Pagina 51 van 52 EersteEerste ... 41 49 50 51 52 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 501 t/m 510 van 517

Discussie: Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

  1. #501

    Standaard

    Naam: Ta 154 Dietmar Hermann front cover.jpg
Bekeken: 417
Grootte: 132,1 KB

    Naam: Ta 154 Dietmar Hermann TOC.jpg
Bekeken: 384
Grootte: 253,7 KB

    Focke-Wulf Ta 154: Luftwaffe Reich Defence Day and Night Interceptor

    door de bekende schrijver Dietmar Hermann; uitgever Crecy Publishing (UK) 2021.

    Dit is een nieuwe gereviseerde en bijgewerkte Engelstalige editie van zijn eerdere Duitstalige boek (Focke-Wulf Nachtjäger Ta 154 "Moskito" Entwicklung, Produktion und Truppenerprobung) uit 2006, wat ik overigens nooit gezien heb. Volgens amazon had dat boek 216 pagina's. Wel zie ik een paar voorbeeldbladzijden op internet waaruit blijkt dat dat boek twee tekstkolommen van elk ongeveer 50 regels per bladzijde had met duidelijk grotere letters dan de nieuwe Engelstalige editie.

    De nieuwe Engelstalige editie is een hard cover met stofomslag, 224 pagina's van 224 x 303 mm, geïllustreerd.
    De tekst is in twee kolommen van elk 76 mm breed, en 68 regels elk per bladzijde.
    Letters zijn vrij klein, met een regelafstand van 3,9 mm.

    Net als het Do 335 boek wat ik hier in maart postte is het een prachtig boek, maar toch vooral interessant voor personen die meer geïnteresseerd zijn in de vliegtuigen zelf dan in de oorlogshandelingen, want die waren er nauwelijks of niet voor de Ta 154 en de Do 335.
    Vooral een boek dus voor techneuten net als ik.
    Laatst gewijzigd door Dagger; 18 augustus 2021 om 16:24

  2. #502
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hee Dagger, je bent me net voor. De mijne is sinds gisteren onderweg naar me na mijn bestelling op 12 augustus.
    Ik moet helaas nog een paar daagjes wachten. Tot nu toe heb ik alle delen van de serie in mijn verzameling.
    Veel leesplezier.

    Groet Ruud.
    -------------------------------

    Your order is on its way

    Order number: BDU-757-91878448180 Order date: 12th August 2021
    Hi R.H.B. van Ommeren,

    We're pleased to let you know that your order is winging its way to you, and is due for delivery according to the times below.

    Delivery address:
    R.H.B. van Ommeren

    Amsterdam
    1106
    Netherlands
    Payment type: PayPal

    Order details Qty Item price Total
    Focke-Wulf Ta 154: Luftwaffe Reich Defence Day and Night Interceptor (Hardback)
    By (author) Dietmar Hermann
    Available. Expected delivery to the Netherlands in 15-20 business days.
    1

  3. #503

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Expected delivery to the Netherlands in 15-20 business days.
    Hallo Ruud,
    Moet dat boek van jou uit Verweggistan komen?

    Ik had het zaterdag 14 aug bij bol.com besteld en het werd maandag 16 aug om 13 uur bezorgd.
    Kostte me 35 euro incl. verzending. Leek me acceptabel dus ik heb niet gekeken of het ver weg wellicht iets goedkoper was.

  4. #504
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hee Dagger.

    Vanwege de prijs komen veel van mijn boeken uit Engeland. Normaal wat goedkoper dan vanuit Nederland en gratis bezorging.
    De prijs van Bol.com is hier flink concurrerend.

    Groet Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 19 augustus 2021 om 00:39

  5. Standaard

    is het met de nieuwe invoerregels nog steeds aantrekkelijk om buiten de EU te kopen?

  6. #506
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Gerard.

    Het lijkt wat moeilijker maar een goed overzicht heb ik nog niet. Ik kijk wel goed naar de prijs of de VAT (Britse BTW) nu wel of niet vermeld staat maar er schijnt een regeling in Engeland te bestaan voor kleine verkopers, net als in Duitsland.
    Ik blijf het volgen. Je moet wel rekenen dat ook de pandemie een rol speelt in het aantal dagen onderweg. Op zendingen die ik ontving was een apart etiketje geplakt met de boodschap dat het covid-vrij was.
    Of dat gecontroleerd wordt?

    Aanvulling na bericht van Ronald bij #507 hieronder:
    https://www.belastingdienst.nl/wps/w...l-buiten-de-eu

    https://www.belastingdienst.nl/wps/w...landse-webshop

    Dit had ik dus eerder moeten doen. Nu ben ik wèl op de hoogte en ik moet zeggen dat het me niet meevalt, ook niet bij aankopen in de rest van de wereld hoewel het bij boeken nog meevalt.

    Groet Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 19 augustus 2021 om 13:21

  7. #507

    Standaard

    Ruud,

    Pas maar op met het bestellen buiten de EU.
    De regels zijn nu zeer streng geworden.
    Voor alle pakketjes moet een afdracht plaatsvinden.
    De afhandelingskosten die daar bovenop komen zijn minimaal €4,00.
    Na betaling van de kosten aan Postnl duurde het bij mij tot meer dan een week voordat het werd afgeleverd.
    Het iets duurdere bol.com wordt plotseling goedkoper!

    Groet Ronald
    Laatst gewijzigd door Classic; 19 augustus 2021 om 14:10

  8. #508
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: Verloren luchtruim, az.jpeg
Bekeken: 341
Grootte: 179,0 KB Naam: Verloren luchtruim, vz.jpeg
Bekeken: 317
Grootte: 302,3 KB Naam: Verloren luchtruim, az uitsnede.jpg
Bekeken: 337
Grootte: 259,3 KB

    "Verloren luchtruim - De Geallieerde luchtoperaties boven Nederland in mei 1940". Peter Grimm met medewerking van Jaap Woortman. ISBN/EAN: 978-90-828581-8-1.
    Gebonden hardback - Afmeting binnenwerk: A4 - 480 blz. - Geïllustreerd.
    Platte tekst: 2 kolommen van 80 mm in blokvorm en extra interlinie. - Fotobijschriften in cursief. - Noten aan einde hoofdstuk in kleiner corps en vrije regelval. Achter in het boek 8 bijlagen en register van geografische namen.

    Ik wil iets aanhalen wat ik in dit boek vond. Op blz. 175 staat nl. een foto van een duitser achter een stuk luchtafweer.
    Het fotobijschrift van het boek luidt: Op Waalhaven arriveert lichte Flak om de luchtbrug te beschermen. De artilleristen krijgen het af en toe druk. Dit 2 cm stuk staat in de zuidwesthoek opgesteld. Op de achtergrond de G.I '302' die door een bom is vernield.
    Ik vind die tekst te makkelijk en de foto niet goed gerechercheerd. Op de site van NLV is deze foto, die zich ook in mijn verzameling bevind, op 29 mei 2014 als onderwerp behandeld. Het had als kopregel ZELDZAAM - G-1 en Scotti-Isotta Fraschini 2 tl. No. 2 op Waalhaven.
    Mijn eerst regel bij dit draadje is: G-1 "302" en door de duitsers buitgemaakte Nederlandse Scotti-Isotta Fraschini 2 tl. No. 2 op Waalhaven bediend door iemand uit Adolfs bende.
    https://www.nederlandseluchtvaart.nl...ight=ruudvanom
    Het was een Nederlands wapen, was reeds op Waalhaven en is Beute. Het is zelfs heel aannemelijk dat die duitser na 15 mei alleen achter het stuk ging zitten om een leuk fotootje te maken want verder is er geen enkele duitse soldaat waar te nemen en al helemaal geen Junkers Ju 52.

    Ik wilde dit toch even gezegd hebben.

    Dit is een knots van een boek en zeer de moeite waard. De enige titel in Nederland, zover ik weet, die dit onderwerp zo omvattend behandeld en "onze" Jaap Woortman zie ik hier ook vermeld.

    Groet Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 24 augustus 2021 om 23:49

  9. #509
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ondanks de stevige aankoopprijs heb ik Verloren luchtruim ook aangekocht. Het is zoals Ruud terecht aangeeft een boek dat een hiaat opvult.
    Behalve de opmerking over de foto op blz 175 heb ik ook wel wat opmerkingen;
    1) Ik vind het frappant dat een naslagwerk als dit geen index heeft. Ik zou graag eenvoudig willen zoeken op bijvoorbeeld steekwoorden als "Blenheim", of een bepaald squadron. Een misser.
    2) Hier en daar staan er flinke klonten tekst. Een witregeltje in de tekst zou prettig zijn. Wat extra foto's misschien nog wel beter.
    3) De fotoreproductie is in een aantal gevallen ronduit belabberd. Ook foto's die in hoge kwaliteit beschikbar zijn via het NIMH zijn soms erg matig bewerkt, of helemaal niet. Soms worden foto's raar afgesneden. Een groot gemis, zou in een boek als dit met een stevig aankoopbedrag beter moeten. Het zonder bronvermelding plaatsen van een foto van een Royal Air Force toestel is altijd link. (meestal: IWM)

    Ondanks mijn kritiekpuntjes is het boek een levenswerk wat het lezen zeer waard is. Absoluut een aanrader.

  10. #510
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: Kassel, az.jpeg
Bekeken: 201
Grootte: 446,8 KB Naam: Kassel und die Luftfahrtindustrie seit 1923, vz.jpg
Bekeken: 217
Grootte: 65,7 KB Naam: Kassel, az txt.jpg
Bekeken: 215
Grootte: 416,4 KB

    "Kassel und die Luftfahrtindustrie seit 1923 - Geschichte(n), Menschen, Technik". Rolf Nagel, Thorsten Bauer. Verlag Bernecker, 2015. ISBN 978-3-87064-147-4.
    Gebonden hardback zonder stofomslag - Afmeting binnenwerk: A4 - 458 blz. - Geïllustreerd.
    Platte tekst is 2-koloms van 68 mm in blokvorm en een smallere kolom voor de fotobijschriften. Kolommen 2 en 3 gezamenlijk ook voor foto's. Fotobijschriften in cursief. Noten onder aan elke pagina.
    Achter in het boek een afkortingenlijst en een bronnen-/literatuurlijst. Geen index.


    Nadat ik een foto had gekocht van de heer Nagel bleek dat hij ook auteur was en nog wel van een titel die past in mijn verzamelgebied "Duitsland civiel 1919-1934". Zo'n boek neem ik graag op in mijn verzameling en het bleek een zware dikke pil te zijn op prima papier waarop de afbeeldingen goed tot hun recht komen. Ik was me voordien niet bewust dat Kassel voor mijn verzamelgebied zo belangrijk was met firma's als Dietrich-Gobiet, Raab-Katzenstein, Espenlaub, Kegel, Gerhard Fieseler, Junkers Motorenbau en Henschel. Dat was een verrassing. Het is een uitgave uit 2015 en hoe ik die over het hoofd heb kunnen zien is mij een raadsel. Ben zeer verguld met dit boek dat ook geschikt is als naslagwerk.

    Groet Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 20 september 2021 om 00:00

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •