Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 517

Discussie: Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #11
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Naam: Those Air Force Days, az. 700 hoog.jpg
Bekeken: 713
Grootte: 69,6 KBNaam: Those Air Force Days, vz. 700 hoog.jpg
Bekeken: 646
Grootte: 81,1 KBNaam: plaque.jpeg
Bekeken: 631
Grootte: 125,3 KB

    "Those Air Force Days". Gordon Wallace (eigen uitgave, 1986).
    Gebonden hardback met stofomslag. Binnenwerk: 21,5 x 29,6 cm. 150 blz. Geïllustreerd.
    Dit boek past mooi bij het andere boek dat deze schrijver heeft gewijd aan het 18 Squadron N.E.I. nl. "Up in Darwin with the Dutch".

    Het enige boek met deze titel te koop in Nederland ging net mijn neus voorbij. Dus moest ik het wel in Australië bestellen want daar waren nog meerdere van de gelimiteerde oplage van 2000 exemplaren te koop.
    Hoewel het leven van Gordon Wallace ruim aan bod komt is ook hier weer aandacht voor No. 18 Squadron N.E.I. In het boek ook een Honour Roll met de verliezen van 18 en 120 Squadron N.E.I.
    Of Wallace het boek nu nog zo zou uitbrengen betwijfel ik. Er zijn wat foto's waarvan de kwaliteit te wensen overlaat. Grof raster of onscherp bijvoorbeeld. Desondanks ben ik zeer tevreden met deze aankoop want veel is er niet geschreven over de "Hollanders" in Australië.
    Ik plaats hier ook een plaque die geplaatst is bij een boom die in 1985 speciaal voor het 18 Squadron N.E.I. is geplant (ter herinnering aan de 110 doden van dit squadron) tijdens een bijeenkomst van de "18 Squadron NEI-RAAF Forces Association" waarbij ook een priester aanwezig was om zijn zegen te geven.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 25 oktober 2019 om 22:59

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •