Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: Fokkers in museums

  1. #11

    Standaard Surviving Fokker Eindecker in the UK

    There's a original Fokker Eindecker in the UK in a UK museum I think. I read a article about the Eindecker in a Flypast or Aeroplane from some time ago. It was structurally complete in the sixties, but minus cladding

  2. #12
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Parts of a Fokker C.XIV are displayed at the texel airfield museum

  3. #13

    Standaard

    Ik ben al een paar jaar bezig uit te zoeken welke Fokker toestellen er nog Wereldwijd! in musea aanwezig zijn.
    Ik heb dit in een pdf document geplaatst, en het in eerste instantie op het Fokker-web geplaatst (website voor oud Fokker medewerkers).
    Ik ben het op dit moment weer aan het herzien/bijwerken.
    Misschien aardig voor de liefhebbers om dit document eens te lezen.
    Ik voeg het hierbij als pdf document.

    Groet,

    Henk Steevens.
    Laatst gewijzigd door henks; 21 maart 2022 om 19:45

  4. #14

    Standaard

    Ik zie dat ik geen pdf kan toevoegen, probeer morgen even wat anders.

    Groet,

    Henk Steevens.

  5. Standaard

    Deze D.VII hangt in Florida. Naval Aviation museum Pensacola. Mijn foto!!

    http://www.drareg.nl/effe/Fokker%20D.VII.JPG

    Fokker D.VII.JPG (3872×2592) (drareg.nl)

  6. #16

    Standaard

    Deze D.VII in het Deutsches Museum in Schleissheim is nog een ex MLD toestel uit Nederland. Hoogstwaarschijnlijk de D-28. (Niet mijn foto)


  7. #17

    Standaard

    Een nog wat oudere foto van bovenstaande Fokker D.7, waar nog gedeeltelijk de Nederlandse kentekenen op staan.Naam: 01207_D-VII_D-28-MUNCHEN.jpg
Bekeken: 150
Grootte: 155,5 KB

    Nu een Finse C.X die als voorbeeld diende voor de NMM C.X. Hier op Valkenburg in 2000 bij de Stichting Neptune Association Naam: 11387K_FOKKER CX_FINAF_MVKV_2000.jpg
Bekeken: 173
Grootte: 426,6 KB

    In augustus 2000 heb ik deze gefotografeerd in het Flygvappen musee te Malmo Naam: 09527K_CV_86_MALMO_FLYVAPENMUSEE_082000.jpg
Bekeken: 153
Grootte: 502,3 KB

    Als laatste de F.VII Snip van de KLM op Curaçao in het Nationaal Historisch museum aldaar Naam: Fokker 21-05-11 009.jpg
Bekeken: 148
Grootte: 370,0 KB

    Groeten, PST

  8. #18

    Standaard



    Je bedoeld deze? Heb hem in 2017 gefotografeerd toe ik het museum bezocht heb met vriend Hans B

    Groeten JG

  9. #19

    Standaard

    Mooie foto van de neus van de Snip, let wel, dit is geen F.VII maar de F.XVIII PH-AIS met de S van Snip.
    Karel Kalkman

  10. #20

    Standaard

    Dag Karel,
    Dank voor de correctie. Als MLDer heb ik altijd moeite met civiele vliegtuigen. Maar van de PJ-AIS heb ik nog wel foto's van op Hato.
    Groeten, PST

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •