Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Enkele foto's

  1. #1
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard Enkele foto's



    Ik heb geen bijzondere camera en been geen goed fotograaf, maar toch wil ik graag wat foto's hier plaatsen.

    Hier foto's van 3 september, de afsluiting van de Fokker week op het Aviodrome. Zeer bijzonder voor me, want ik had niet verwacht dat ik voor het eerst sinds 1938 jaar weer een Nederlandse Fokker D.VII zou zien vliegen! Wat een prestatie van de vroege vogels, en ik had wel even een brok in mijn keel..













    Eenmaal op de grond:









































    Deze laatste is natuurlijk geen foto!
    Laatst gewijzigd door Jorri; 8 februari 2012 om 19:18

  2. #2
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Bedankt voor de foto's
    Maar u maak mij nieuwsgierig, waarom bijzonder, heeft u ze vroeger gezien dan?
    Of een ex Fokkeriaan?

  3. #3
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Nee hoor, gewoon dol op de D.VII...ben te jong om die anderen meegemaakt te hebben (amper een kwart eeuw)

  4. #4

    Standaard

    He Jorri,

    Dank voor het plaatsen!! Erg leuk zulke foto's te zien op dit forum. Als ik me niet vergis heeft Pim Pouw nog meegeholpen de D.VII weer vliegend te krijgen.

    Groet,

    Mathieu.

  5. #5
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Gaat het hier om een orgineel gerestaureerd toestel of om een replica ?
    Zeer mooie foto's overgens , bedankt voor het plaatsen.

  6. #6
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Jan,

    Voor zo ver ik het weet, is dit een replica. Wel zijn er originele onderdelen gebruikt (de Mercedes D.IIIaü motor, meters in de cockpit en zulks).

    Het toestel verschilt van originele D.VII's in een paar punten. Daar zijn het staartwiel, de wielremmen, en de benzinetank in de bovenvleugel (vanwege de veiligheid). Op enkele foto's kun je de brandstofmeter uit de vleugel zien steken.

    Meer informatie is ongetwijfeld te vinden op de website van de Vroege Vogels zelf.

    PS: de Fokker D.VII in Soesterberg is ook een prachtig toestel, origineel en met de sterkere BMW motor met hoogte carburateur, waarmee de Nederlandse toestellen voornamelijk uitgerust waren. Dit toestel is ook een filmster: Howard Hughes heeft hem ingezet voor zijn 'Hell's Angels' epos. echter de kleuren zijn fictief voor zo ver ik weet. Met dit vliegende exemplaar van de '256' is toch weer een belangrijk stuk van onze luchtvaartgeschiedenis verder tot leven gekomen!

  7. #7
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    En laten we hopen dat het deze replica beter vergaat dan het origineel!


  8. #8
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Nog enkele foto's van deze dag














  9. #9
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard



    Enkele foto's van de Shuttleworth collectie, te Old Warden, in Engeland. Van elke van deze toestellen is een exemplaar in WOI in Nederland geïnterneerd geweest, en DutchDecal heeft deze Nderlandse vliegtuigen samen in één decalset voor modelbouw uitgegeven, inclusief enkele D.VII's:

    De SE5a:









    Sopwith Pup:







    Bristol Fighter:





    Laatst gewijzigd door Jorri; 12 februari 2012 om 17:08

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •