Pagina 3 van 17 EersteEerste 1 2 3 4 5 13 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 169

Discussie: 02 nov 2011: "Aviodrome verkeert in zeer zwaar financieel weer"...

  1. #21

    Standaard

    Aviodrome kan wel zeggen dat de bezoekersaantallen niet het probleem zijn, maar dat is toch echt de kernactiviteit en niet de verhuur van zalen.

    Aviodrome lijkt me sterk gericht op gezinnen en dat lijkt me geen verkeerde keus, maar een gezin met een paar kinderen is inderdaad wel een smak geld kwijt. Daarbij ervaar ik het betaalde parkeren daar in de polder als geldklopperij.

    Helaas voor Aviodrome is het MLM is helemaal gratis... en zoveel minder is daar niet te beleven op een doorsnee dag. Aviodrome zit op een heel actief vliegveld, maar daar krijg je op het Aviodrome-terrein maar weinig van mee.

    Als liefhebber heb ik wel meer aan te merken, maar dat is waarschijnlijk niet zo relevant.

  2. #22
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Als je de entree prijzen bekijkt valt het nog mee vergeleken bij een dagje Noorder Dierenpark bij ons in de stad, dat is nu 19 euro en word straks 29 euro pp. als ze buiten het centrum gaan verhuizen.

  3. #23

    Standaard

    Misschien, maar er is geen gratis dierentuin 50 km verderop.

  4. #24

    Standaard

    Veel geld wat ooit in het Aviodrome is gestoken, is aangewend voor bijzaken. Denk aan de aankoop van materiaal waar nu niets mee gedaan wordt. Ook de kritiek die vanuit de pers op het Aviodrome wordt geuit (niet educatief genoeg, verouderde opstelling collectie etc.) is natuurlijk waar; maar een oplossing met een zak geld is gewoon niet voldoende. Zet een groep enthousiasten er neer met bedrijfservaring tegen een leuk loon (geen balkenende-norm) en het museum komt tot grote bloei. Het Aviodrome is echt een leuke samenstelling van heel veel historisch erfgoed. Alleen nu nog de juiste vertaalslag naar de buitenwereld.

  5. #25
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    De looprichtingen zijn voor mij een grote storende factor bij het Aviodrome. Eerst die lift, en daarna mag je je door een smal gangetje en een zogenaamde Snip wringen.
    Als we een business case mochten schrijven om het museum te verbeteren, moet dat er echt in - en dan bedoel ik dus - die trap moet er uit!

    Verder heeft Jan een goed punt. Er is veel geinvesteerd in allerlei zaken die amper de moeite waard zijn. Bijvoorbeeld de 3D film - wat een aanfluiting!

    Algemene kritiek die je hoorde de laatste jaren is dat er allemachtig veel projectjes waren die veel budget opslokten en die maar niet af leken te komen. En natuurlijk de verzamelaars die - sommigen zelfs in hun testament! - hebben aangegeven dat hun spullen niet naar het Aviodrome mogen gaan na hun overlijden. Dat geeft al te denken.

    Ik heb die colofon van het Aviodrome eens bekeken. Daar kunnen er zo zes tot acht man van weg!

  6. #26
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    931

    Standaard

    Interesant is om te weten als het Aviodrome echt failliet gaat , hoe de verkoop van collectie plaats vindt. Ik neem aan dat een aantal historisch significante kisten het land niet mogen verlaten. De vraag is ook dat bij de overdracht destijds van het toestel zeg van de luchtmacht naar het museum bindende afspraken zijn gemaakt over verkoop etc. Zal de staat ingrijpen bij verkoop aan het buitenland ?

  7. #27
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Da's een hele goede Pim! Denk dat dan gewoon het hoogste bod zal gelden. Dat zou een "bloedbad" opleveren.
    Juridisch gezien blijven de DDA kisten (en de Cat?) in ieder geval buiten schot.
    Vraag me verder af wat er bij een verkoop met het documentatiecentrum zou gebeuren. Daar liggen ook veel spullen in bruikleen in opslag. Je hoort wel eens dat in zo'n geval de rechtmatige eigenaar het kan schudden.

  8. #28
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Aangenomen dat dat zo is lijkt het mij hoog tijd hetgeen in bruikleen gegeven is z.s.m. op te halen.(lijkt eenvoudig maar zal dat wel niet zijn). En wat betreft behoud van het museum, de overheid zal denk in geen 'poot' uitsteken! De kas(sen) van de provincies schijnen wél goed gevuld te zijn.

  9. #29
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Ik ben bang dat als het aviodrome fajiet gaat veel materiaal naar america verdwijnt
    En ik weet zeker dat de overhijd er geen poot naar uitsteekt
    Dan heb je nog die zakeman die er wel een amusementenpark in ziet met hotelovernachtingen in de conny
    Kortom dan weet je dus ook zeker dat alles naar de knoppen gaat

    Een nieuw bestuur bij het aviodrome met mensen die inderdaat voor normale loonen willen werken en die echt van vliegtuigen houden zij het hun eigen moeder
    Lijkt me ook geen overbodige zet
    Ook vind ik de 747 een nuteloos opject
    verkopen dat ding
    er zijn vast luchtvaaltmaatschapijen te vinden die hem hebben willen voor een leuk bedrag
    Of is dat ding nietmeer luchtwaardig te krijgen

    Ook toestellen die nu in opslag staan om nog gerestoureerd te worden juist exsposeren
    zodat mensen kunnen zie hoe iets er uit zie voor restouratie
    met een potje erbij Help donateurs gezocht
    Dan die rondvluchten met de cjesna
    Veel te duur
    Het is goedkoper om naar frankrijk te vliegen vanaf denhelder met een cesna
    Ook het gegeven cesnsa
    Ik denk dat er meer mensen zullen zijn die wel is met e4en oude fokker mee zouden willen vliegen
    Maar dat mag natuurlijk van de overhijd niet
    Want dat is gevaarlijk
    Er is al is een DC3 neergestort
    Waar helaas niet naar geken werd is hoeveel DC3 toestellen zijn er de laatste 30 jaar neergestort
    En hoeveel veel nieuwere toestellen storten er neer

  10. #30
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    931

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Vraag me verder af wat er bij een verkoop met het documentatiecentrum zou gebeuren.
    Bedoel je het archief ? Dit staat helemaal los van het aviodrome.

    Heb ooit gehoord dat het managment het maar niks vond het archief want het bracht geen enkele centen in het laatje

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •