Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 517

Discussie: Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #11
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.338

    Standaard

    Jullie waren niet de enigen. Zelf heb ik nog steeds wat liggen, maar in dezelfde soort serie meer nog van "der Landser" (uitgever Pabel) die ook veel vliegverhalen heeft maar meer in de zeventiger jaren verscheen, heb ik het idee, maar net zulk slecht papier gebruikte als Fliegergeschichten. En of men zich altijd aan de "Tatsachen" heeft gehouden?
    Vooral "der Landser" werd behoorlijk gelezen gezien het hoogste nummer in mijn verzameling dat nummer 2154 "Spähtrupp über den Fronten - 1942. Heeresaufklärer im Süden der Oostfront. Die Einsätze der Nahaufklärungsgruppe 9 beim Unternehmen 'Blau'" (langere titel kon men niet bedenken) heeft. Als laagste nummer heb ik 312 "Husaren des Himmels - Porträts berühmter deutsche Jagdflieger". Blijkbaar waren het weekuitgaven of misschien zelfs nog in een hogere frequentie. Maar het is ook mogelijk dat het over een flink aantal jaren verscheen.

    Overigens wordt voor Band 85 "Walter Oesau" (1956) uit de Fliegergeschichten (uitgever Moewig) al een flinke prijs betaald en dat voor een niet bepaald geweldige uitgave op papier dat behoorlijk vergeeld in de loop der jaren.

    Mvg, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 16 maart 2016 om 14:09

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •