Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: fk58 op ebay

  1. #1

  2. #2
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    ZO Die is mooi, die had ik nog niet gezien, zal de PH-AVA wel zijn, daarna de 1002???

  3. #3
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Prijsje is ook mooi

  4. #4

    Standaard

    daarom heb ik em ook gekocht.. Waar vind je dat nou? Een FK.58 voor 23 Euros?! Koopje toch?!

  5. #5
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LVA-40 Bekijk bericht
    daarom heb ik em ook gekocht.. Waar vind je dat nou? Een FK.58 voor 23 Euros?! Koopje toch?!
    Oops .......................

  6. #6

    Standaard

    Moet de PH-ATO zijn, het eerste prototype, op de Parijse Salon in november 1938.

  7. #7
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    was de PH-ATO ook grijsblauw met zilverkleurige vleugels?

  8. #8
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Het is niet de PH-ATO, maar de PH-AVA het 2e prototype, wat de 1002 werd. Het intrekmechanisme van het landingsgestel van de ATO zat veel lager dan bij de AVA. Ook zit de uitlaat niet meer in het midden.
    Toen ik deze foto zag dacht ik ook dat het mogelijk was dat de 1002 zilveren/aluminium vleugels had, maar volgens het boek Koolhoven van Postma/Wesselink (blz.133) is het toestel in september 1939 overgespoten in een militaire beschildering en daarna voorzien van de registratie 1002, maar stond gewoon ingeschreven als PH-AVA. Hij zal dus wel helemaal blauw geweest zijn. Op de enige foto van de 1002 die ik ken zit kleurverschil tussen romp en vleugel, maar dit kan denk ik ook heel goed gevolg zijn van lichtinval.
    Als iemand het zeker weet, hoe het met die kleur zit, hou ik me aanbevolen. Wil binnenkort het 1/72 Azur model van de 1002 gaan bouwen.
    Groeten, Stef

  9. #9

    Standaard

    [Edit] Jullie hebben gelijk, het lijkt haast wel het tweede prototype te zijn.

    Maar het lijkt wel de Parijse Salon, en de foto is afgedrukt in Parijs...
    Laatst gewijzigd door Fogg; 24 september 2011 om 10:36

  10. #10
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Ik ben ook benieuwd of iemand het zeker weet of de 1002 geheel blauw was of dat het gewoon de PH-AVA met driehoeken was met de 1002 registratie, dus met zilveren vleugels. Ik wil graag de 1/48 versie bouwen. Moet ik van deze tekening van Azur uitgaan?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •