Pagina 19 van 52 EersteEerste ... 9 17 18 19 20 21 29 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 517

Discussie: Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

  1. #181
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Bofors, daar is ook een hele mooie kit van, zolang die niet is uitverkocht.

    Wingnut Wings - 1/32 Fokker D.VII (Alb)
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  2. #182

    Standaard

    Ben net klaar met het lezen van "Van JSF naar F-35 Lightning II" van Pieto van Buysen.


    Foto: Uitgeverij Violaero

    Leuk boek met mooi materiaal daarin.
    Duidelijke chronologische beschrijving van het ontstaan van dit vliegtuig.
    Niet duidelijk pro of contra maar ook niet al te kritisch. Geeft wel duidelijk weer dat zo'n project soms geleefd wordt bij de waan van de dag.
    Zal over heel wat jaartjes een goed naslagwerk zijn over het ontstaan van de F-35, denk ik.

    Mvg, Boris

  3. #183

    Standaard

    Ik lees nu het boek "Plotseling een vreselijke knal" van Hans van Lith uit 2001.
    Gaat over de eerste wereldoorlog en dan specifiek over de bommen en granaten die op Nederland zijn gevallen in deze periode.
    Het begint met een situatieschets waarin ook duidelijk beschreven staat hoe de defensie van ons land geregeld was. Daarna komt het accent meer te liggen op de individuele gevallen. Verder geeft het duidelijk weer dat Nederland echt niet de middelen had om iets tegen deze schendingen van onze neutraliteit te doen.
    Rijkelijk voorzien van foto's en tot nu toe prettig en interessant lezen (Heb net de eerste 100 pagina's gehad.)



    Mvg, Boris

  4. #184
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Ik vind dit heel erg interessant. Nooit geweten dat er zo veel vliegtuigbouwers/ontwerpers waren van Nederlandse herkomst. Jammer alleen dat de keuze van de papier soort slecht is. Zeker met zulke pracht foto's had dit op mooi glans papier moeten zijn en niet in op roman papier. Toch zeker de koop waard.

    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  5. #185
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Net binnen, alleen in gebladerd, maar boeken van Schiffer zijn echt de moeite waard.

    [IMGA][/IMGA]
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  6. #186
    Geregistreerd
    23 september 2015
    Locatie
    Reos (Rotterdam & omstreken)
    Berichten
    8

    Standaard

    Dit is de omslag van het boek wat ik nu lees
    Naam: trVi9dRBYxSOdSyGKhJy.jpg
Bekeken: 314
Grootte: 59,5 KB
    Laatst gewijzigd door Bep0503; 7 maart 2016 om 11:41

  7. #187

    Standaard

    Door de lucht naar Indië, Van der Hoop 1927
    Over de eerste vlucht naar Indië door de KLM. De vlucht werd gemaakt in de eerste Fokker f7 een kwam ondanks veel tegenslagen uiteindelijk behouden in Indië aan. De schrijver was ook de piloot van de vlucht.

    Ik probeer steeds meer van dit soort oude boeken te vinden. Het leukste is natuurlijk om zo voor weinig geld op een rommelmarkt te vinden zoals ik deze heb gevonden. Dit soort oude boeken zijn verbazingwekkend gemakkelijk te lezen een ik vind ze fascinerend.

  8. #188
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard Duitse boekjes

    Fliegergeschichten zijn kleine dunne Duitse boekjes die in de vijftiger jaren werden uitgegeven door Moewig-Verlag in München en in Nederland ook te koop waren. Ze zagen er smakelijk uit. Elk boekje had twee verhalen, meestal één uit de 2e wereld oorlog, de andere over moderne of oude luchtvaart geschiedenis.

    Naam: Fliegergeschichten.jpg
Bekeken: 267
Grootte: 329,5 KB

    Ik heb er 7 bij elkaar ingebonden. Dat maakt 14 verhalen, samen op 7 x 64 blz, dat maakt een boek van 568 blz. Toen al in modern Duits; voor de gemiddelde Nederlander niet al te moeilijk te begrijpen. De rug van het boek was in de loop der jaren losgeraakt. Ik heb vandaag een nieuwe gemaakt en gedacht: 'Dat ga ik de mensen eens vertellen'. Vandaar. Jan Jr.

  9. #189
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    De snelle lezers hadden het natuurlijk allang gezien. fout berekening! Het is 7 x 64 = 448

  10. #190
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Fliegergeschichten! ik kocht ze ook regelmatig. Soms voor de foto('s) die er ook in stonden maar ook voor het verhaal. 'k Heb ze lang bewaard maar na de zoveelste verhuizing
    heb ik er geen een meer.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •