Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26

Discussie: Ruigenhoek/Middenmeer

  1. #11

    Standaard

    Geweldig dat jullie op deze manier "historie schrijven"! Ik kan het zeer waarderen! Dan zie je toch dat er niet veel is veranderd aan Ruigenhoek, de wegen zijn nog hetzelfde om het veld heen. Alleen jammer dat er geen C.V'en en D.XVII's meer starten...

    De mensen die foto's hebben geplaatst via het forum, zouden die mij een plezier willen doen door mij die toe te sturen? (info@lva-40.nl)

    met vriendelijke groet,
    Jan

  2. #12

    Standaard

    Heren,

    Dat is mooie informatie voor een versie van Ruigenhoek in FS2004! Zou er bebouwing geweest zijn in de meidagen van 1940? Of zijn tenten een waarschijnlijker optie?

    Cees

  3. #13
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Op de twee kaartjes die ik heb van beide vliegvelden staat geen gebouw aangegeven.
    De kaartjes komen uit De luchtverdediging in de meidagen 1940

  4. #14
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Er waren op Ruigenhoek geen gebouwen. Wel waren er een aantal rudimentaire veldversterkingen voor een opstelling van een zware mitrailleur.
    Niet veel meer dan wat planken met zand er tegen aan, en balken waarop een dakje zat, meer niet... De commandopost zat in het clubhuis van de Haagse jeugdvereniging.

  5. #15

    Standaard

    Ik sluit mij aan bij G-1 Reaper, maar met een opmerking. Voor de vliegtuigen waren er voorzieningen getroffen. Ruigenhoek had aan een kant een wat oplopend terein waarin een inkeping was gemaakt die groot genoeg was voor een vliegtuig. ER waren (uit mijn hoofd) zeven van deze voorzieningen getroffen. Afmetingen e.d. moet ik even opzoeken, maar heb ik wel ergens liggen. Brandstof was ook aanwezig, evenals (wat) munitie.

    @Cees, neem contact op via een PM dan zal ik kijken wat ik allemaal voor je kan betekenen.

    Jan

  6. #16
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik weet welke inkepingen je bedoelt, er waren inderdaad plannen voor maar die zijn niet doorgegaan - geen geld!

    Er is welgeteld 1 vliegtuigschuilplaats gemaakt door de IIIe verk.gr. op Gilze Rijen. Toestemming om meer van die zaken aan te leggen kwam er echter NIET!

  7. #17

    Standaard

    Oke, ben ik met je eens. Via een PM krijg je n bericht.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door huub vink Bekijk bericht
    Arjan,

    De locatie die je aan hebt gegeven is correct. Het terrein wordt nog steeds omsloten door de Langervelderlaan, Duinschooten en Wilgendam. Ik fiets er zeer regelmatig langs op de racefiets .

    Het gebied ligt echter al ten Noorden van Noodwijkerhout, maar omdat Noordwijk langs de kust door loopt tot Zandvoort, nog steeds in binnen de gemeente Noordwijk.

    De bewoners van dat gebied hebben over het algemeen meer band met Noordwijkerhout en de Zilk dan met Noordwijk.

    Een aantal jaren geleden heeft het genootschap Oud de Zilck een tentoonstelling georganiseerd over de voormalige vliegvelden Vogelenzang, de Zilk en Ruigenhoek. Vandaar dat ik LVA-40 aanraad contact op te nemen met dit genootschap.

    Overigens is Ruigenhoek geen dorpje, maar een kruispunt met een kroeg

    Lees ook het bericht hier.....

    Met groet,
    Huub
    Sorry voor deze late reactie.
    Maar Huub, het berichtje vereist een inlog en wachtwoord.
    Is er een andere manier om het te lezen?

    groeten
    Pauljos

  9. #19
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Achter het Kamphuis werd direct, nadat de IIIe Verkenningsgroep op Ruigenhoek aankwam op 9 april 1940, begonnen met het bouwen van een hangaar. Foto 1 hier nog in aanbouw. Foto 2 (staat ook in het boek van de Fokker C.5 van Edwin, blz. 227) is te zien, dat op de dag van de capitulatie, het nagenoeg af was.
    Weet iemand hoe lang dit gebouw er heeft gestaan?
    Op het vliegveld werden de tenten, meegenomen uit Gilze-Rijen, gebruikt voor reparaties van de kisten.

    Ger.

  10. #20
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard 1/200

    Het lijkt mij wel mooi om van Ruigenhoek een 1/200 diorama te maken. Jammer dat hier bijna geen foto's van zijn. Op de D.XVII na zijn de rest van de vliegtuigen verkrijgbaar. Door te weinig info zet je het vaak niet door.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •