Pagina 49 van 52 EersteEerste ... 39 47 48 49 50 51 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 481 t/m 490 van 517

Discussie: Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

  1. #481
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Naam: A. welter, az.jpeg
Bekeken: 392
Grootte: 414,1 KB Naam: A. welter, vz.jpeg
Bekeken: 375
Grootte: 401,2 KB Naam: A. welter, az kopie.jpg
Bekeken: 386
Grootte: 268,0 KB

    De drie scans passen bij mij op een 24 inch monitor naast elkaar.
    "The Jet Night Fighters - Kurt Welter & the Story of the Messerschmitt Me 262 Night Fighters". Andreas Zapf. (Eigen uitgve, 1. Edition 2019). ISBN: 978-167198608-4.
    Softcover. Het lijkt mij een POD uitgave - Afmeting: 20,9 x 29,4 cm - 114 blz. - Geïllustreerd - Zetbreedte 1 kolom van 17 cm in blokvorm.
    De tekst op de achterzijde geeft inzicht op de inhoud en heb ik nog apart gescand en mishandeld zodat de tekst duidelijker leesbaar werd. Het boek heeft wel degelijk 114 blz. en geen 113 zoals op de achterzijde vermeld is.

    Groet Ruud en "stay safe", we zijn er nog lang niet van af.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 7 april 2021 om 15:47

  2. #482

    Standaard

    Het is niet de breedte van de monitor, maar de ingestelde resolutie in (bijvoorbeeld) Windows die bepaalt of men 2 of 3 scans naast elkaar ziet.
    Jij hebt blijkbaar de resolutie ingesteld op 1920 x 1080 maar dan heb je altijd kleine letters op je scherm.

    Mijn monitor is 24 inch maar mijn resolutie is ingesteld op 1280 x 720 zodat ik grotere tekstletters zie.
    Ik zie in dit geval dus 2 scans naast elkaar maar dat vind ik onbelangrijk.


    Knullig dat Zapf op de cover van zijn boek een foto plaatst van een Me 262 B-1a/U1 met nummer FE610 op de staart.
    FE staat voor Foreign Equipment en werd door de VS op buitgemaakte toestellen aangebracht. De foto is dus na de oorlog genomen.
    Alsof er geen andere foto's van Me 262 nachtjagers bestaan. Of anders had hij dat nummer weg kunnen werken (retoucheren).
    Het hakenkruis op de staart lijkt verdwenen, wellicht wel weggeretoucheerd want er bestaan foto's van FE610 met hakenkruis.

    De website van Joe Baugher vermeldt dit toestel als volgt:
    FE-610 Messerschmitt Me.262B-1a/U1 (WkNr 110306) ‘Red 6’ 10/NJG11, Luftwaffe. Surrendered to RAF at Schleswig-Jagel, Germany, it was transferred to the USAAF, becoming Watson’s Whizzers ‘999’, before being shipped to the US. Evaluated as FE-610, but later e-serialed T-2-610 it was named “Ole Fruit Cake” and “Schwalbe”. Scrapped at Freeman Field, IN, circa 1950.
    http://www.joebaugher.com/usaf_seria..._Aircraft.html

  3. #483
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Dagger.

    Het verschil in monitor resolutie is geen nieuwtje voor mij. Welke resolutie je ook hebt ingesteld, er is een sneltoetscombinatie waarmee je het getoonde op het beeldscherm kunt beïnvloeden.
    Dat is bij de Mac het geval en ik denk dat dat bij Windowsmachines niet anders is.


    Als ik even een wat groter beeld wil dan toets ik cmd (command) samen met de +toets (plustoets) in en ziedaar... geen drie maar twee scans naast elkaar en een grotere letter.
    Wil ik terug naar mijn oorspronkelijke grootte dan weer een sneltoetscombinatie, nu cmd (command) samen met de --toets (mintoets) en voila alles is weer kleiner.
    Dus helemaal geen gedoe met ingestelde resolutie van de monitor.

    Ik ging er vanuit dat iedereen van deze sneltoetscombinatie op de hoogte was maar ik heb nu aangegeven dat "bij mij" er drie scans naast elkaar staan.
    Hopelijk heeft een ieder iets aan de door mij gegeven mogelijkheid, het werkt perfect op de Mac.


    Voor wat de foto van de FE610 op de voorzijde van het Zapf boek betreft, dat is voor mij geen item. Het was tenslotte een toestel van Welters eenheid en voor mij geeft het mooi het einde van de waanzin weer.
    Bedankt voor Joe's aanvulling, niet iedereen weet van zijn lijsten.

    Groet Ruud en "stay safe", we zijn er nog lang niet van af.

    P.S. Ik heb vorige week vrijdag mijn eerste Pfizer-vaccinatie gehad. In een grote hal in de RAI te Amsterdam met twee looproutes nl. AstraZeneca en Pfizer.
    Niemand maar dan ook niemand bij AstraZeneca en slechts een paar "ouderen" voor de Pfizer-vaccinatie.
    In de wachtruimte daarna waarin je een kwartiertje moet doorbrengen zaten slechts zeven "ouderen" waarvan vier een begeleider hadden.
    Wat een triest gebeuren, geen massale vaccinatie maar een vrijwel lege grote hal.
    De tweede vaccinatie is gepland op 10 mei a.s.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 8 april 2021 om 17:28

  4. #484
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Voordat het ingespoten vaccin geheel effectief is duurt het nog een week of drie/vier meen ik gehoord te hebben. Rustig aan Ruud.

  5. #485
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Naam: A. fokker, vz.jpg
Bekeken: 391
Grootte: 81,6 KB

    "Fokker vliegtuigen in Nederlandse dienst in de meidagen van 1940". Ed Beekman, Rick Franke, Peter de Raaf, Raph de Wolf. (Stichting Crash Research, 1e druk 2020).
    Hardback - Afmeting binnenwerk: A4 oblong - 156 blz. - Geïllustreerd.
    Mooi initiatief maar amateuristische verwerking door de prepress v.w.b. de tekst. Het boek zag er goed uit maar bij het openen was ik meteen geïrriteerd.
    Er was een losbladig A4 vel papier bijgesloten genaamd "Errata lijst versie 1.1" met daarop uitleg van
    maar liefst 35 tekstfouten in het boek.
    Ik voel mij als koper in de maling genomen. Hoeveel keer in je leven koop je een product dat niet 100% in orde is?
    Dan ga je meteen naar de winkel waar je het product hebt gekocht om het omgeruild te krijgen voor één die wel in orde is.
    Bij boeken is dat helaas een ander verhaal en daarom mijn irritatie.
    Doodzonde want de layout, de opmaak en de foto's zien er goed uit maar dat neemt mijn irritatie niet weg.
    Nu loop je ook nog het risico dat in de loop der tijd dit losse vel verloren gaat.

    Groet Ruud en "stay safe", we zijn er nog lang niet van af.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 9 april 2021 om 11:54

  6. #486
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Naam: A. dortenmanns, az.jpg
Bekeken: 429
Grootte: 103,0 KB Naam: A. dortenmanns, vz.jpeg
Bekeken: 639
Grootte: 434,9 KB

    "Dortenmanns 'Fliegers'". (Veith Scherzer, Hrsg. 2020). ISBN 978-3-938845-74-5.
    Hardback. Afmeting binnenwerk: 17,8 x 24,9 cm - 248 blz. - Geïllustreerd. De foto's komen niet helemaal tot hun recht op dit papier.
    Platte tekst is 1-koloms, 108 mm in blokvorm en met ruime extra interlinie. Foto bijschriften in aparte kolom van 34 mm breed.
    Bijlagen: Luftsiege (3 pagina's uit archief waarvan de eerste moeilijk leesbaar), Staffelliste 3. Staffel/Jagdgeschwader 26, Militärischer Werdegang Hans Dortenmann, Quellen und Literaturverzeichnis.
    De tekst op de achterzijde geeft informatie over de inhoud.

    Groet Ruud en "stay safe", we zijn er nog lang niet van af.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 9 april 2021 om 12:43

  7. #487
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Naam: A. mosquitos, az.jpeg
Bekeken: 305
Grootte: 449,9 KBNaam: A. mosquitos, rug.jpeg
Bekeken: 357
Grootte: 66,4 KBNaam: A. mosquitos, vz.jpeg
Bekeken: 753
Grootte: 444,7 KB

    Naam: A. mosquitos, az kopie.jpg
Bekeken: 330
Grootte: 325,1 KB Naam: A. mosquitos, az kopie 2.jpg
Bekeken: 314
Grootte: 160,7 KB

    "Mosquitos über Berlin - Nachtjagd mit Messerschmitt Bf 109 und Me 262". Andreas Zapf. (VDM Heinz Nickel, 1. Auflage 2018). ISBN 978-3-86619-134-1.
    Hardback - Afmeting binnenwerk: A4 - 596 blz. - Geïllustreerd - Platte tekst is 1-koloms en 135 mm breed in blokvorm met extra interlinie.
    Bijlagen: A. Einflugkarten (Auswahl) - B. Flugbücher - C. Personalliste - D. Dienstgrade der Luftwaffe, RAF und USAAF - E. Zielmarkierungen - Index.
    Een behoorlijke pil met zijn 596 blz. Goede kwaliteit papier waarop de foto's goed uitkomen. Ook in dit boek komen we Kurt Welter ("Phantom" der Nachtjagd) tegen, net zoals in de titel "The Jet Night Fighters".
    Het boek begint eigenlijk pas goed op blz. 39 bij het ontstaan van de "Wilden Sau"-Nachtjagd met JG 300 en 301 en gaat dan chronologisch door tot het einde.
    Bladzijden 338 t/m 342 zijn gewijd aan het onduidelijke en korte optreden van de Focke-Wulf Ta 154 "Moskito" waarvan er maar 6 omgebouwd werden tot nachtjager en slechts 4 naar NJG 3 gingen.


    Groet Ruud en "stay safe", we zijn er nog lang niet van af.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 11 april 2021 om 00:38

  8. #488
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Naam: A. pacific, az.jpeg
Bekeken: 292
Grootte: 148,7 KB Naam: A. pacific, vz.jpeg
Bekeken: 292
Grootte: 93,3 KB

    "Pacific Profiles. Volume One - Japanese Army Fighters. New Guinea & the Solomons 1942-1944". Michael John Claringbould. (Avonmore Books, 2020). ISBN: 978-0-6486659-1-5.
    Softcover - Afmeting: 24,9 x 17,5 cm - 104 blz. - Geïllustreerd, o.a. met 82 beschreven zijaanzichten in kleur - Platte tekst: 1-kolom 145 mm breed in blokvorm en heeft extra interlinie.
    Bijlagen: Chapter 16. Postscript - Sources & Acknowledgements - Index of Names.

    Groet Ruud en "stay safe", we zijn er nog lang niet van af.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 11 april 2021 om 22:55

  9. #489
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Naam: A. Malaya, az.jpg
Bekeken: 271
Grootte: 317,1 KB Naam: A. Malaya, vz.jpg
Bekeken: 283
Grootte: 56,0 KB

    "Malaya & Dutch East Indies 1941-42 - Japan's air power shocks the world". Mark Stille. (Osprey, 2020. Serie "Air Campaign #19"). ISBN PB 9781472840592.
    Paperback - Afmeting: 18,4 x 24,7 cm - 96 blz. - Geïllustreerd - Platte tekst 1-koloms, 117 mm in blokvorm en extra interlinie. Foto bijschriften in aparte kolom van 31 mm en linkslijnend.
    Achter in het boek: Bibliography en Index.

    Groet Ruud en "stay safe", we zijn er nog lang niet van af.

  10. #490
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ja jammer Ruud. Een aantal foto's hebben een toaal verkeerde tekst gekregen. Het artikel van mij over Ruigenhoek opent met een prachtige foto van Gerd Roelffsema, gemaakt door mijn vader op blz.128 staat als tekst vliegwereld 18 juli 1940 (???) Is totaal verzonnen, heedt daar nooit ingestaan. Foto blz.132 foto van Guus Kiel, is door mij gemaakt op Soesterberg bij een reunie in 2003. Tja ........jammer.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •