Pagina 6 van 17 EersteEerste ... 4 5 6 7 8 16 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 169

Discussie: 02 nov 2011: "Aviodrome verkeert in zeer zwaar financieel weer"...

  1. #51
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Dit is een ramp
    Dat krijg je dus met bestuurders die het werkelijke doel van een luchtvaarmuseum
    uit het oog verloren zijn

    Ik ben bang dat er een aardige leegverkoop aan zit te komen

  2. #52

    Standaard

    Gelukkig loopt het historisch erfgoed van de voormalige Fokkerfabrieken GEEN gevaar.

    Voornoemd historisch erfgoed wordt welliswaar beheerd door het Aviodrome, maar is eigendom van de Fokker Heritage Trust en kan dus NIET te gelde worden gemaakt

    Note: zowel de Connie (N749NL) als DC2 (NC39165) staan op 'n U.S. Trust (AIRCRAFT GUARANTY CORP TRUSTEE)

  3. #53
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Helaas zal er tijdens een verkoop wel een heleboel spul verdwijnen naar het buiteland

  4. #54
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Je zal maar (dierbare) spullen uit bijv. nalatenschappen als schenking hebben gedaan aan het Aviodrome, met de bedoeling dat dit voor het nageslacht bewaard wordt. Ook daar is het dus niet veilig.....

  5. #55
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Dat is het grootste nadeel van schenkingen.
    Als ze nog een exemplaar krijgen verkopen ze meestal de wat minderen.
    Of, zoals het leger museum doet, alleen als het zeldzaam is of waardevol is het welkom.
    Ik zou ook zeggen, verdeel of verkoop het aan de mensen die een binding met het onderwerp hebben.
    Wat ook gebeurd met mijn collectie, als ik ga hemelen

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Propwash Bekijk bericht
    Gelukkig loopt het historisch erfgoed van de voormalige Fokkerfabrieken GEEN gevaar.

    Voornoemd historisch erfgoed wordt welliswaar beheerd door het Aviodrome, maar is eigendom van de Fokker Heritage Trust en kan dus NIET te gelde worden gemaakt

    Note: zowel de Connie (N749NL) als DC2 (NC39165) staan op 'n U.S. Trust (AIRCRAFT GUARANTY CORP TRUSTEE)
    Dit alles is nog redelijk hoopgevend...
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Propwash Bekijk bericht
    Gelukkig loopt het historisch erfgoed van de voormalige Fokkerfabrieken GEEN gevaar.
    Om welke vliegtuigen gaat dit?

  8. #58
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Hallo allemaal ben ik weer,
    Ik wil ff reageren op die Amerikaanse trust
    Als daar instaat dat aviodrome de eigenaar is dan kunnen ze zeker verkocht worden. Dan heeft zo'n trust er weinig mee te maken.
    Jammer van het geheel allemaal hopelijk zijn er nog rijkaards genoeg in Nederland om de vliegtuigen te kopen.

  9. #59
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Misschien kan de Curator niet aan veel spullen komen die door de verschillende stichtingen bij het Aviodrome gestalt zijn, maar hij kan wel geld vragen voor de opslag van hun spullen. Dit kan grote gevolgen hebben voor de collectie maar ook voor stichtingen die gewoon weg niet de opslag kunnen betalen.

    Het is dus mogelijk dat bijvoorbeeld de Connie en de DC2 gewoon het terrein op duwt worden............................................ ......

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fogg Bekijk bericht
    Om welke vliegtuigen gaat dit?
    O.a. D7, Spin en Fokker 50.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •