Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23

Discussie: Fokker S.IX

  1. #21

    Standaard

    Deze resten van de S.9 zijn van een na de oorlog gebouwde S.9. Ze werden gebouwd voor Frits Diepen. Het toestel was de rode PH-NAT (cn.6176) ging aanvankelijk voor studiedoeleinden naar TU Delft maar werd later, via de KNVvL overgedragen aan de Jeugd Luchtvaartbrigade Groep Twente. Toen het wegens ruimtegebrek gedemonteerd was, werd de romp om onbekende redenen opgeslagen bij de brandweer. Die heeft de romp voor blusoefeningen gebruikt! De restanten van de romp zijn in 1969 eerst naar Gilze.Rijen en later naar het MLM te Soesterberg gebracht, en daar tentoongesteld.

    Over de S.9 heb ik een uitgerberid Hoofdstuk staan in mijn boek 'Fokker Schoolvliegtuigen'. (Uitgeverij Violaero/ Lanasta) Naast het gebruik bij de MLD en de ML komt ook de evacuatie naar Frankrijk en de naoorlogse toestellen aan de orde. Karel Kalkman
    Naam: Naamloos.jpg
Bekeken: 195
Grootte: 25,4 KB

  2. #22

    Standaard

    Dat had ik in dit draadje gelezen inderdaad. Weet u toevallig of het huidige NMM deze resten nog heeft?
    Dat boek staat ook op mijn lijst, hoop het nog eens te kopen.

  3. #23
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Capt_Versteegh Bekijk bericht
    Dat boek staat ook op mijn lijst, hoop het nog eens te kopen.
    Het boek is nog wel verkrijgbaar, o.a. via de Stichting Fokker G-1 (Fokker Schoolvliegtuigen (fokkerg-1.nl)

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •