Pagina 35 van 52 EersteEerste ... 25 33 34 35 36 37 45 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 341 t/m 350 van 517

Discussie: Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

  1. #341
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Hallo Ruud,
    Inderdaad het verkeerde draadje, Sorry. Als excuus dat het boek 'De luchtoorlog 1914-1918' eigenlijk m.i. ook onder een andere draad hoort. Ik zag een boek en dacht ' hier moet ik zijn'. Later wil ik het naar de het onderwerp ' Wat voor boek lees je'
    brengen maar ik ben niet zo handig met het systeem. Hoe moet als je iets hebt ingebracht dat verwijderen of verplaatsen? Groeten Jan Jr.
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 27 november 2018 om 22:49 Reden: Bericht staat inmiddels in juiste thread

  2. #342
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Jan. Verwijderen kan maar verplaatsen niet.

    De foto's kun je verwijderen in "Beheer bijlagen". Als je plaatst kun je "Meer opties" aanklikken. Als je dan naar beneden scrolt zie je bij "Diverse opties" o.a. Bijlagen.
    Daar zie je o.a. een klein venstertje "Beheer bijlagen". Als je die aanklikt komt er een nieuw venster genaamd "File Upload Manager". In het onderste gedeelte krijg je dan de geplaatste foto's te zien d.m.v. het attachnummer. Als er slechts één foto in jouw plaatsing staat is het makkelijk genoeg want je klikt op het kruisje rechts bovenin om hem te verwijderen.
    Dan wordt gevraagd of je die wilt verwijderen en daar klik je dan weer op.
    Daarna even het "Attach"nummer van je foto in het gewone venster bij de tekst verwijderen. Wanneer je die foto op je bureaublad (of harde schijf waar hij stond) gecorrigeerd hebt, wat ik doe wanneer ik een geplaatste foto te hoog vind voor de monitor, dan kun je hem weer terugplaatsen of in je nieuwe bericht ergens anders plaatsen.
    Zolang correctie nog mogelijk is, Mathieu heeft dat op 24 uur gezet, kun je corrigeren en verwijderen. Bij verwijdering hou je een lege plaatsing over, je kunt het niet helemaal weghalen.
    Tekst kun je gewoon verwijderen en als je niet opnieuw wilt typen dan natuurlijk via knippen.

    Je moet het een paar keer proberen hoe dat gaat met "Beheer bijlagen", het is een prima hulpmiddel.

    Ook nadat je een bericht hebt getypt en nog niet opgeslagen kun je de tekst nog corrigeren. Doordat je "Meer opties" hebt aangeklikt krijg je de mogelijkheid tot "Voorbeeld van bericht". Als je die indrukt krijg je een voorbeeld van een originele plaatsing en in een venster eronder (beetje naar onderen scrollen) je getypte tekst die je nog kunt corrigeren. Pas als je tevreden bent druk je op "Reactie versturen". Te weinig mensen maken gebruik van deze mogelijkheden, ik vind het prima werkgereedschap.

    Ook het plaatsen is simpel en niet zo moeilijk als sommigen het hier hebben voorgesteld. Onder de smiley in de bovenste rij vind je daaronder een vierkantje, rechts naast de twee ronde bollen. Het heet "Insert Image" en als je daarop drukt wijst de rest de weg vanzelf.

    Hopelijk heb je hier wat aan maar vraag gerust verder indien het meer uitleg behoeft.

    Groet, Ruud.

    P.S. Als je een foto plaatst in het venster "Snel reageren" dan heb je slechts één rij met icoontjes en staat het "Image Insert"-vierkantje drie plaatsen rechts naast de smiley oftewel de derde vanaf rechts. Je kunt daarna alsnog "Meer opties" aanklikken.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 27 november 2018 om 21:54

  3. #343
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Naam: camouflage en kenmerken, nw 2018, van 281 toen naar 464 blz nu.jpeg
Bekeken: 744
Grootte: 60,4 KB Naam: schouwen-duiveland 2A.jpeg
Bekeken: 715
Grootte: 57,1 KB Naam: schouwen-duiveland 2B.jpeg
Bekeken: 694
Grootte: 56,4 KB

    Naam: sukhoi su-24.jpeg
Bekeken: 657
Grootte: 48,7 KB Naam: bf 109 yugoslav.jpeg
Bekeken: 660
Grootte: 51,5 KB Naam: lw over czech terr., vol. 5.jpeg
Bekeken: 709
Grootte: 190,2 KB

    Naam: lw im focus no. 27.jpeg
Bekeken: 660
Grootte: 69,7 KB Naam: lw im focus no. 28.jpeg
Bekeken: 660
Grootte: 206,5 KB Naam: een eeuw marineluchtvaartdienst 191702017.jpeg
Bekeken: 678
Grootte: 80,0 KB

    Deze week was het flink raak. Negen titels werden geleverd (met
    een aantal nog onderweg), net verschenen maar ook wat van eerder. Ik zal na het lezen van elke titel wat bijzonderheden vermelden, tenzij iemand mij voor is.

    "De geschiedenis van camouflage en kenmerken op vliegtuigen van de militaire luchtvaart van het Koninklijk Nederlands-Indisch leger"
    (nov. 2018). Iets andere titel dan de eerste uitgave, die was "De geschiedenis van camouflage en kentekens op vliegtuigen van de Nederlandse strijdkrachten". Van 281 toen naar 464 blz. nu.

    "De luchtoorlog boven Zeeland. Deel 2A en 2B" (beide nov. 2018),
    "Sukhoi Su-24 tactical bomber" (reprint 2016),
    "Messerschmitt Bf 109. The Yugoslav Story. Operational Record 1939-1953. Volume II" (2018),
    "Luftwaffe over Czech Territory 1945 - Vol. 5. Messerschmitt Bf 109s of KG(J)6" (2017),
    "Luftwaffe im Focus Edition No. 27 en No. 28" (beide 2018) en
    "Een eeuw Marineluchtvaartdienst 1917-2017" (2017).

    Groet en prettig weekend, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 2 december 2018 om 11:25

  4. #344
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Naam: Bach, vz.jpg
Bekeken: 600
Grootte: 300,9 KB Naam: Aviolanda, vz.jpeg
Bekeken: 629
Grootte: 292,7 KB Naam: Hunter, vz.jpeg
Bekeken: 622
Grootte: 295,7 KB

    Nog net binnen voor de kerst.
    "Vervlogen jaren - De memoires van luchtvaartpionier Jan Bach". (2018).
    "Logboek Aviolanda en het verdwenen vliegveld Papendrecht - Deel I". (2018).
    "Hawker Hunter - Koninklijke luchtmacht". (2018).

    Groet en prettige Kerstdagen,
    Ruud.

  5. #345
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Hallo Ruud, Ik heb je antwoord van 27 november j.l. helemaal over het hoofd gezien. Sorry. Nu ik het zag heb ik het gelijk opgeslagen. Hartstikke bedankt voor de uitleg. Ik zal het zeker gebruiken. Jan

  6. Standaard

    Op 8 februari 2019 wordt Deel II van de vierdelige boeken serie over Aviolanda gepresenteerd. Er is zoveel nieuw materiaal over het vliegveld Papendrecht en de vliegtuigfabriek ontvangen dat we dat de lezers ook een Deel IV niet willen onthouden.
    Deel II gaat over de Tweede Wereldoorlog. Het gaat over de bouw van Dorniers, het uitrusten van landingsschepen met vliegtuigmotoren voor de invasie van Engeland, ernstige ongevallen, sabotages, operaties op het vliegveld Papendrecht en de vliegbewegingen op het water en land. Bijzonder mooi zijn de haarscherpe luchtfoto's uit de verschillende oorlogsjaren waarop men bijvoorbeeld in 1944 kan zien dat het vliegveld onklaar is gemaakt door het aanbrengen van zogenoemde "Rommelasperges". Ook op het gebied van infra is er veel te lezen, over bunkers, een ziekenhuis en de waterwegen op de Noord en Merwede die uitgezet waren als start- en landingsbanen voor vliegboten.

    Voor meer info kunt u mij altijd bellen: 06-25033699 of mail: elviravanwijngaarden@gmail.com.

    Pieter van Wijngaarden

  7. #347

    Standaard

    Naam: LuckyOldSon.jpg
Bekeken: 526
Grootte: 488,4 KB

    That Lucky Old Son, door Mark Cote. Sub-titel Re-discovering my father through his World War II Bomber Command and POW experiences.

    Goed geschreven verhaal waarin Mark Cote een aantal missies van zijn vader Leonard beschrijft op een dusdanige manier dat ik het gevoel kreeg dat hij er zelf bij was geweest. Verhaal heeft een ‘Double Dutch connection”; Leonards piloot in z’n eerste bemanning, Barrington ‘Barry’ Marshall sneuvelde 22 oktober 1943 toen z’n Halifax bij Goudswaard neerstortte. En de crash die leidde tot Leonard’s krijgsgevangenschap vond plaats bij het Groningse Zandeweer. Deze crash is beschreven door Ab Jansen in ‘Gevleugeld verleden’. Persoonlijk vindt ik de herinneringen van Mark aan z’n kindertijd en de verhouding toen met z’n vader erg herkenbaar. De Whistler Independent Book Award is een terechte beloning.
    Boek is verkrijgbaar bij: http://www.thatluckyoldson.ca/ en https://books.friesenpress.com/store/title/119734000052651413/Mark-Cote-That-Lucky-Old-Son

    (Dit zou ook via Bol.com werken, maar heb ik niet geprobeerd.)

    Sorry voor de grote foto; had hem verkleind naar 8cm breed maar...
    Laatst gewijzigd door henkypenky; 14 februari 2019 om 17:02 Reden: Extra text formaat foto

  8. #348
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Ik kwam deze laatst tegen voor een prikkie. Vertaald uit het Engels.

    Naam: Flight 777.jpg
Bekeken: 438
Grootte: 35,7 KB

  9. #349
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Naam: Fremde Flugzeuge in der Schweiz, vz.jpg
Bekeken: 376
Grootte: 280,8 KB Naam: Fremde Flugzeuge in der Schweiz, az.jpg
Bekeken: 408
Grootte: 76,0 KB

    "Fremde Flugzeuge in der Schweiz 1939 – 1945“. Dani Egger.
    296 blz. / 23 x 33 cm. / Ruim 1600 foto's. / Paperback. / Opvallend is dat de foto's niet in zwart maar in sepia zijn afgebeeld.
    Ik heb het boek rechtstreeks in Zwitserland bij de schrijver besteld maar het wordt verzonden vanuit Oostenrijk. De schrijver Dani Egger woont bijna op de grens met Oostenrijk, zodoende.
    Besteld via: http://warbird.ch/buch-egger/

    Voor de prijs zie hieronder:
    Euro 52.00 1 Buch „Fremde Flugzeuge in der Schweiz 1939 – 1945“
    Euro 4.00 Verpackung/Versand
    Euro 14.00 Portokosten Niederlande (Versand aus Österreich/Standard)
    Euro 70.00 Total-Betrag

    Dit boek behandelt iedere crash/(nood)landing in Zwitserland zowel door de geallieerden als van de Duitsers.
    Dus ook de Duitse lesvliegtuigen en transportvliegtuigen. Deze werden gewoonlijk weer teruggegeven aan de Duitsers omdat ze niet bewapend waren.
    Meest bijzondere landing was, volgens mij, de landing op 7.5.1945 van een Siebel Si-204. Er waren vijf personen aan boord en wat bleek... één van die personen was de Mufti van Jeruzalem, de leider van de Palestijnen, die vanuit Duitsland zijn geloofsgenoten o.a. opriep tot sabotage en ongehoorzaamheid tegen de Engelsen in Palestina. (Er waren ook moslims uit Bosnië bij de Wehrmacht en er zijn foto's bekend dat de Mufti ze bezocht.) De Mufti werd uiteindelijk aan de Fransen overgeleverd, de Siebel werd door de Zwitsers in gebruik genomen.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 5 mei 2019 om 17:07

  10. #350
    Geregistreerd
    2 oktober 2008
    Locatie
    Bleiswijk
    Berichten
    40

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •