Pagina 15 van 52 EersteEerste ... 5 13 14 15 16 17 25 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 517

Discussie: Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

  1. #141
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Deserteurs die binnen enkele minuten held en verrader tegelijk werden: MiG’s op de vlucht is de fascinerende geschiedenis van vliegers die het Oostblok de rug toekeerden.
    Tijdens de Koude Oorlog deserteerden meer dan tweehonderd piloten uit de Sovjet-Unie en andere communistische of totalitaire staten door met hun gevechtsvliegtuig naar het Westen te vliegen. Daar wachtte de vrijheid en lonkte het goud! De meeste overlopers kregen politiek asiel en financiële middelen aangeboden om in een ander land een nieuw leven te beginnen. Daarbij gold wel: hoe moderner de MiG-jager en hoe waardevoller de militaire informatie, hoe beter de behandeling van de piloot.
    In dit boek worden de belangrijkste en spectaculairste vluchtpogingen in de periode 1945-1993 beschreven. Met veel aandacht voor de geheime operaties van westerse inlichtingendiensten om de nieuwste Russische MiG’s in handen te krijgen. Veel feiten zijn nooit eerder gepubliceerd.
    Prachtig boek en een regelrechte aanrader !
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  2. #142

    Standaard

    Hallo Jan,

    Ik heb dit boekje een paar jaar geleden gelezen en ben het met je eens dat het een interessant boek is om te lezen.
    Over zowat alle zaken is wel iets te vinden maar in dit boekje is alles mooi samengevat.
    Vooral die uitwijkingen vanuit Polen naar dat Deense eilandje in de oostzee waren leuk om te lezen. Dat je op zo'n kleine puist kan landen met zo'n oude MiG geeft toch maar aan dat deze oude MiG's goed uit de voeten konden met ruw terrein.

    Mvg, Boris

  3. #143
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.937

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boris Bekijk bericht
    Vooral die uitwijkingen vanuit Polen naar dat Deense eilandje in de oostzee waren leuk om te lezen. Dat je op zo'n kleine puist kan landen met zo'n oude MiG geeft toch maar aan dat deze oude MiG's goed uit de voeten konden met ruw terrein.

    Mvg, Boris
    Even vreselijk off-topic, maar over ruw terrein gesproken... dit filmpje zal wel bekend zijn, toch?
    https://www.youtube.com/watch?v=3EP2fgosJ0A

  4. #144
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Ik sluit me aan bij het commentaar van Jan en Boris over "MiG's op de vlucht". Sinds 2009 in mijn verzameling.

    Nu bezig met een nieuwe verwerving: "Strijd om ons luchtruim" door S.H. Hoogterp.
    Paperback. 15,8 x 24,2 cm. 209 blz. Geïllustreerd.
    Een interessant boek uit 1950 over de luchtdoelartillerie in "de meidagen" van 1940.



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 15 maart 2015 om 11:41

  5. #145
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Ik lees weer is het boek Fokker D21 van peter de jong

    ik was dat boek alweer een tijd kwijt maar ik kwam tijden de voorberijdingen voor mijn dochters verjaardag weet tegen

    lekker leesvoer
    bladzijde 90 was zeer interesant

  6. #146
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Net binnen, net begonnen.
    "De Koninklijke Landmacht" (1937/38?). Ook de LVA komt aan bod met 7 pagina's. Twee foto's uit de afgebeelde pagina heb uitvergroot.
    Paperback. 22,7 x 29,2 cm. Ongenummerde pagina's. Ik heb 162 pagina's plus drie kleurenpagina's (achterzijde leeg) geteld. Zeer veel illustraties.
    L.H. Reynders, chef van de generale staf, begint zijn voorwoord met een uitspraak van ene heer von Schlieffen.
    Hij kon toen niet bevroeden dat het de plannen van dat heerschap waren die niet veel later tot uitvoering zouden komen.






    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 20 maart 2015 om 12:41

  7. #147
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Prachtig boek Ruud ik heb h al enige jaren in mijn verzameling .
    Ik dacht dat het is uitgebracht in 1938/1939 ?
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  8. #148
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Op Marktplaats kocht ik kort geleden het boekje 'Rampstukken'. De schrijver is W.Baron Six van Oterleek, die kennelijk een flink aantal brieven had verzameld dat vliegtuigongelukken had overleefd. Zelf heb ik er een paar (buitenlandse) rampstukken in mijn verzameling, waarvoor ik uren op internet heb moeten zoeken om de omstandigheden van de ongelukken te vinden. Het boekje werd in 1965 uitgegeven en is nog volop te krijgen op de 2e hands markt.



    Janjr.

  9. #149
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    "De muiterij op de Zeven Provinciën" door Maud Boshart.
    Uitgeverij Bakker, 1978.
    Paperback. 119 blz.



    Ruud van Ommeren.

  10. #150
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Was weer eens bij de Luchtvaart Hobby Shop en kwam thuis met twee titels over Nederlandse onderwerpen.
    De achterzijden zijn uitsnedes en niet de hele pagina.

    "Lockheed T-33 in Nederland" van Hub Groeneveld.
    A4 formaat. 340 blz. Rijkelijk geïllustreerd. € 44,95.




    "Waalhaven. Bevlogen verhalen" van Frits Gerdessen & Karel Mallan.
    24,1 x 16,9 cm. 256 blz. Geïllustreerd.
    Boek was € 27,95, nu speciale aanbieding bij de LHS € 14,95.



    Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •