Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Duits toestel met amfibiebanden op Ebay

  1. #1

    Standaard Duits toestel met amfibiebanden op Ebay

    Omstreeks 1934 , ziet er grappig uit , kan me niet voorstellen dat het heeft gewerkt op het water ...

    De naam moet trouwens Boris von Loutzky zijn .....


    Foto 24x18 cm " Land und Wasserflugzeug...Das Flugzeug auf Gummikugeln....." | eBay

  2. #2
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    En geen drijver onder de staart? Toestel zal zinken als een baksteen. Uitvinding zal waarschijnlijk voor drassig terrein bedoel zijn.
    Wel een wankele constructie met die landingspoten zo dicht bij elkaar.

  3. #3
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.320

    Standaard

    Dit toestel is een Klemm L 26Va. In 1934 liet Alexander von Bismarck in samenwerking met de Continental-bandenfabriek deze grote banden, "Landekugeln" genaamd, beproeven. Ze bleken een veel te grote luchtweerstand te hebben. Dat zou men van tevoren al kunnen vermoeden lijkt me.

    Ruud van Ommeren.

  4. #4
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.320

    Standaard

    Hallo.

    Nog even een aanvulling. Er is in de pers (1934) sprake van amfibie-wielen, zie:

    Land, Water Plane Equipped With “Basketball” Wheels | Modern Mechanix

    Mijn vorige bericht gaat daar niet op in omdat mijn informatie gehaald is uit een standaardwerk genaamd "Das Buch der Deutschen Luftfahrttechnik" van Bruno Lange (2 delen, 1 tekst- en 1 foto-deel) en mijn commentaar is daaruit afkomstig. In dit standaardwerk (zeer schaars) is nergens sprake van baron Boris von Loutzky in samenhang met deze proeven.

    Ruud van Ommeren.

  5. #5
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •