Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: Foto gezocht van Tupolev SB

  1. #1

    Smile Foto gezocht van Tupolev SB

    Hallo allemaal,

    Voor mijn D.21-boek zoek ik een nog hele gewone, niet al te beroerde foto van een nog niet neergeschoten Tupolev SB (ANT-40)-bommenwerper, het voornaamste slachtoffer van de Finse D.21's. Liefst een Russische, eventueel een Finse. De meeste foto's zijn erg slecht.

    Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Trouwens, foto's uit de Winteroorlog zijn natuurlijk ook welkom.

    Peter

  2. #2
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    ik heb er wel van Finse sb's die op de grond staan, klaar voor de start, maar zijn niet van mij. is dat ook goed? i kweet de bron nog waar ze vandaan komen.
    Gr,
    Sander

  3. #3

    Standaard

    Hoi Sander,

    Ik zou ze graag willen zien. Ik stuur je een PM, bedankt!

    Peter

  4. #4

    Standaard

    Uit mijn collectie (doch ook niet de beste kwaliteit).

    Deze had ik op mijn harddisk, dus makkelijk gevonden. Het vinden van de originele foto's gaat wat meer tijd kosten.

    Jan
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)    
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 6 januari 2018 om 17:19

  5. #5

    Standaard

    Hallo Jan, en allen,

    De versie met de kinradiatoren kwam volgens mij pas eind 1939 in productie, dus die is niet typisch voor de Winteroorlog, dat had ik erbij moeten zeggen. Ik zoek dus eigenlijk de variant met de ronde barbecueroosters voor de motoren.

  6. #6

    Standaard

    Mag het ook een DB-3 zijn ?

    Buitgemaakt door de Finnen, maar nog met Russische kentekens.

    Jan
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)    
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 6 januari 2018 om 17:19

  7. #7
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    dan draag ik ook nog wat bij, helaas alleen foto's van finse sb's waarschijnlijk niet diegene uit de winteroorlog. volgens mij komen alle foto's van de site ww2incolor.com
    Gr,
    Sander

  8. #8

    Standaard

    Hallo Fogg, kijk eens naar Tupolev.SB.rar en TupolevSB.rar Daar staat wel wat in of wijst je de weg naar mensen die zulke foto's hebben.
    Het zijn niet mijn boeken alleen mijn links

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan vd Heuvel Bekijk bericht
    Mag het ook een DB-3 zijn ?

    Buitgemaakt door de Finnen, maar nog met Russische kentekens.

    Jan
    Hallo Jan,

    Een soortgelijke, vrij goede foto heb ik al, ongeveer hetzelfde aanzicht van een witachtige DB-3 met een rode ster en het nummer 15, en nog wel met een Finse D.21 op de achtergrond... En ik heb er ook nog eentje van een vliegende DB-3, al is die niet al te best. Dus hierin ben ik wel voorzien, maar bedankt natuurlijk.

    Groet,

    Peter
    Laatst gewijzigd door Fogg; 23 september 2011 om 23:04

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander Bekijk bericht
    dan draag ik ook nog wat bij, helaas alleen foto's van finse sb's waarschijnlijk niet diegene uit de winteroorlog. volgens mij komen alle foto's van de site ww2incolor.com
    Gr,
    Sander
    Sander, weet jij of de bestanden die je op wwin2color kunt kopen van behoorlijke kwaliteit zijn over het algemeen?

    Ik heb die site al doorgespit, er staat trouwens één heel gave D.21-foto op. Intussen heb ik een eerder frame uit deze scène in huis, die komt zeker in het boek.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •