Pagina 12 van 52 EersteEerste ... 2 10 11 12 13 14 22 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 517

Discussie: Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

  1. #111
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

    "Imperial Japanese Navy Air Groups in the South West Pacific Theater
    Vrij vertaald-de Japanse Marineluchtmacht in Indonesie(ZW-Pacific)
    Een fotoboek met onder meer foto's genomen bij Halong-Ambon, Jefman-Sorong,
    en Wasile-Halmahera

  2. #112
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Jacob.

    Dit boek heb ik ook op mijn verlanglijst staan. Wat me, tot nu toe, tegen heeft gehouden is het feit dat ik niet kan inschatten hoeveel Engelse tekst er in staat.
    Kun daarover iets vertellen, bijv. of elke foto ook een Engels bijschrift heeft en of er een Engelse summary is van een eventueel aanwezige platte tekst.
    Of is het uitsluitend een fotoboek?

    Groet,
    Ruud.

  3. #113
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Ruud,
    Verreweg de meeste foto's zijn ook voorzien van een Engelse tekst wat érg helpt.
    't Is wel een ietwat prijzig boek maar zelf vind ik het zeer de moeite waard! (4320 yen ex porto)
    dat komt denk ik inc. porto op +/-38 euro. Ik heb het gekocht via Hobbylink Japan.

  4. #114
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard Boeken

    Op dit moment ben ik midden in het boek '' De KNILM vloog door" van G.J.Hagens.Het beschrijft de laatste dagen van de KNILM in Indië vlak voor en tijdens de Japanse inval. Het overbrengen van de toestellen naar Australië, de evacuatie van het personeel, wie mocht er mee, wie moest er achterblijven?
    Wie overleefde het, wie was er moedig, wie was voorzichtig. Een groot drama die een beschrijving dik en dwars waard was. Het is een oud boek, dat alleen maar 2e hands te krijgen is. Als je het kunt krijgen: lezen!

  5. #115

    Standaard

    Laat me graag weten of je ergens Rudi van Es tegenkomt in dit boek.
    Hij vloog een overvolle Catalina naar Broome, maar ik kan daar tot op heden niets over terug vinden.

  6. #116
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Zal ik doen tracker, maar enig geduld is vereist want ik ben een langzame lezer. Catalina ruikt naar de marine luchtvaart. Dit boek gaat over de civiele KNILM. Dus alles is mogelijk.
    Was Rudi van Es bij de beschieting van de vliegboten bij Broome, waarbij de vrouw van Karel Doorman en zijn zoon nauwelijks aan ontsnapten? Van die ramp heb ik wel eens 'n filmpje gezien. Groetjes Jan Prinz

  7. #117
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Maar weer eens bekeken. Geen boek maar een dubbel DVD. Al langer op de markt (2012).
    "Hollands Glorie | Luchtvaart" van NostalgieNet (BVED4656). Speelduur 128 min. Bevat diverse docu's, zie hieronder.
    CD 1:
    Fokker, ± 19,30 min.
    KLM en Schiphol, ± 36 min.
    Luchtmacht, ± 11,18 min.
    CD 2:
    De marine vliegt, ± 13,45 min. 1941. (Nederlands-Indië). Ryans met en zonder drijvers, Do 24 en Catalina.
    Met de 'Utrecht' van Amsterdam naar Tokio, ± 5,31 min. 1951.
    Kijken, luisteren, doorgeven, ± 13,39 min. 1955. (Korps Luchtwacht Dienst). Vliegende Neptunes 5 en Thunderjets.
    De vliegende Hollander, ± 28,34 min. 1950. Volgen van een leerling-vlieger, nl. Theo de Bruin. Viruly speelt ook nog een rolletje.



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 27 december 2014 om 15:37

  8. #118

    Standaard

    Net uit: Der Grosse Jagd van Heinz Knoke.

    Leuk boek, de verandering van 'wij winnen' naar 'wij verliezen' komt mooi naar voren. Gelukkig weet Knoke wel wie het veroorzaakt heeft.

  9. #119
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo henkypenky.

    Dat boek is van een heel verkeerd iemand. Na de oorlog heeft hij altijd de loftrompet geblazen over die tijd.
    Tot zijn laatste adem was hij nazi. Stak zijn gezindheid niet onder stoelen of banken. Regelmatige bezoeker van neo-nazi bijeenkomsten.
    Zijn partij "Sozialistische Reichspartei Deutschlands" (een neo-nazi partij) waarin hij actief was werd in 1952 (geloof ik) zelfs verboden.
    Diverse oud Luftwaffe piloten waren daar actief of ondersteunden die partij zoals Wolfgang Falck en Hans-Ulrich Rudel.
    Maar gelukkig... ook "der Heinz" is kassie wijlen.
    Overigens is de eerste uitgave van zijn boek "I flew for the Führer" al uit de jaren 50 of zo.

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 29 december 2014 om 16:56

  10. #120

    Standaard

    Hallo Ruud, dat wist ik allemaal niet wat je schrijft, weer wat geleerd
    Een ding was wel zeker, hij had het niet zo op Lightnings, Thunderbolts en Mustangs maken hem niet zo veel uit. Wel de aantallen daarvan.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •