Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: afkortingen op duitse vliegerkaart wo2

  1. #1
    Geregistreerd
    12 mei 2021
    Locatie
    breskens
    Berichten
    3

    Standaard afkortingen op duitse vliegerkaart wo2

    hallo, ik heb een duitse fliegerkarte gekocht. op de kaart zijn hier en daar afkortingen geschreven, [ door de piloot?]
    ik wil heel graag weten wat die afkortingen betekenen, en heb tot nu toe niks zinnigs kunnen vinden op google.

    ik zit ook op militaria forums, maar daar ook geen resultaat. daarom ben ik maar gaan zoeken naar een militair luchtvaart forum, en zo kom ik hier terecht.
    de afkortingen, en soms ook een enkele letter zijn: FT- BFT- B- W- en een omgekeerde hoofdletter T. ook zijn er een heleboel getallen op de kaart omcirkeld met rode potlood [zo lijkt het]
    weet iemand iets wat me verder kan helpen?
    ik kan ook desgewenst een dezer dagen een poging wagen om fotoś plaatsen van de kaart.
    grt
    ronald

  2. #2
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Ronald.

    Welkom op deze site.

    Helpt onderstaande link je?
    http://www.prestl.de/willi/fliegen/Fluglexikon.htm

    Groet Ruud en "stay safe".

  3. #3

    Standaard

    Hoi Ronald,

    Mocht er hier niemand zijn die je kan helpen kun je het ook nog hier proberen: Luftwaffe and Axis Air Forces - Luftwaffe and Allied Air Forces Discussion Forum (12oclockhigh.net)
    Daar zitten een paar Luftwaffe experts. Ik kijk ook geregeld op het wo2 forum en zag je nieuwe aanwinst daar al voorbij komen. Verzamel je specifiek Luftwaffe spul of kwam je deze kaart bij toeval tegen?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #4
    Geregistreerd
    12 mei 2021
    Locatie
    breskens
    Berichten
    3

    Standaard

    hallo, beiden bedankt voor jullie reactie. de fluglexikon is zeer uitgebreid, en ik heb 1 afkorting gevonden: FT; flieger treffen. de andere kwamen niet voor.
    dat 12oclockhigh.net lijkt mij ook interessant maar aanmelden staat uitgeschakeld, dus ik kan mijn vraag niet plaatsen. hopelijk kan ik mij in de toekomst wel aanmelden.
    op de vraag specifiek luftwaffe of niet, ik verzamel wehrmacht heer, luftwaffe piloot gerelateerd. en luftwaffe flak artillerie. het wo2 forum zit ik idd op en ook op lowlands militaria.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •