Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: PH-HAA "Jezebel "

  1. #1
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard PH-HAA "Jezebel "

    Coll. J Wullink.

  2. #2
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

    Standaard

    Hier als proef voor landbouwbespuiting.
    Is o.a. in Numansdorp gedaan in het toenmalige grote landbouwbedrijf Ambachtsheerlijkheid Cromstrijen (2100 ha)

  3. #3

    Standaard PH-HAA "Jezebel "

    Onder "Luchtvaart-Welvaart" zijn verschillende foto's terug te vinden van de PH-HAA, de latere MLD 8-1 Jezebel.

    Ik breng dat hier nog even op omdat ze daar erg verscholen,(zeg maar: onvindbaar), zijn onder gebracht, onder andere ook door mijzelf...

    In 1994 maakte de MLD Orion 309 bijna een onbedoelde 'wheels-up' landing op MVK Valkenburg.
    De rompschade die daardoor ontstond werd gerepareerd in Hangar 6 op het MVKV.
    De reparatie was gereed op 13 juli 1994.

    Op een site elders vond ik daar foto's van, en zag tot mijn verbazing dat de keurig geel gespoten Jezebel daar ook aanwezig was.

    Ik had het gevoel dat hij al veel langer in het Aviodrome stond, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
    Zijn er kenners met wetenschap hierover?

    Tracker




  4. #4
    Geregistreerd
    7 juli 2011
    Locatie
    Winterswijk
    Berichten
    22

    Standaard

    Op jouw foto's is waarschijnlijk Dragonfly WG752 te zien die Inderdaad al jaren als 8-1 "Jezebel" in het Aviod(r)ome staat. Waarschijnlijk is de Heli net in de juiste kleuren gespoten.

  5. Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tracker Bekijk bericht
    Ik had het gevoel dat hij al veel langer in het Aviodrome stond, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
    Zijn er kenners met wetenschap hierover?
    Tracker
    Tracker,
    Zie: PH-HAA - PH-HZZ Herman Dekker
    Herman Dekker

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •