Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: Zwart/wit foto's --> ingekleurd

  1. #1

    Standaard Zwart/wit foto's --> ingekleurd

    Hierbij een aantal foto's (van oa dit forum) die ik - als test wat er met photoshop mogelijk is - bewerkt heb tot kleur beeld.

    Ik ben geen photoshop goeroe of iets dergelijks, gewoon een enthousiaste amateur met interesse voor de luchtvaart en photoshop.

    De basis techniek om zwart/wit foto's in te kleuren is niet zo moeilijk mits je enigzins bekend bent met photoshop.
    Hier een link naar met een heldere uitleg: Colorizing Black and White Photos | Photoshop Tutorials
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)        
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 10 april 2016 om 12:36

  2. #2

    Standaard

    Hallo Michel,

    Ik dacht dat ik niet zo dol was op dat inkleuren, maar dit vind ik toch wel heel mooi gedaan. Bij de laatste foto springt er voor mij ook plotseling uit dat het het huidige Schiphol-Oost is, naar het westen gezien... heel leuk!

    Peter.

  3. #3

    Standaard

    Nog één ingekleurd..

  4. #4
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Mooi, vooral de D.VII (C.I?) en T.V zijn erg goed!
    Laatst gewijzigd door Jorri; 10 februari 2012 om 18:05

  5. #5
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    Prachtig gedaan. Ik stuur mijn verzamling morgen naar je toe!

    Groetjes
    Rob

  6. #6
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Hier een soortgelijk topic op een ander forum waar ik op zit...misschien leuk voor inspiratie:

    riseofflight.com • View topic - WW1 ace pilots - in color

  7. #7

    Standaard

    Ja, deze zijn mooi gedaan door MaxTheHitman. Hij is een bekende mod maker van de IL-2 Sturmovik vlieg sim en bekend om zijn photoshop creaties. Hij zette regelmatig posts op de Secret Air Service website (website for IL-2 mods). Sinds november echter hebben we niks meer van hem vernomen; veel forum members aldaar vragen zich af hoe het met hem gaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorri Bekijk bericht
    Hier een soortgelijk topic op een ander forum waar ik op zit...misschien leuk voor inspiratie:

    riseofflight.com • View topic - WW1 ace pilots - in color

  8. #8

    Standaard

    Hoi Michel,

    Om even een kleine discusie zonder einde op te rakelen, de kleuren. Net de scans gezien van het boek over de D.XXI ( zie vooraankondeging D.XXI boek) daar ziet de D.XXI er veel meer grijs getind uit dan de D.XXI welke jij gekleurd hebt ( bericht 3)
    Is het veel werk om eens te proberen de foto aan te passen naar de kleuren van het D.XXI boek? Ben wel benieuwd wat dat opleverd.

    Groet,

    Mathieu.

  9. #9
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Voorzichtig met de kleuren in boeken....de profielen in het Fokker D.VII boek wijken bijvoorbeeld ook nogal af van de juiste kleur, ik begrijp dat dit een beperking was van de druktechniek. Maar profielen zijn altijd meer een indicatie van het kleurenschema dat is toegepast, dan de daadwerkelijke kleuren zelf.

  10. #10

    Standaard

    Hoi Jorri,

    De kleuren op het houten model dat ik van de G.1 heb komen toch erg dicht in de buurt van de kleuren welke in het boek te zien zijn. Maar zoals ik al schreef, het blijft een discussie zonder eind.

    Groet,

    Mathieu.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •