Pagina 7 van 17 EersteEerste ... 5 6 7 8 9 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 169

Discussie: 02 nov 2011: "Aviodrome verkeert in zeer zwaar financieel weer"...

  1. #61

    Standaard

    En de Aviodrome is nu officieel failliet...

    Omroepflevoland.nl - Nieuws - Aviodrome failliet verklaard

    Lelystad Aviodrome failliet verklaard 28-11-2011

    De rechtbank in Haarlem heeft maandagochtend het faillissement uitgesproken van luchtvaart-themapark De Aviodrome in Lelystad.

    Ondanks het faillissement is het park wel nog gewoon open.

    Er zijn nog steeds gesprekken gaande met verschillende investeerders die het park wellicht willen overnemen.

    Zolang daar kans op is, blijven de deuren geopend.

    Adjunct directeur Alwin Niemeijer zegt dat de gesprekken "de goede kant op gaan."

    De Aviodrome laat weten dat het afgelopen weekend erg druk was in het park. Enkele honderden bezoekers extra werden verwelkomd.

    Volgens het luchtvaart-themapark komt dit door de publiciteit rondom het faillissement.
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  2. #62
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Hoe is de stand van zaken nu? Geen bericht=Goed bericht?

  3. #63
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Er moet binnen twee weken een beslissing vallen, heb ik begrepen. Er wordt onderhandeld met de uitbater van diverse pretparken.

    Al het personeel staat op straat en het museum wordt opgengehouden met een absolute minimumbezetting.

    Overigens hoorde ik dat er recent - oh schande - toch een soort van "pakken wat je meenemen kunt" acties zijn geweest in het archief....

    Daarnaast blijkt dat ongeveer de helft van het huidige archief is ingebracht door andere clubs, stichtingen e.d. - dat blijkt niet of nauwelijks op papier te zijn vastgelegd.
    Laatst gewijzigd door g-1reaper; 19 december 2011 om 10:43

  4. #64
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Hier is nog een artikeltje over de huidige stand van zaken. Weliswaar de Azijnbode, maar toch...

    KLM wil historische DC-2 redden - Reizen en vakanties | U leest er alles over op Reiskrant.nl van De Telegraaf [reiskrant]

  5. #65
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Uit het artikel :

    Nog voor de kerst wordt er een definitief besluit genomen. De Uiver, ook wel de ’Rembrandt van de luchtvaart’ genoemd, is volgens oud-KLM-piloot Algra het pronkstuk uit de collectie. Er bestaat een concreet plan om als stunt opnieuw naar Melbourne te vliegen „Maar dat kan alleen als de reddingsoperatie wordt doorgezet”, meent hij.

    Weer typisch , het is nog niet zeker maar ze zijn alvast weer bezig om meer geld uit te geven. Lijkt de Griekse regering wel

  6. #66

    Standaard

    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  7. #67
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Hier is nog een artikeltje over de huidige stand van zaken. Weliswaar de Azijnbode, maar toch...

    KLM wil historische DC-2 redden - Reizen en vakanties | U leest er alles over op Reiskrant.nl van De Telegraaf [reiskrant]
    Was het niet de KLM die zijn eigen mannetje ( directeur ) naar voren heeft geschoven naar het Aviodrome.
    Toen besloten heeft dat de grootste inkomsten te halen zijn uit het houden van congressen, wat natuurlijk gedoemd was te lukken zonder goede infrastructuur.........

    en nu als reddende engel naar voren komt

  8. #68

    Standaard

    Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg blij dat ik alle informatie betreffende de D-typen tot uit den treure heb gekopieerd en heb gerubriceerd. Ook wat fiks leuke informatie over de Fokker F.18-M en dergelijke typen. Dit had ik, evenals vele anderen, natuurlijk niet zien aankomen. het is een schande dat die graaicultuur niet blijft in hoge regionen van verzekeraars en bankbesturen, maar dat zelfs de Jans modalen (like me) gaan graaien: dat is werkelijk de wereld (of het Aviodrome) op de kop.

    Misschien dat ze er goed aan doen om een aantal enthousiastelingen op het Aviodrome te werk te stellen die het eerste halfjaar door de staat worden betaald. Dan kan de grootste zooi worden geruimd en kan er een fatsoenlijk begin worden gemaakt met een organisatorisch sterke structuur waarbij de lusten bij het publiek liggen en de lasten voor het bestuur zijn. Maar ja; mannen van statuur en wilskracht- waar vind je ze nog?!

    Ben benieuwd hoe het zich allemaal ontwikkelt..

    Jan

  9. #69
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LVA-40 Bekijk bericht
    Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg blij dat ik alle informatie betreffende de D-typen tot uit den treure heb gekopieerd en heb gerubriceerd. Ook wat fiks leuke informatie over de Fokker F.18-M en dergelijke typen. Dit had ik, evenals vele anderen, natuurlijk niet zien aankomen. het is een schande dat die graaicultuur niet blijft in hoge regionen van verzekeraars en bankbesturen, maar dat zelfs de Jans modalen (like me) gaan graaien: dat is werkelijk de wereld (of het Aviodrome) op de kop.

    Misschien dat ze er goed aan doen om een aantal enthousiastelingen op het Aviodrome te werk te stellen die het eerste halfjaar door de staat worden betaald. Dan kan de grootste zooi worden geruimd en kan er een fatsoenlijk begin worden gemaakt met een organisatorisch sterke structuur waarbij de lusten bij het publiek liggen en de lasten voor het bestuur zijn. Maar ja; mannen van statuur en wilskracht- waar vind je ze nog?!

    Ben benieuwd hoe het zich allemaal ontwikkelt..

    Jan
    Als bankier distantieer ik mij vol-le-dig van een aantal opmerkingen in bovenstaande ;-) maar ik ben dan ook geen topbrass van een verzekeraar.

    Maar er ligt vast wel een mooie job klaar als je het risico durft te nemen. De staat zal zich hier echter niet mee gaan bemoeien lijkt me, KLM evenmin (op het naar zich toe trekken van de DC-2 na, wellicht), die moet tenslotte 800 miljoen zien te vinden om zelf overeind te blijven.

  10. #70

    Standaard

    Haha, maar je zult ongetwijfeld werken voor je bonus- bovendien zie ik je er niet voor aan om iets ten koste van een ander te doen

    Maar KLM is inderdaad geen potentiele partner. Gemeente Lelystad ook niet; ziet er een beetje hopeloos uit allemaal...

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •