Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42

Discussie: Fokker D-21's gevonden in Rusland

  1. #11

    Standaard

    Zijn er misschien meer fotoos van deze D21`s,of is er iets van een internet site om de boel te kunnen volgen.
    Wel enorm gaaf dat deze vliegtuigen zijn opgedoken zeg.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Bekijk bericht
    Peter,

    Heb je ook toevallig foto's van de romp welke in Denemarken ligt?

    Chris
    Nee. Het gaat om de romp van de J-049, die in Denemarken ergens schijnt te zijn opgeslagen. Ik hou me wel aanbevolen voor foto's daarvan, maar het drama van die Russische foto's in de sneeuw spreekt me veel meer aan.

    Misschien weet trouwens niet iedereen dat er in Finland een grotendeels originele D.21 in het luchtmachtmuseum staat. Het gaat om de FR-110 met delen van de FR-118.
    Photos: Fokker D-XXI Aircraft Pictures | Airliners.net

    Dat de Russen een van die wrakken luchtwaardig zouden gaan maken lijkt me trouwens erg onwaarschijnlijk.

    Peter

  3. #13
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fogg Bekijk bericht

    Dat de Russen een van die wrakken luchtwaardig zouden gaan maken lijkt me trouwens erg onwaarschijnlijk.

    Peter
    Ze vliegen wel erg veel met wrakken wat je, jammer genoeg, regelmatig op het nieuws kan zien.
    Dus een wrak meer .....................................

  4. #14

    Standaard

    Ze hebben vast nog wel wat Russische of desnoods Duitse wrakken om hun geld en moeite in te steken. Wat betekent voor hen nou een Fokker D.21.

  5. #15

    Standaard

    Het opknappen en vliegklaar maken van oude jagers zoals Me-109, Fw-190, ect. is in Rusland gewoon business. Ze vinden van een vliegtuig 2 of 3 wrakken, voegen die samen, maken het vliegklaar en verkopen deze aan de rijken. Veel van zulk soort kisten gaan naar Amerika en Canada. Zo'n vliegtuig brengt toch al snel een half miljoen op. Hoe unieker het vliegtuig des te duurder, dus deze D-21 is gewoon handel.

  6. #16

    Standaard

    Het zou erg leuk zijn, ik hoop dat ik ongelijk krijg.

    Maarre, heb jij die foto's in hogere resolutie of weet je waar ik erom kan vragen?

    Ik ben erg aan het bietsen voor het boek

    Peter

  7. #17
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Pim zou ik daar een kopie van kunnen koopen
    1 om de tekeningen van het model van yke .rusticus te verbeteren en 2 omdat ik iemand weet die meschien het paket kompleet zou kunnen maaken

    En het buizenframe is het makelijkste en goedkoopste onderdeel van de D21
    Een beetje tig lasser kan hem zo in elkaar zetten
    Helemaal nu ze slim zijn gaan doen omtrend de regolgeving wat lassen betreft

    Voorheen moest je gecertiviceerd lasser zijn
    Op het gebied van dunwandige buizen om een frame te mogen lassen
    Dan tekende je een raport af en was het goed

    Maar wat bleek is dat er genoeg mee geromold werd
    en de eisen om het certivikaat te halen verschilde ook per land

    Nu maakt het niet meer uit
    Lassen runtgenen is het goed dan is het goed Klaar

  8. #18

    Standaard

    Ik heb de foto's in een iets grotere resolutie, en heb ook een 10tal foto's van de Deense D21 romp.

  9. #19

    Standaard

    Heb je het en en ander getuurd, laat je keuze zsm weten, ben door omstandigheden vaak niet thuis/bereikbaar.

  10. #20

    Standaard

    'TCI', fantastisch! Even een publiek bedankje.

    Het is zo leuk als je met zo'n boek bezig bent dat er veel behulpzame mensen zijn. Top!

    Peter

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •