Pagina 11 van 17 EersteEerste ... 9 10 11 12 13 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 169

Discussie: 02 nov 2011: "Aviodrome verkeert in zeer zwaar financieel weer"...

  1. #101

  2. #102
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Coen van den Heuvel (bekend van de Flash luchtvaartwinkel) heeft de curator gesproken. Zoals het er nu voor staat:
    - Er wordt met een partij onderhandeld over het foto- en beeldmateriaal.
    - Aan het papieren archief (documentatie) is nauwelijks een waarde te geven *historische waarde heeft het natuurlijk wel!* - wellicht zou dat gesaneerd worden maar bij voldoende positieve "druk" valt daar natuurlijk wel een goede draai aan te geven, zodat het inderdaad naar het NA kan gaan.
    - Het boeken archief is dan weer een ander verhaal. Daarover is nog niets bekend. Verkoop van de tweedehands boeken gaat door, ten behoeve van een steunfonds van het oud personeel.

  3. #103

    Standaard

    Dat is te zot voor woorden om dat archief weg te gooien. Nationaal Archief is een goede optie. Maar misschien is het ook wel goed om het archief bij particulieren onder te brengen? Foto-archief en de verdere collectie beeldmateriaal is misschien ook wel handig om bij Spaarnestad o.i.d. onder te brengen... Mocht dat niet lukken, dan meld ik me graag aan als vrijwilliger om een fikse hoeveelheid materiaal onder te brengen v.w.b. voor 1945.

    Vind het allemaal doodzonde- het is gewoon te zot voor woorden dat er op deze manier met historisch materiaal wordt omgesprongen.

    Wie is overigens de partij waarmee wordt onderhandelt over de collectie beeld- en fotomateriaal? Een bekende instantie!?
    Laatst gewijzigd door LVA-40; 28 december 2011 om 11:02

  4. #104
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Je moet het zo zien, men (diegenen die wel om dit historische materiaal geven) doet nu hun uiterste best om het te redden. Weggooien is weliswaar genoemd door de curator (omdat het in wezen oud papier is!), maar dat staat dan gelijk aan overdragen aan een ander, beter benaderbaar archief. Zo is de denktank nu bezig om de curator met de "vleesvermalser" te bewerken. NA is dan absoluut de beste optie.

    Wie nu de partij is die met de curator praat weet ik niet. Spaarnestad lijkt me sterk - die hebben juist de hele bups overgedaan naar het NA. Wat ik wel weet is dat de curator er een paar ton voor wil hebben en dat het tot nu toe gegeven bod veel te laag is.

  5. #105
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Het zou wel echt iets zijn voor nederland

    O een hiestories argief
    Das oud papier dus de fik er in
    Hebben ze tog ook met het fokkerargief gedaan
    Er zijn zelfs toestellen vernietigt

    En zo is er in het buiteland meer bekend over nederlandse vliegtuigen dan in nederland zelf

    Een ton voor het argief
    Alles is gedoneerd
    Ter goede trouw
    BAH

  6. #106

  7. #107
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Goed nieuws! Maar!
    Om er dan voor te zorgen dat binnen vijf jaar hetzelfde scenario zich herhaald zullen er drastische hervormingen moeten plaats vinden!

  8. #108
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ondertussen... in de wirwar die het internet heet... op het lvk forum schreef Coen van den Heuvel:

    Heren,

    Vanmiddag zijn we met een twintigtal mensen bijeengekomen op Lelystad om naar de toekomst van het Aviodrome te kijken. De bedoeling van de bijeenkomst was om versnippering en dubbeling van acties te voorkomen, een inventarisatie te maken wie met wat bezig is en met name om alle neuzen dezelfde kant op te laten wijzen en toekomstige acties vanuit één team te coördineren en aan te sturen.
    Het behoud van het Aviodrome op de huidige locatie en min of meer in zijn huidige vorm staat voorop. De algemene instelling (inclusief die van de curator) is om het archief bij deze doorstart integraal op dezelfde locatie te behouden.

    Omdat we echter niet in de toekomst kunnen kijken, dienen we echter ook met een doemscenario rekening te houden. Daarom hebben Arie de Bruin, Will Porrio en ik aangegeven ons in te willen zetten voor het behoud en de toekomst van het archief als de doorstart mislukt. Maar ook als de doorstart wel lukt, willen we de toekomst van het archief veilig te stellen door alle onduidelijkheden over het archief weg te werken en de structuur vast te leggen.
    Met name blijkt bv dat er onduidelijkheden zijn over welke goederen bij welk deelarchief behoren (zoals het Fokker Archief) en wat de eigendomsstatus is van bv het NBLR archief (De KNVvL heeft hierover al met de curator gecorrespondeerd).
    Positief nieuws is dat er indertijd een intentieverklaring is opgesteld tussen het Nationaal Archief en de FHT om indien nodig het Fokker archief in het NA op te nemen.

    Met zijn allen gaan we de komende tijd hard aan het werk om tot een doorstart te komen... de tijd dringt want indien er geen reële opties in de lucht hangen wil de curator medio februari het zaakje gaan veilen en dat dient natuurlijk voorkomen te worden.

    Mijn algehele indruk is dat het niet alleen een zeer vruchtbare bijeenkomst was, maar dat er wel degelijk mogelijkheden zijn voor een doorstart.

    Ik hou jullie op de hoogte,

    Groeten Coen

  9. #109
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Edwin

    Is Coen op persoonlijke titel daar aanwezig (handelaar van boeken) of anderzins en aan wie rapporteert hij?

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flight Bekijk bericht
    Is Coen op persoonlijke titel daar aanwezig (handelaar van boeken) of anderzins en aan wie rapporteert hij?
    Kun je deze vraag nader verklaren ?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •