Pagina 3 van 52 EersteEerste 1 2 3 4 5 13 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 517

Discussie: Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

  1. #21
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Het idee van Jan W. en de reactie van Jan v.H. op dit draadje om aandacht te besteden aan 'randgebieden' spreekt mij wel aan. Wellicht moeten we een inventarisatie maken w.b. vorm en inhoud en en waar je de grens legt. Het woord 'randgebied' dwingt je daar als het wel toe. Maar misschien loop ik wat te hard van stapel??

  2. #22
    Geregistreerd
    20 juni 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    244

    Standaard

    Ik lees nu het boek,Het vergeten squadron, over het 18 sq.
    Geschreven door jonkheer Rene Wittert.
    €1,- bij de lokale kringloopwinkel.

  3. #23
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Een heel goed boek, Mindert. Het is niet alleen goed leesboek, maar ook een goed naslagwerk. Ik heb heel wat papiertjes tussen de bladzijden.
    met vr.gr
    Hans

  4. #24
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Net binnen gekregen vandaag.
    Door de heer P. Korbee.
    De auteur van o.a. Marinevliegkamp Valkenburg en 90 jaar Marineluchtvaartdienst.
    Mijn eerste indruk is dat het er erg interessant uit zie.
    De heer Korbee was ook zo vriendelijk om mijn boek te signeren.
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  5. #25
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Vandaag ontvangen het boekje "Oefening Cupola" 25,26,27 augustus 1950 Vliegbasis Twenthe door Luuk Boerman (Dutch Profile Publication)

    Heel fraai fotoboekje met prachtige nostalgie uit de na-oorlogse LSK. Gloster Meteor en ex ML-KNIL vliegers etc.etc.

    Een aanrader!

  6. #26

    Standaard Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

    Een van de boeken die ik al 30 jaar lang nu en dan weer open sla is "Flight, as reported by the NY Times".

    Een selectie van al dan niet geslaagde vliegende ondernemingen om de wereld te omspannen, vanaf 1909.

    Een Amerikaanse selectie, waarbij het bezweren van de Atlantic een grote rol speelt.
    Verkleinde krantenpagina's, die een actueel beeld geven van de kijk die men had op diverse ondernemingen die toen plaats vonden.

    Ter illustratie zal ik er een paar deel-bladzijden bij doen.

    Tracker
    .

  7. #27
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Wellicht staat er in dat boek ook een goed aantal Fokker F.VII's?

  8. #28
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Afgelopen week weer het een en ander ontvangen en begonnen met "Black Tuesday over Namsi - B29s vs MiGs - The forgotten Air Battle of the Korean War, 23 October 1951" door Earl J. McGill. Dit boek gaat over een bombardementsvlucht van 9 B-29s naar Noord-Korea waarvan tijdens de operatie er 6 door MiG-15s werden neergehaald.
    Zal weer veel uurtjes moeten lezen want daarna staan de volgende op het programma: "A History of the Mediterranean Air War 1940-1945 - Volume One: North Africa June 1940-January 1942" van Shores e.a. en daarna "Twilight Warriors - Covert Air Operations against the USSR" van Curtis Peebles. Verder zal ik maar niet kijken want dit was niet het enige dat vorige week binnenkwam.
    Leve het internet want afgelopen week vond ik ook nog een schaars boek in een winkel in Griekenland dat er nog twee had liggen en dus nu geen £ 40.00 zoals één exemplaar op het internet, meer was er niet te vinden, maar € 27,00 voor "Messerschmitt Bf 109s of JG52 in Deutsch Brod" een boek waarmee ik te lang had gewacht om aan te schaffen en nu moeilijk te vinden is.

    Ruud.

  9. #29

    Standaard

    In het New York Times boek staan zeker F VII's, maar ik heb ze niet geteld.
    Amerikanen waren toen ook al erg chauvinistisch hoor, met een beperkte kijk op de rest van de wereld.
    Vrijwel alle vluchten hebben iets met hun eigen USA, vandaan of naartoe, overheen of betrokken bij.
    Alleen Bleriot vormt een niet lokale uitzondering.

    Wel de moeite waard hoor!
    Nergens te krijgen waarschijnlijk.
    Ik leen het graag uit om die reden.
    Woon in de kop van Noord Holland, maar ben zondag a.s. in Amersfoort.
    Ik hoor het wel.

    racker

  10. #30
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tracker Bekijk bericht
    In het New York Times boek staan zeker F VII's, maar ik heb ze niet geteld.
    Amerikanen waren toen ook al erg chauvinistisch hoor, met een beperkte kijk op de rest van de wereld.
    Vrijwel alle vluchten hebben iets met hun eigen USA, vandaan of naartoe, overheen of betrokken bij.
    Alleen Bleriot vormt een niet lokale uitzondering.

    Wel de moeite waard hoor!
    Nergens te krijgen waarschijnlijk.
    Ik leen het graag uit om die reden.
    Woon in de kop van Noord Holland, maar ben zondag a.s. in Amersfoort.
    Ik hoor het wel.

    racker
    Het boek is nog wel te koop. Via BOOKS, antiquarian, used, old, remainders zijn er nog een aantal te koop voor de rond de 30,00 dollar.

    met vr.groet
    Hans

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •