Pagina 7 van 52 EersteEerste ... 5 6 7 8 9 17 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 517

Discussie: Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

  1. #61

    Standaard

    Hoi Ruud,

    Dank voor de uitleg! En het klopt wel, meestal hoor of lees je weinig over de stijdt bij deze brug.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #62
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Het lijken Stuka's, die de brug aanvallen, maar ik mis de knik in de vleugels.

    Ger.

  3. #63
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard Pilot's notes for a sleigh

    Ik heb de hand weten te leggen op de vreemdste publicatie van een officiële instantie die ik ooit gezien heb. En nog wel van de engelsen. Hier geen "stiff upperlip" maar een poging tot luchtvaarthumor.


    Ruud.

    P.S. Het is niet helemaal goed gegaan maar er is nog een illustratie uit het bovenste hier onder, "Sleigh 13". Er op klikken en het verschijnt op het scherm.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 13 januari 2014 om 17:37

  4. #64
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Toch maar even de illustratie die hierboven had moeten verschijnen van pdf naar jpg gebracht. Is het downloaden ook niet meer nodig.


    Ruud.

  5. #65
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Net binnen. Gebonden. 232 blz. 30 types worden behandeld. Vooral de grote kleurtekeningen van de toestellen spreken me aan maar ook het fotowerk is niet te versmaden.
    Via "The Book Depository" in Engeland voor 32,57 euro en gratis verzending.



    Ruud.

  6. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Hoi Ruud,

    Welke brug is "de vergeten brug"?

    Groet,

    Mathieu.
    Ik ken het boek ook, want ik woon zelf in Alblasserdam.
    De auteur is overigens recent overleden meen ik.

    De brug heeft nooit een naam gekregen en word "Brug over de Noord" genoemd.
    Hij is in 1939 door een relatief lage ambtenaar geopend en niet door de Koningin zoals gebruikelijk, vanwege "strategisch" belang.
    Dat bleek ook wel, want de Duitser die Nederland minutieus in kaart hadden gebracht kwamen er pas achter in mei 1940, toe ze met parachutisten aan de kant van Hendrik-Ido-Ambacht/Ridderkerk geland waren.
    Erger voor hun bleek dat het snelste onderdeel van het Nederlandse leger (jawel het wielrijders corps) zich via de Betuwe teruggetrokken had tot Alblasserdam.

    Mijn opa is nog met een roeibootje tijdens de gevechten overgestoken naar zijn werk aan de overkant (men wist niet wat oorlog was).
    Alblasserdam is toen zwaar gebombardeerd duur Stuka's wat veel burger slachtoffers kostte. Een groot gedeelte van de bevolking is verder de polder ingevlucht naar Bleskensgraaf, waar ze wederom door Stuka's gebombardeerd zijn. Mijn Opa, Oma en hun twee jonge dochters hebben beide bombardementen overleeft, maar van hun huis was niets over.
    Procentueel zijn Ablasserdam en Bleskensgraaf veel zwaarder getroffen dan Rotterdam, maar dat is nauwelijks bekend.

    Men is al in de oorlog begonnen me de herbouw van het centrum van Alblasserdam volgens de toen "hippe" retrostijl Delftse school.
    Diezelfde plannen zijn ook in Rhenen gebruikt, waardoor beide centrums erg op elkaar schijnen te lijken.

  7. #67
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Heb deze week een buitenbeentje aan mijn verzameling toegevoegd. Het leek me een interessant onderwerp vanwege het mogelijke broodje aap gehalte. Nu maar afwachten hoe de inhoud is.


    Ruud.

  8. #68

    Standaard

    Misschien een tip voor anderen; Ik woon dicht bij vliegkamp Valkenburg. Veel van de marine mensen die daar zijn afgezwaaid wonen nog in de regio.
    Omdat deze groep aardig aan het vergrijzen is, moeten mensen noodgedwongen naar verzorgingstehuizen of komen te overlijden.

    Het blijkt dat veel boeken en oude tijdschriften daardoor bij het oud papier terecht komen. Mijn vrouw heeft in de afgelopen paar weken al 5 luchtvaart boeken uit het oud papier gered. Onder andere een, voor mij totaal onbekend, boekje dat was uitgegeven ter gelegenheid van het 70-jarig bestaan van de Koninklijke Luchtmacht.

    Niet dat jullie nu allemaal het oud papier in moeten duiken, maar als je het eens weg gaat brengen (of je laat je vrouw het doen ) kijk dan eens goed om je heen.

    Groet,
    Huub

  9. #69

    Standaard

    Ik ben nu nog bezig met de Haynes Spitfire manual: Haynes Supermarine Spitfire Manual Feature

    Niet dat ik ooit een Spitfire zal bezitten, maar het is toch zeker een leuk en leerzaam boek, en daarna ga ik verder met een boek over de Bugatti P100:
    Lanasta // Violaero - Luchtvaart 20e eeuw - The Bugatti 100P record plane - Created by Ettore Bugatti and Louis de Monge

  10. #70
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Heb deze week een buitenbeentje aan mijn verzameling toegevoegd. Het leek me een interessant onderwerp vanwege het mogelijke broodje aap gehalte. ................................................

    Ruud.
    Ha Ruud.
    Ik had hier een filmpje van geplaatst.
    Moet je even naar beneden scrollen:

    http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...72/index2.html
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •