Pagina 27 van 52 EersteEerste ... 17 25 26 27 28 29 37 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 517

Discussie: Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

  1. #261

    Standaard

    Inderdaad dat ben ik.

  2. #262
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik heb het boek ook ontvangen, en het ziet er mooi uit! Laat ook mooi wat foto's zien van de productie van de latere jets, vind ik leuk.

    Het certificaat met plaatje vind ik wel aardig. Ik kick er niet op, maar ik vind het wel leuk.

    Mooi vormgegeven boek! Duimpjes, Ronald en team!

  3. #263
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard Republic F-84E/G Thunderjet in Nederland

    Naam: Thunderjet, vz kopie.jpg
Bekeken: 738
Grootte: 390,5 KB Naam: Thunderjet, az kopie.jpg
Bekeken: 697
Grootte: 341,8 KB

    "Republic F-84E/G Thunderjet in Nederland". Hub Groeneveld. NL Books, 2017. ISBN 978-90-826475-1-8. Gebonden, 383 blz. Geïllustreerd. Prijs € 44,95.

    Op layout en tekst is niets aan te merken maar ik ben geïrriteerd v.w.b. de afbeeldingen. Zaterdag bracht ik een bezoek aan de Luchtvaart Hobby Shop om een exemplaar te kopen. Bij thuiskomst bleken er hinderlijke verticale strepen door een flink aantal foto's te lopen. Dus moest ik maandag weer een extra rit naar de LHS maken om het om te ruilen. Het viel niet mee maar ik vond een exemplaar dat iets minder heftig was. Ik heb hieronder drie afbeeldingen (klein zodat ze naast elkaar passen) als voorbeeld voor mijn ongenoegen geplaatst maar het hadden er veel meer kunnen zijn. Voor mij als koper onacceptabel maar ik wil de tekst niet missen dus behoud ik dit exemplaar maar. Misschien doet zich in de toekomst nog een mogelijkheid voor het opnieuw (helaas) aan te schaffen bij een nieuwe oplage. Een zeer slechte beurt!

    Naam: Thunderjet, streep kopie.jpg
Bekeken: 719
Grootte: 76,1 KB Naam: Thunderjet, streep 2 kopie.jpg
Bekeken: 726
Grootte: 103,6 KB Naam: Thunderjet, streep 3 kopie.jpg
Bekeken: 718
Grootte: 81,2 KB

    Groet, Ruud
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 9 november 2017 om 12:13

  4. #264

    Standaard

    Helaas moet ik Ruud helemaal gelijk geven. Heb hetzelfde geconstateerd, het treedt alleen bij de foto's op. Ik heb een paar originele foto's vergeleken met die in het boek en het is echt een productiefout. Voor de zekerheid nog overlegd met een vriend die het boek ook had gekocht, zelfde euvel, maar strepen op andere plekken. Ik heb eergisteren email naar de uitgever gestuurd, maar nog niets gehoord. Vind dit niet kunnen, zal ze wel bellen. Groet Henk

  5. #265
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Henk.

    Hieronder de tekst van mijn mail aan de uitgever, Aad Neeven.

    Hallo Aad.

    Ik heb begrepen dat jullie de uitgevers zijn van het nieuwe Hub Groeneveld boek "Republic F-84E/G Thunderjet in Nederland".
    Tot mijn spijt moet ik zeggen dat er productiefouten in dat boek voorkomen en ik ben niet de enige die dat heeft geconstateerd.
    In ieder geval drie mensen hebben eenzelfde probleem. In mijn geval heb ik zelfs een extra rit naar de Luchtvaart Hobby Shop gemaakt om mijn exemplaar om te ruilen maar ook degene die ik meenam had dezelfde problemen. Omdat ik de tekst niet kwijt wilde heb ik hem toch maar meegenomen maar het klopt niet. Het is duidelijk dat bij de drukkerij de kwaliteitscontrole heeft gefaald.
    Op de site nederlandseluchtvaart.nl heb ik mijn bevindingen geplaatst en nog een ander lid bevestigde mijn verhaal.
    Hopelijk ben jij/zijn jullie in staat een oplossing te bieden voor iets waar wij als kopers van dit boek niet gelukkig mee zijn.
    Zie mijn commentaar: http://www.nederlandseluchtvaart.nl/forums/showthread.php?19726-Wat-voor-een-luchtvaart-boek-leest-u-nu&p=73073#post73073

    Met vriendelijke groet,

    Ruud van Ommeren,
    adres hier weggelaten.


  6. #266
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Henk en verder iedereen die dit boek heeft gekocht met hetzelfde probleem.
    Vandaag kreeg ik een mail van Aad Neeven, hij heeft een oplossing voor ons probleem.
    De tekst vinden jullie hieronder.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Dag Ruud. Bijgaand ons antwoord op je vraag. Ik neem aan dat je het een en ander corrigeert op het forum? Prettig weekend.

    Beste luchtvaart enthousiast. Wij waren blij dat ons boek over de Thunderjet eindelijk het licht zag. Snel hebben we het een en ander gedistribueerd. Op maandag 6 november om 17:54 uur kregen we het eerste bericht binnen dat er onvolkomenheden in het Thunderjetboek gevonden waren. De volgende morgen hebben we de email, waar in stond dat er bij een flink aantal foto’s een storende zwarte streep te zien was, gelezen en actie genomen. We hebben direct de proefdruk van het boek erbij gehaald om te zien wat er nu aan de hand was, want het proefexemplaar was perfect. Ongelukkigerwijs of misschien gelukkig, vonden we in onze voorraad ook een groot aantal boeken die de gemelde fout vertoonden. Op 9 november hebben we een gesprek gehad met de drukker omdat het toch wel duidelijk was dat er tijdens de productie een fout gemaakt was. Er wordt dus een complete nieuwe ‘run’ van het boek gemaakt. Dit moet in de planning etc., maar we hopen dat de ‘nieuwe’ boeken ongeveer over twee weken klaar zijn.
    Ondertussen halen wij de afgeleverde boeken bij de winkels op en zorgen dat er nieuwe komen. Voor boekenliefhebbers die al een boek gekocht hebben, maar dit willen ruilen, hebben we het volgende afgesproken. U kunt uw ‘gestreepte’ exemplaar opsturen aan:
    Mw. M. Albers
    Scanlaser b.v.
    Antwoordnummer 1155
    1500 VC Zaandam
    Het opsturen van uw boek naar dit antwoordnummer kost u niets. Na ontvangst zorgt Scanlaser voor de gratis verzending van een nieuw exemplaar aan u.
    Mochten er zich toch problemen voordoen, neemt u dan gerust contact met ons op. Ons excuus voor het ongemak, maar soms gebeuren er dingen die buiten de controlesfeer van een boekhandelaar vallen. Met vriendelijke groet, Aad Neeven en Harm van der Laan, Aviation War books.

    Tel: nul zes drie vier zes vijf negen acht vier vier of nul zes twee nul twee negen acht zes negen een
    Email aviationwarbooks at yahoo punt com

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Ik ben blij met deze oplossing en mijn dank hierbij aan Aad en Harm. Zal zelf gaarne gebruik maken van deze mogelijkheid.

    Met vriendelijke groet,
    Ruud van Ommeren.

    P.S. Cursivering en boldlettering in de mailtekst is door mij aangebracht.

    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 10 november 2017 om 12:56 Reden: Anti-spam veiligheid

  7. #267
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Beste mensen,

    Ruud, bedankt voor deze posting!
    Ik heb zelf als moderator de telefoonnummers en mailadres in een minder herkenbaar formaat neergezet, om zo mogelijke spammers te verhinderen hiervan gebruik te maken.

    Groet, Daan

  8. #268
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    In de afgelopen weken heb ik diverse boeken gelezen maar nog niet geplaatst. Dit is de eerste.

    Naam: Broken Wings, vz kopie.jpg
Bekeken: 639
Grootte: 52,7 KB Naam: Broken Wings, az kopie.jpg
Bekeken: 634
Grootte: 420,1 KB

    "Broken Wings - The Hungarian Air Force 1918-45" door Stephen Renner. Indiana University Press, 2016. ISBN 978-0-253-02294-3 (cloth) / ISBN 978-0-253-02339-1 (ebook).
    Gebonden, 329 blz. Afmetingen: 152 mm breed (band 161 mm) x 227 mm hoog x 27,9 dik (incl. band).
    19 zw./w. illustraties. Voorin een lijst met uitleg afkortingen. Noten aan het eind van elk hoofdstuk. Bibliografie en index achterin.

    Jammer dat er slechts 19 foto's in het boek staan, dat hadden er van mij een flink aantal meer mogen zijn. Ze staan tussen de tekst hoewel het papier wat minder geschikt is voor foto's.

    Mij interesseerde in deze studie in hoge mate de periode 1918 en wat later vanwege de chaos die aan het einde van de eerste wereldoorlog in die regio ontstond bij het uiteenvallen van de Oostenrijk-Hongaarse monarchie waarbij diverse omringende landen grote stukken van Hongaars gebied bemachtigden. Later dezelfde instelling van de Hongaren tegenover de geallieerden v.w.b. het rommelen met aanwezige toestellen net als in Duitsland het geval was. Een interessante studie over de bij mij, tot nu toe, onbekende opbouw van de Hongaarse luchtmacht tijdens het interbellum.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 28 november 2017 om 11:58

  9. #269

    Standaard Republic F-84E/G boek

    Gisteren in keurige verpakking nieuw gedrukt exemplaar gekregen van de drukker. Ben weer blij!

  10. #270
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Naam: Experimental units of Legion Condor, vz kopie.jpg
Bekeken: 520
Grootte: 67,5 KB Naam: Experimental units of Legion Condor, az kopie.jpg
Bekeken: 521
Grootte: 82,1 KB

    "The experimental units of Hitler's Condor Legion - German aircraft in action during the Spanish Civil War". Rafael A. Permuy López & Lucas Molina Franco. Frontline Books, an imprint of Pen & Sword Books Ltd. (Serie: Air War Archive), 2017. ISBN: 978-1-47387-891-4.
    Paperback. 93 blz. Afmetingen: 189 x 246 x 7,25 mm. Geïllustreerd, ook 8 blz. kleurprofielen.

    Gekocht vanwege de twee elementen van de Luftwaffe die hierin beschreven worden nl. Versuchsjagdgruppe 88 (VJ/88) en Versuchsbomberstaffel 88 (VB/88) die dienden om Duitse toestellen te testen en taktieken te verbeteren.

    Groet, Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •