4% op ongeveer € 20.000,- uitkomen.
    Je zou als nabestaande nog een poging kunnen doen bij Rutte om dit bedrag te gaan incasseren!

    Stuur mij even een persoonlijk berichtje (PB'tje) via mijn profiel.
    Ik heb jouw e-mail adres nodig voor het toezenden van jouw artikel in FlyPast.

    Ger.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •