Pagina 33 van 52 EersteEerste ... 23 31 32 33 34 35 43 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 321 t/m 330 van 517

Discussie: Wat voor een luchtvaart boek leest u nu?

  1. #321
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Hans.

    Zo lust ik er nog wel een paar. Ik las op de vleugel en nam aan zowel de boven- als onderzijde. Maar ok, dat is nu opgehelderd.

    Van Kev kreeg ik een paar minuten geleden al antwoord op mijn mail aan hem.
    Tussen de stippellijnen zijn mail:

    --------------------------
    Op 25 okt. 2018, om 17:13 heeft kev het volgende geschreven:

    Hi Ruud

    Now I am confused- however I'm not responsible for the drawings or their captioning. Strictly words and photos from me. However I will pass on your comments- aside from the minor errors I hope you enjoyed it.


    Cheers

    Kev.
    ----------------------------------

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 25 oktober 2018 om 22:54

  2. #322

    Standaard

    Sorry Ruud, zal volgende keer proberen te formuleren in niet mis te verstane bewoordingen.

    Hans

  3. #323
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    @ Dutchplanes.

    Hallo Hans.

    Ik ontving vandaag opnieuw een mail van Kev Darling over de Kingfisher:
    ---------------------------
    Hi Ruud
    I passed on all the info and the photo to our graphics guy- your photo is the first and only one we have ever seen especially as they were quickly absorbed by the RAAF. Our thanks for the extra info unfortunately its a bit late for inclusion although I might see if I can incotporate the info in an update in the future.

    HTH
    Cheers
    Kev
    ---------------------------------

    Mijn vraag aan jou. Heb jij misschien ook die V-10 foto waarover je sprak?

    Met vriendelijke groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 8 november 2018 om 00:49

  4. #324

    Standaard

    Bijgaand Ruud!
    De originele scans zijn in veel hogere resolutie.

    Hans
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  5. #325
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    @ Dutchplanes.

    Mijn dank Hans. Ik kan me niet herinneren of ik in de afgelopen 63 jaar, mijn verzamelleven in de luchtvaart, deze foto's ergens gezien heb.

    Met vriendelijke groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 9 november 2018 om 09:54

  6. #326
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: Treher, vz.jpeg
Bekeken: 430
Grootte: 107,4 KB Naam: Treher, az.jpeg
Bekeken: 434
Grootte: 119,4 KB

    "Treher: einer, der Jagdflieger werden sollte & die Jagdfliegerschule 5 Schwechat-Heidfeld" door Rudolf Ster en Reinhard Ringl. Carina Verlag, 2015. ISBN 978-3-9503429-1-8.
    Hardback. 116 blz. Afmetingen: 21,5 x 1,7 x 30,2 cm. Geïllustreerd. Het boek is tweetalig, Duits en Engels.

    Dit boek beschrijft het korte leven en de berging (2000-2002) van het toestel van Hans Rüdiger Treher die in zijn 19e levensjaar als piloot in opleiding crashte te Fischamend bij Wenen op 23.9.1940 niet ver van zijn vliegschool te Schwechat. Tevens aandacht voor zijn "Jagdfliegerschule 5 Schwechat-Heidfeld" waar diverse bekende vliegers zoals Nowotny, Marseille en Krupinski ook enige tijd in opleiding zijn geweest. De resultaten van de opgraving zijn nu te zien in Luftfahrtmuseum Zeltweg.

    Groet, Ruud.

  7. #327
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: Mediterranean 4, vz. 300.jpeg
Bekeken: 370
Grootte: 116,5 KB Naam: Mediterranean 4, az. 300.jpeg
Bekeken: 415
Grootte: 104,9 KB

    "A History of the Mediterranean Air War, 1940-1945. Volume Four: Sicily and Italy to the fall of Rome 14 May, 1943–5 June, 1944". Christopher Shores e.a. Grub Street, 2018. ISBN-13: 9781911621102.
    Hardback, 696 blz. - Afmetingen binnenwerk: 170 x 240 x 38 mm. - Geïllustreerd. Uitgebreide index (blz. 639-696) in delen gesplitst zoals British and Commonwealth personnel and their units - United States personnel and their units - French Air Force personnel and their units - German personnel and their units - Italian personnel and their units en dan nog de eenheden van de genoemde landen.
    Chronologische weergave van de gebeurtenissen in genoemd tijdvak met per dag, tevens vermelding van overwinningen en verlies.
    Tot nu toe bevat het werk in 4 delen ruim 2600 blz. en we zijn nog niet in mei 1945.

    Groet,
    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 15 november 2018 om 10:35

  8. #328
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Naam: 101_9781.jpg
Bekeken: 357
Grootte: 369,0 KB
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  9. #329
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Naam: img992.jpg
Bekeken: 430
Grootte: 174,1 KB

    Dit boek heb ik, als oud Rotterdammer/Schiedammer, gelijk na uitgifte aangeschaft. Ik zat soms bij het 'target'. Veel van die bombardementen kon ik mij herinneren, vooral als de werf Wilton Fyenoord weer eens aan de beurt was. Heel angstig allemaal vooral met gedachtenis aan het Duitse bombardement van mei 1940 toen ik in Kralingen woonde.
    Met een uitzondering echter; op 29 november 1944 hoorden wij in Schiedam een aanzwellend geluid van vliegtuigmotoren. Geen geschiet en wij renden naar de ramen in plaats van weg te duiken. Een stelletjes Typhoons kwamen laag uit het westen recht over ons huis. Dat vond ik als 13 jarig joch fantastisch. Die prachtige toestellen had ik natuurlijk nog nooit in het echt gezien en hier waren er een stuk of 10, achter elkaar op zo'n 100 meter hoogte. Na een paar minuten hoorden wij een geweldig bommenlawaai in de verte. In het boek las ik dat men zich in Rotterdam wezenloos schrok van de aanval. Het was een aanval op de SD-Aussenstellen op de hoek van de Mathenesserlaan. Het wordt uitgebreid beschreven in het boek. Ik dacht altijd dat die vliegtuigen uit Engeland kwamen, maar ze kwamen uit zuid Nederland, dat toen al bevrijd was.
    Ik ben pas begonnen aan het boek en ik hoop veel nieuwe bijzonderheden uit diep periode te lezen. JanJr.

  10. #330
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Lijkt me een geweldig interessant boek Jan.

    Als ik de kaart van de titelpagina leg naast een topo kaart van 1940 krijg ik dit:



    De Delfshavensche Schie en Spangen zijn duidelijk te herkennen, maar waar is Overschie? en wat ligt Schiedam er vreemd bij.
    Mijn inschatting, of ik zit helemaal verkeerd, of ze hebben gerommeld met die kaart.

    Adri

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •