Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34

Discussie: Wat voor vliegtuig is dit?

  1. #11
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Dan denk ik dat de vraag voldoende is beantwoord! En wellicht duikt er ooit nog een afbeelding op die verder licht schijnt op welke variant van de F.13 dit wel mag zijn, maar dat het een Junkers F.13 (of een van de afgeleide ontwerpen) is, is wel duidelijk.

    Ik zal eens kijken of ik met nog een mooi vraagstuk kan komen...

  2. #12
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Voor iemand die zijn tanden nog wil breken, van de Fokker website zelf:

    Fokker Portal - 1911 - Early Years



    Wat is dit nou weer voor vliegtuig?

    Ondertussen heb ik hier zelf al wat antwoorden op gevonden, maar dat is maar heel beperkt en misschien dat jullie hier nog wat meer vanaf weten

    (De brave beheerders van de Fokker website hebben in elk geval geen benul, anders had hij daar niet op de pagina gestaan!)

  3. #13

    Standaard

    Bedoel je , als het niet de Dr.1 is ,dat het een van zijn prototype's is ?
    Zoals de Fokker V.3 / V.5 ?

  4. #14

    Standaard

    De neus lijkt me stukken langer dan van een Dr.I, met een modernere motor, en de beschildering en registratie zien er ook wel gek uit.

  5. #15
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Vleugel uiteinden en staart wijken ook af, geloof ik

  6. #16
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorri Bekijk bericht
    Voor iemand die zijn tanden nog wil breken, van de Fokker website zelf:

    Fokker Portal - 1911 - Early Years



    Wat is dit nou weer voor vliegtuig?
    Volgens mij is dit DR1 serie nummer 528/17. Gebruikt na de oorlog (ww1) door het "Deutschen Versuchsanstalt für Luftfahrt". Kennelijk redelijk ver omgebouwd voor onderzoek.

    Gek genoeg zou de registratie D-EFOK zijn maar dat lijkt mij een beetje lang als je deze foto ziet.
    Later is deze kist ook nog gebruikt in 2 films , "Pour le merite" en "D III - 88"

    Voor de laatse zie kort stukje : D III - 88

  7. #17

    Standaard

    De Duitsers gebruikten eerst nummerregistraties, zoals D-1929. Misschien is dat wat we zien.

  8. #18
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Op een ander forum is me verteld dat ene Max Schuler dit toestel na de oorlog heeft gebouwd (al dan niet op basis van een bestaande Dr.I?) , en dat het gebruikt is in een reclame voor chocolade...

    Volgens Wikipedia was er een MAx Schuler die zich bezig hield met gyroscopische krachten, én die werkzaam was op de universiteit van Göttingen..

    Max Schuler - Wikipedia, the free encyclopedia

    Misschien één en dezelfde persoon en wilde hij e.e.a. in de praktijk testen?

    Verder verschijnt dit vliegtuig ook in het nieuwe boekje van Rob Mulder, 'Flying with my Photos'. Rob noemt het de "Vagel Grip SP 5" (registratie D-664), welke vanaf 1925 enkele exhibities in Duitsland bezocht.

  9. #19
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    D-664 zou kunnen. de D is zowiezo te zien, de 4 ook, en de eerste 6 is mogelijk dat die te zien is, maar kan ook een acht zijn in principe.
    Gr,
    sander

  10. #20
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Ik ben benieuwd welk verhaal klopt, of dat de drie verhalen op een of andere manier samen vallen...wat Pim vertelt is ook wel zeer mogelijk.

    Oh, en in ieder geval bedankt voor de link naar dat youtube filmpje - die kende ik nog niet

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •