Pagina 2 van 17 EersteEerste 1 2 3 4 12 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 169

Discussie: 02 nov 2011: "Aviodrome verkeert in zeer zwaar financieel weer"...

  1. #11
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Slecht nieuws, mensen,
    Wat kunnen wij als particulier eraan doen?

  2. #12

    Standaard

    Surseance van betaling is ter bescherming van Aviodrome, lees de collectie. Volgens mij betekend het dat op dit moment de schuld eisers geen beslag kunnen leggen op delen van Aviodrome. Dat het een zorgelijk situatie is is wel duidelijk, laten we hopen dat het weer goed komt. Hoe het zover gekomen is is voor ons moeilijk te zeggen, maar dat hetalleen zou liggen aan het feit dat ze naar Lelystad gegaan zijn lijkt me sterk. Voor veel mensen was ook Schiphol een hele reis.

    Groet,

    Mathieu.

  3. #13
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Surseance van betaling, wil niets anders zeggen dan uitstel van betaling; mocht er geen financiele oplossing komen, is de volgende stap een faillissement. In dat laatste geval is het wel degelijk mogelijk beslag te leggen. Veiling van de collectie is dan een logisch gevolg.

    Maar laten wij hopen dat het zover niet komt.

    Hans

  4. #14
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Laten we inderdaad vooral hopen dat het weer goed komt.

    We moeten maar eens kijken, de volgende NLV meet in het Aviodrome, mensen? We moeten de kas daar laten rinkelen, dat is wel duidelijk!
    Allemaal een kop koffie, worstenbroodje er bij....

  5. #15

  6. #16
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    40

    Standaard

    Als je even uitrekent wat me kwijt is voor een dagje aviodome. Uitgaande van 2 volwassenen, 2 kinderen boven 4 jaar en onder de 11 jaar.

    2x Eur. 15,75 + 2 x Eur. 13,25 + parkeerkaart Eur. 5,-- = totaal Eur. 63,-- zonder eten of drinken.

    Zet dit af tegen een dierentuin, wat iets duurder is, maar voor elk kind (bijna) leuk is en de hele dag vult. Ik kan wel de hele dag in het Aviodrome rondlopen, maar of kinderen dat kunnen is de vraag. Dus zullen de ouders eerder kiezen voor een dierentuin. In deze economisch zware tijden, zullen de ouders uitjes gaan zien als luxe. Op luxe wordt als eerst bezuinigt. Hoop dat het niet zover komt.

    Silvester

  7. #17
    Geregistreerd
    15 februari 2009
    Berichten
    2

    Standaard Hoe kunnen we het Aviodrome steunen of helpen mensen?

    Ik ben van mening dat overheden met ondersteuning van het bedrijfsleven en commerciële aktiviteiten dit museum overeind te houden!
    Als we onze nationale luchtvaart historie gaan begraven vrees ik het ergste. Waar moeten toekomstige generaties hun inspiratie vandaan halen om voor de luchtvaartindustrie te kiezen? Uit een boekje van Bieb?
    Dit museum, net als andere musea zijn een investering in onze toekomst!
    Deze moeten moeten in de basis door de overheid veilig gesteld worden.
    Ik ben zelf al jaren als "Vriend van het Aviodrome" een vaste bezoeker maar kijk altijd wat sceptisch naar het gevoerde beleid.
    Wat persoonlijk zelf een gemiste kans vond met de verhuizing naar Lelystad is dat er vanuit het museum geen direkt zicht is op de gehele start en landingsbaan. Kijk naar IMW in Duxford.
    Dit heb ik vaak gehoord van vrienden en kennissen die ik meenam.
    Het Schiphol platform is natuurlijk wel fantastisch.
    Ik denk ook dat onze luchtvaart historie en met name persoonlijkheden te weinig aan bod komen in het museum. Naast Fokker en Plesman hebben we toch ook vliegers van betekenis gehad.
    Verder voor verbetering vatbaar zijn de simulators. Kinderen willen een vliegtuig besturen! Met enkele goed geoutileerde Flightsimulator opstellingen met herkenbare scenery van Lelystad en vliegtuigen van het Aviodrome kan dit toch relatief goedkoop gerealiseerd worden.
    Nu eerst genoeg.. ben benieuwd naar andere meningen?

  8. #18
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klepdiver Bekijk bericht
    Als je even uitrekent wat me kwijt is voor een dagje aviodome. Uitgaande van 2 volwassenen, 2 kinderen boven 4 jaar en onder de 11 jaar.

    2x Eur. 15,75 + 2 x Eur. 13,25 + parkeerkaart Eur. 5,-- = totaal Eur. 63,-- zonder eten of drinken.

    Zet dit af tegen een dierentuin, wat iets duurder is, maar voor elk kind (bijna) leuk is en de hele dag vult. Ik kan wel de hele dag in het Aviodrome rondlopen, maar of kinderen dat kunnen is de vraag. Dus zullen de ouders eerder kiezen voor een dierentuin. In deze economisch zware tijden, zullen de ouders uitjes gaan zien als luxe. Op luxe wordt als eerst bezuinigt. Hoop dat het niet zover komt.

    Silvester

    Het zit hem niet in het aantal bezoekers. Dat schijnt het probleem niet te zijn. Er komen zo'n 100.000 bezoekers per jaar. Door de economische crisis laat het bedrijfsleven het afweten. De zalenverhuur is dramatisch teruggelopen. Bedrijfsuitjes en -lunches zijn er nauwelijks (of in ieder geval onvoldoende). Sponsers laten het eveneens afweten etc etc.

  9. #19

    Standaard

    Ik denk voorzichtig dat het " probleem" rondom het Aviodrome ligt aan een samenloop van een aantal cruciale factoren :

    Geld, kosten, baten plaatje bezoekers
    Beleving vd luchtvaart / erfgoed in nederland loopt niet echt storm.. (understatement)
    Marketing/promotie/activiteiten naar het grote publiek
    Lokatie, bereikbaarheid, openbaar vervoer, van de collectie en archieven
    Ontmoedigingsbeleid luchtvaart enthousiasten door hoge kosten beurzen
    verzekeringszaken rondom de inventaris en collectie Aviodrome
    Management van het Aviodrome ?

    ben bang dat we er met een extra broodje kopen niet komen Gaat om tonnen.

  10. #20
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    931

    Standaard

    Ik denk Batavia ..............Batavia stad............Outlet shopping

    Krijgen wij onze vrouwen en vriendinnen ook wat vaker mee naar vliegveld Lelystad

    En dan valt de 63 euro toegangskosten best wel mee

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •