Pagina 1 van 6 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 58

Discussie: NIMH

  1. #1

    Standaard NIMH

    Hallo allemaal,

    Het Nederlands Instituut voor Militaire Historie heeft sinds deze week een beeldbank online. Er staat al best veel in, en goed opzoekbaar. Veel bekende plaatjes maar ook wel minder bekende.

    Beeldbank NIMH

  2. #2
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    gelukkig hebben ze dit gedaan, het had anders voor mij een godsvermogen om al die douglas foto''s te kopen. bedankt voor deze link!
    Gr,
    Sander

  3. #3
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Veel nieuwe foto's gezien, alleen jammer dat je ze niet veel groter kunt klikken.

  4. #4
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    ik denk dat als je ze scherper en groter wil zien je ze of moet bestellen of ze in het echt moet gaan zien Henry

  5. #5

    Standaard

    Ik hoop niet dat al de vertoonde foto's te bestellen zijn, want dan heb ik daar groot bezwaar tegen.

    Er worden namelijk ook een aantal foto's vertoond die uit mijn foto-collectie stammen.

    Als ik al van plan zou zijn kopieen van mijn foto's te verkopen, dan is dit mijn beslissing en niet die van het NIMH en ik heb er bezwaar tegen dat het NIMH geld zou vangen voor foto's die niet hun eigendom zijn, naast van het feit dat anderen dan mijn foto's kunnen (laten) publiceren zonder mijn toestemming omdat de nieuwe eigenaren van de kopieen van het NIHM dit in goed vertrouwen kunnen doen aangezien de nieuwe eigenaar van de kopie niet kan weten dat het NIMH niet de eigenaar is van de originele foto's.

    Jan

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander Bekijk bericht
    gelukkig hebben ze dit gedaan, het had anders voor mij een godsvermogen om al die douglas foto''s te kopen. bedankt voor deze link!
    Gr,
    Sander
    Hoe bedoel je? Je wilt alle foto's hebben die er zijn, maar zo'n heel klein plaatje is voldoende?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan vd Heuvel Bekijk bericht
    Ik hoop niet dat al de vertoonde foto's te bestellen zijn, want dan heb ik daar groot bezwaar tegen.

    Er worden namelijk ook een aantal foto's vertoond die uit mijn foto-collectie stammen.

    Als ik al van plan zou zijn kopieen van mijn foto's te verkopen, dan is dit mijn beslissing en niet die van het NIMH en ik heb er bezwaar tegen dat het NIMH geld zou vangen voor foto's die niet hun eigendom zijn, naast van het feit dat anderen dan mijn foto's kunnen (laten) publiceren zonder mijn toestemming omdat de nieuwe eigenaren van de kopieen van het NIHM dit in goed vertrouwen kunnen doen aangezien de nieuwe eigenaar van de kopie niet kan weten dat het NIMH niet de eigenaar is van de originele foto's.

    Jan
    Hoi Jan,

    Het lijkt me zeer zeker hun bedoeling om deze foto's te verkopen, voor aardig veel geld ook nog, kijk maar bij de voorwaarden.

    Hoe komen jouw foto's in hun archief terecht?

    Peter

  8. #8

    Standaard

    Hoi Peter,

    ik heb in het verleden diverse van mijn foto's op nu overleden websites geplaatst als jpg's in een resolutie die reproductie van deze foto's mogelijk maakt.

    Ik weet ook wel dat vele foto's in meerdere exemplaren in circulatie zijn, maar hier is teveel toeval van pas.

    Ik ben dan ook zeker van plan actie te ondernemen tegen het NIMH en hen uit te dagen originele afdrukken van deze foto's voor de rechter te tonen.

    Jan

  9. #9
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fogg Bekijk bericht
    Hoe bedoel je? Je wilt alle foto's hebben die er zijn, maar zo'n heel klein plaatje is voldoende?
    ja een klein plaatje is beter dan niets. en om nou 6 eurie te dokken voor 1 foto ook al zetten ze het op een cd i.p.v. ze helemaal te laten ontwikkelen is echt veel te duur. en een klein plaatje zoals dit is denk ik wel voldoende (heb het nog niet uitgetest)

  10. #10
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Jan,
    Ik denk dat je juridisch gezien weinig kans maakt.
    Door documenten of stukken af te staan aan het NIMH doe je tevens afstand van eventuele copyrigt.
    Ik heb ook wel eens spullen afgestaan en heb zelfs moeten tekenen dat je hun voorwaarden daaromtrent accepteert. Zij mogen zelfs afgestane spullen doorverkopen,hetgeen vaak genoeg gebeurt bij bijv. doublures in hun collectie.

    Ik ben het met de vorige sprekers eens dat de bedragen die zij voor documenten absurd hoog zijn.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •