Pagina 21 van 52 EersteEerste ... 11 19 20 21 22 23 31 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 517

Discussie: Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

  1. #201
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik heb onderstaande boek inmiddels ontvangen en doorgebladerd. Het ziet er goed verzorgd uit. Ik heb de tekst steekproefgewijs gelezen. Op basis daarvan kan ik dit boek aanbevelen aan iedere buitenlandse lezer die geïnteresseerd is in de Nederlandse luchtvaartgeschiedenis. Voor de Nederlandstalige lezer is dit boek van 0,0 toegevoegde waarde. Zeer veel zaken zijn zeer beknopt beschreven, u zult er geen zaken in teruglezen die u nog niet wist.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    “Blue Skies Orange Wings - The Global Reach of Dutch Aviation in War and Peace, 1914-1945” door Ryan K. Noppen.






  2. #202
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper bij #201.
    Voor de Nederlandstalige lezer is dit boek van 0,0 toegevoegde waarde.
    Volgens Edwin wordt blijkbaar iedere Nederlander als luchtvaart deskundige geboren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 11 mei 2016 om 16:57

  3. #203
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    “Soviet autogyros 1929-1942” door Mikhail Maslov. Helion, 2015. ISBN 978-1-910294-65-9.
    Softcover pocket. 19x24,7 cm. 148 blz. Geïllustreerd. Ook enige lijntekeningen.
    Maakt de indruk een POD-boek te zijn maar ik ben niet zeker of dat klopt. De kwaliteit van de foto’s kon dus (nog) beter maar de leeftijd van de foto’s zal ook wel een rol spelen.
    Voor de geïnteresseerden een mooie aanvulling van een onderbelicht deel van de Soviet luchtvaart. Het is toch een behoorlijk aantal types, zie List of Plates hieronder.

    Naam: Soviet autogyros 1929-1942, vz.jpg
Bekeken: 556
Grootte: 60,6 KB Naam: Soviet autogyros 1929-1942, xtra.jpg
Bekeken: 528
Grootte: 427,3 KB

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 11 mei 2016 om 16:58

  4. #204
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Gisteren weer eens naar de Luchtvaart Hobby Shop geweest. Dit is een van de aankopen: “Messerschmitt Bf 109 The Yugoslav Story. Operational Record 1939-1953 Volume 1” van Boris Ciglić e.a. (Jeroplan Books, 2016).
    ISBN 978-86-909727-2-2. Softback. 21x28,8 cm. 196 blz. Geïllustreerd. Noten, 8 bijlages en Bibliografie achterin alsmede 35 zijaanzichten in kleur van Joegoslavische en Duitse 109’s. Prijs € 39,95.
    Minder prettig is dat het een softback is, ik zweer nu eenmaal bij gebonden, en het feit dat citaten tussen de platte tekst, en dat zijn er nogal wat, in een lichtgrijze kleur zijn gedrukt. Aangezien ze al cursief waren was lichtgrijs voor mij niet nodig. Het papier en de kwaliteit van de foto's is prima. De tekst is twee koloms.

    Naam: Bf 109 Joegoslavië, vz.jpg
Bekeken: 480
Grootte: 60,3 KB Naam: Bf 109 Joegoslavië, az.jpeg
Bekeken: 491
Grootte: 376,7 KB

    Groet, Ruud.

  5. #205

    Standaard

    De Jonge Jaren Van De Luchtmacht - Het Luchtwapen In Het Nederlandse Leger 1913-1939, Door Dirk Starink.

    Naam: Starik - De jonge jaren van de luchtmacht.jpg
Bekeken: 409
Grootte: 21,7 KB

    Beschouwing op de organisatie en het politiek klimaat in deze beginperiode van de luchtmacht.
    Geeft duidelijk aan waarom de luchtmacht in 1940 nog niet klaar was. (Daargelaten of er ooit serieus weerstand aan de Luftwaffe had kunnen worden geboden.)
    Verhelderend boek.

    Mvg, Boris

  6. #206
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Een DVD met gedigitaliseerde tijdschriften met als titel "Luchtvaartkennis Digitaal Archief 1953-2009" van de KNVvL.
    € 20,00 plus porto.
    Elke dag een paar pagina's lezen in mijn geval want voor mij is alles nieuw omdat ik nooit lid was van de KNVvL. Wel ooit 5 moderne jaargangen tweedehands gekocht.

    Naam: DVD Luchtvaartkennis, vz.jpeg
Bekeken: 422
Grootte: 482,6 KB Naam: DVD Luchtvaartkennis, az.jpg
Bekeken: 428
Grootte: 70,2 KB

    Groet, Ruud.

  7. #207
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Luchtvaartkennis! Heb je de DVD kunnen openen? Ik heb dezelfde DVD ook, maar ik kon er niet inkomen. Mocht je problemen hebben dan kan ik de bewerking naar je toesturen
    Was je in je zweefvliegtijd geen lid van de KNVvL? Ik wel in de vijftiger jaren. Nu al weer jaren lid van de afd. luchtvaartkennis. Jan

  8. #208
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hoewel de DVD voor Windows is gemaakt kon ik hem op mijn Mac gewoon openen. No problemo!
    Kijk maar naar onderstaand stukje tekst dat ik van 1.pdf op de DVD heb gehaald.

    De afdeling Luchtvaartkennis
    De inmiddels meer dan zestig jaar oude Afdeling Luchtvaartkennis van de Koninklijk Nederlandse
    Vereniging voor Luchtvaart (KNVvL) verenigt geïnteresseerden in de luchtvaartgeschiedenis, in het
    bijzonder van Nederland en (al dan niet voormalige) overzeese gebiedsdelen. Vier maal per jaar krijgen de
    leden het afdelingsorgaan LUCHTVAARTKENNIS toegezonden. In dit blad verschijnen artikelen over
    uiteenlopende luchtvaarthistorische onderwerpen, gebaseerd op historisch onderzoek van de leden van de
    afdeling. LUCHTVAARTKENNIS biedt op deze wijze een schat aan informatie die elders niet gemakkelijk te
    vinden is. Daarnaast publiceert het blad op uitgebreide wijze de mutaties in het Nederlands luchtvaartuigregister,
    is er een rubriek waarin luchtvaartsites op Internet worden belicht, vindt u regelmatig
    boekbesprekingen en zijn er langlopende series, zoals momenteel een uitgebreide beschrijving van
    ongevallen en incidenten van Nederlandse vliegtuigen en buitenlandse vliegtuigen op Nederlandse bodem.
    Naast het afdelingsblad ontvangen leden ook 6 maal per jaar het blad Verenigde Vleugels.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 10 juni 2016 om 01:06

  9. #209

    Standaard

    Heeft iemand al "De Interneringen van vliegtuigen tijdens de Groote oorlog" van Geromy in zijn bezit? Lijkt me een interssant boek.

  10. #210

    Standaard

    Natuurlijk!!!

    Hans

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •