Pagina 32 van 52 EersteEerste ... 22 30 31 32 33 34 42 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 517

Discussie: Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

  1. #311
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Op een 24" monitor passen alle vier de afbeeldingen naast elkaar.


    Naam: East Indies, vz kopie.jpg
Bekeken: 720
Grootte: 61,0 KB Naam: East Indies, az kopie.jpg
Bekeken: 520
Grootte: 429,0 KB Naam: East Indies, tek kopie.jpg
Bekeken: 539
Grootte: 423,0 KB Naam: East Indies, txt az kopie.jpg
Bekeken: 470
Grootte: 263,2 KB

    "Royal Netherlands East Indies Army 1936-42". Marc Lohnstein. Osprey Man-at-Arms 521, 2018. ISBN 978-1-4728-3375-4. Afmetingen: 184 x 248 mm. 48 blz. Geïllustreerd. Index.
    Een begintitel indien u geen idee heeft hoe de militaire organisatie in Ned.-Indië in elkaar stak.

    Groet, Ruud.

  2. #312
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: Kingfisher, vz.jpeg
Bekeken: 585
Grootte: 118,6 KB Naam: Kingfisher, az.jpeg
Bekeken: 438
Grootte: 146,4 KB

    Naam: Kingfisher nl.jpeg
Bekeken: 558
Grootte: 259,9 KB Naam: Kingfisher, opdracht Kev.jpeg
Bekeken: 423
Grootte: 44,6 KB

    "Vought OS2U Kingfisher". Kev Darling, drawings/colour schemes by Richard J. Caruana. Guideline Publications, Warpaint Series No. 111.
    Softcover. 46 blz. incl. omslag. Afmeting A4. Rijkelijk geïllustreerd. Tevens 35 zijaanzichten in kleur en in het midden van de titel 6 lijntekeningen over 2 blz.
    Men weet in deze Warpaint serie toch een flinke hoeveelheid informatie in een vrij dunne uitgave te brengen. Een serie waarvan ik meerdere delen bezit en telkens weer geniet.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 21 oktober 2018 om 12:32

  3. #313

    Standaard

    De tekening van de Nederlandse Kingfisher heeft heel vroeger al eens in een Air International gestaan. Deze is niet correct. De kleur van de kist klopt niet, dit was niet zilver maar light grey, ANA 602 of FS36440. Daarbij waren er geen driehoeken op de vleugel en was er eveneens geen oranje richtingroer. De kisten waren niet ge'embargoed', maar konden niet naar Java omdat de Japanners er inmiddels de baas waren. Ze zijn uitgeladen in Melbourne en overgedragen aan de Australiërs.
    Ik heb dit Kev Darling medegedeeld, maar er nooit antwoord op gehad.

    Hans
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  4. #314
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Hans.

    Is dit de officiële beschildering van de Kingfisher of een tijdelijke door de fabriek aangebrachte die in Ned.-Indië zou worden overgeschilderd met de officiële die voorzien was?
    Dit lijkt toch een beetje vreemd zo'n kleine driehoek en het registratienummer zou ook wel wat forser kunnen.
    Ook de plaats van de driehoek vind ik een beetje vreemd. Er is nogal wat ruimte links van de registratie.


    Ik ben al lang klant van Kev en ik moet zeggen dat hij op mijn mails altijd antwoordde.
    Misschien heeft hij het erg druk met schrijven, ik heb minstens 8 deeltjes in de Warpaint Serie die door hem zijn geschreven, en dan heeft hij ook nog zijn firma Big Bird Aviation.

    Met vriendelijke groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 23 oktober 2018 om 22:55

  5. #315

    Standaard

    Ja Ruud, dit is de officiële beschildering. De kleur grijs was een standaard Amerikaanse Navy kleur eind dertiger jaren tot ca 1941/42, zoals ook de Navy Brewsters en Grumman Wildcats hadden.

    In 1941 zijn in Indië de driehoeken tot een derde verkleind en ook de registratie, die vaak onder het stabilo werd weggewerkt.

    Ga hier maar van uit, want andere foto's zijn er niet, behalve van de V-10 en die ziet er net zo uit.

    Groet,
    Hans

  6. #316

    Standaard

    PS …. en of ze in Indië zouden worden overgeschilderd en gecamoufleerd, zullen we nooit weten.

    Hans

  7. #317
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Hans.

    Heb vandaag een mail aan Kev gestuurd, samen met de foto van de V-11.
    Ben benieuwd of daar nu wel een reactie op komt.

    Groet, Ruud.

  8. #318

    Standaard

    Hallo Ruud,

    Bijgaand een Pdf-bestand van een artikel over de Kingfisher, verschenen in de 'Spinner' van de Stichting Vrienden van het Militaire Luchtvaartmuseum uit oktober 2001 (toen we nog een luchtvaart museum hadden).


    Groet,
    Hans
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)

  9. #319
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchplanes Bekijk bericht
    Daarbij waren er geen driehoeken op de vleugel en was er eveneens geen oranje richtingroer.
    Hallo Hans.

    Op de V-10 tekening van dat artikel staat er wel een oranje driehoek op de ondervleugel in tegenstelling tot je bericht eerder. Was er ook een oranje driehoek op de bovenzijde?
    Of klopt de tekening niet?

    Groet, Ruud.

  10. #320

    Standaard

    Nee Ruud, ik heb gezegd dat er geen driehoeken op de vleugels waren. En dan bedoelde ik hiermee de bovenkant. De onderkant had ze wel, zoals op de tekening.

    Groet,
    Hans

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •