Pagina 17 van 52 EersteEerste ... 7 15 16 17 18 19 27 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 517

Discussie: Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

  1. #161
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    "Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?"

    Het eerste deel van de Fokker C.5, bij Lanasta door Edwin Hoogschagen. Mooi boek, inhoudelijk goed. Mooie balans van geschiedenis en wat techniek. Aanrader! Respect voor het doen van onderzoek naar de C.5!

    Overigens, wat me opvalt bij elk Lanasta boek wat ik nu heb gelezen (D.21, tweemaal G.1 en nu C.5), het lijkt erop dat de uitgever niet erg veel aandacht heeft besteed aan het uiteindelijke boek. Missende interpunctie, spel- en grammaticafouten, tikfouten en dergelijke.
    Dat is eigenlijk het enige minpuntje.

  2. #162
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Hoi Daan,
    Bedankt voor je commentaar! Het helemaal foutloos maken viel niet mee, het is jammer dat er toch dingen zijn blijven hangen. Ik heb uiteraard een notitievel in elk boek zitten. Als er wat opvalt schrijf ik dat op, zodat ik daar tijdens nieuw werk op kan letten. Boeken schrijven is een leerproces
    Groeten,
    Edwin

  3. #163
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Hoi Edwin,

    Ach, het zijn kleine foutjes, die juist door de uitgever eruit gepikt hadden moeten worden. Het verhaal en het onderzoek zijn belangrijker en die zijn dik in orde.
    Ik heb het met m'n D.21 ook, we zijn eerst door een best wel grondig testproces gegaan, maar toch krijg ik heel af en toe een opmerking dat er iets niet in orde is.

    Trouwens, er gaan stemmen dat er een boek over de T.5 geschreven wordt. Wie weet daar meer van?
    In het archief van het Aviodrome is mijns inziens genoeg aanwezig om een goed verhaal te maken.

    Daan

  4. #164
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Na een schrijfperiode van zes jaar (zoals bij "Ontwikkeling gebruik en ondergang") zie je op een gegeven moment de foutjes niet meer. Je zou het manuscript het liefst een lange tijd aan de kant gooien en overnieuw beginnen met een correctieronde...

    Ik weet niets van een boek over de T.5. Mijns insziens heeft Dutch Profile dan in ieder geval het gras al gemaaid met een profile deeltje daarover. Wel vind ik dat de T.5 een uitgebreider boek verdient.

    Er wordt op dit moment gewerkt aan een boek over de Fokker T.8w en de lesvliegtuigenfamilie.

  5. #165
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    249

    Standaard

    reaper: Misschien een idee om het een luchtvaart enthousiast te laten lezen/door te laten nemen. Iemand die het nog niet eerder gezien heeft.

  6. #166
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Bofors.

    Wel voor de feiten en data maar je hebt een grafische corrector of een Neerlandicus nodig voor de interpunctie en goed gebruik van het Nederlands waar Daan het over heeft.

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 21 juli 2015 om 23:17

  7. #167

    Standaard

    Van Berkel's Patent, de luchtvaartafdeling.
    Boek van Kees Aarssen uit 2010. Uitgeverij Geromy bv.

    Ik vind persoonlijk dat dit boek wat tegenvalt.
    Voor mijn gevoel was ik al snel uitgelezen over wat er over de vliegtuigen verteld word. Maar ja, het waren uiteindelijk ook maar 2 types die in beperkte oplage gebouwd en gebruikt zijn. De lotgevallen met de Van Berkel's in Ned-Indië konden mij wat minder boeien.
    Wel veel goede foto's. En achterin enige mooi uitgevoerde kleurentekeningen.

    Mvg, Boris

  8. #168
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Jaap Woortman attendeerde mij op "Bandbox. Een halve eeuw Nederlandse gevechtsleiding" door C. Hoogendijk en J.W.G. Nijssen uit 2000.
    Daarvan heb ik gelukkig een mooi exemplaar kunnen aanschaffen.
    Softcover. A4 formaat. 404 blz. Rijkelijk geïllustreerd. ISBN 90-73696-16-X.
    Een prachtig boek voor wie in de materie is geïnteresseerd.



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 9 september 2015 om 16:20

  9. #169
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Net in begonnen.
    "Die Jagdfliegerverbände der Deutschen Luftwaffe 1934 bis 1945 - Teil 13/I. Reichsverteidigung 1944 1.1. bis 5.6.1944" van Jochen Prien e.a.
    Inmiddels het 24ste deel uit die serie.
    Hardback. Binnenwerk A4 formaat. 526 blz. Geïllustreerd. ISBN 978-3-942943-10-9.



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 9 september 2015 om 16:30

  10. #170
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Tegenwoordig bezig met de Grote Oorlog luchtvaart.
    Via eBay deze kunnen kopen.







    En deze bij onze bekende luchtvaart shop.



    En aangezien het ook best wel grote boeken zijn ook maar een bijpassende lees tafel erbij gedaan.
    Heb je ook echt wel nodig.



    Dus ...... ik ben er nog steeds.
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •