Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Favorieten luchtvaartmuseum

  1. #1
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard Favorieten luchtvaartmuseum

    Ik ben wel eens benieuwd wat de favoriete luchtvaartmuseums zijn van de forumleden .
    Maak eens een top drie van je leukste museum met een toelichting waarom juist die museums zo interesant zijn
    Voor mij zijn het museum Pusat TNI-AURI in Djokjakarta ( Indonesie ) van wege hun mooie collectie Japanse toestelen en het MLM in Soesterberg .
    Het is alleen wat jammer dat er in de eeste hal nogal veel polyester staat.

  2. #2

    Standaard

    Mijn top 3:

    1 Monino, Rusland. Geweldige collectie Russische vliegtuigen, enorme belevenis.
    2 Datangshan, China. Unieke vliegtuigen en Koude Oorlogssfeer.
    3 Le Bourget, Frankrijk. Vooral vanwege de originele WO I-vliegtuigen en de rare Franse prototypes.

    Peter

  3. #3
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Elk museum heeft wel wat natuurlijk, voor mij zeker als ze toestellen hebben waar een link met de Nederlandse luchtvaart mee is.
    In Parijs is het Musée de L'Air op Le Bourget zeker een aanrader. Daar ben je niet met een uurtje mee klaar.
    Ter illustratie een paar foto's;1. Déperdussin, 2. originele Fokker D.VII, 3. Leduc 010, 4. Martin B-26 Maurader, 5. Polikarpov I-15

    Mijn zoon heeft foto's van het museum te Kbely gemaakt. Daar was hij ook behoorlijk van onder de indruk. Zal eens kijken of ik daar wat foto's van kan vinden.

    Groeten, Stef

  4. #4
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Mooi spul hebben ze daar, Stef.

  5. #5
    Geregistreerd
    7 juli 2011
    Locatie
    Winterswijk
    Berichten
    22

    Standaard

    IWM te Duxford.

    Altijd wat bijzonders te zien in de restauratie hangaars, en veel "live" toestellen.

  6. #6
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Gevonden, foto's van het luchtvaartmuseum Kbely (Praag) in Tsjechië.
    Mijn zoon is daar een paar jaar geleden geweest. Het staat knap vol met best bijzonder spul.
    Hieronder een aantal voorbeelden:
    1. Letov S-20
    2. Polikarpov Po-2
    3. Avia BA-122
    4. Avia S-199 (Me-109)
    5. Avia CS-199 2-zitter (Me-109)
    6. Yak-17
    7. Avia S-92 (Me-262)
    8. en 9. Aero C.3A herbouwd met de romp van een NC.702 (Siebel Si-204)
    10. Benes-Mraz M1C Sokol

    Veel plezier, Stef

  7. #7

    Standaard

    De hallen op Kbely staan inderdaad mudvol, er valt nauwelijks fatsoenlijk te fotograferen of zelfs te kijken. Ook buiten valt niet goed te fotograferen, ze hebben bijvoorbeeld een prachtige Tu 104 waar je niet eens bij mag komen. Ik vind het een nogal teleurstellend, ouderwets museum.

  8. #8
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik vind het museum in Brussel ook erg de moeite waard. Veel machines uit de "grote oorlog". Helaas is de hal zo lek als een mandje, hoewel ik wel geloof dat daar nu iets aan gedaan wordt.

  9. #9
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Wat een pracht toestellen zijn er nog in musea's
    En Nederland? Niet echt veel, vind ik.
    Die Carravelle en de Comet waren voor mij mooiste passagier jets.

  10. #10
    Geregistreerd
    11 maart 2013
    Locatie
    Ceauce Normandie Frankrijk
    Berichten
    17

    Standaard

    Cosford Aerospace Museum ten westen van Birmingham in Engeland. Gemakkelijk bereikbaar van de M54 autobaan junction 3. Heel goed aangegeven en een heel uitgebreide collectie van WW2 door de Koude oorlog en alle experimentele vliegtuigen. Ook vind je daar de Nederlandse Neptune 204. Toegang is gratis en wel de moeite waard voor een hele dag uit. 95% van deze museum is onder dak in 4 hangars verspreid dus uitstekend voor een regenachtige dag. Ook is er een goed restaurant, niet duur en een hele goeie boek en model shop. Een uitstekende museum, ik weet het zeker want ik deed Air Traffic Control op de zelfde basis voor over 6 jaren.
    Laatst gewijzigd door Reinboomsma (R.I.P.); 20 maart 2013 om 21:28

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •