Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Koolhoven FK.41

  1. #1

    Standaard Koolhoven FK.41

    Heeft iemand nog goede foto's liggen van de FK.41 of de Desoutter versies? Tekeningen zou helemaal mooi zijn.

    André

  2. #2
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard FK.41

    André,

    Ik heb best wel wat foto's van de FK.41, maar als het om tekeningen gaat kun je misschien het beste contact opnemen met Henri Kaper. Als je zijn naam google't kom je op zijn website. dan snap je wel waarom ik hem noem.
    Hij is een hele tijd bezig geweest met tekeningen te maken om een RC model te maken. Ik geloof dat dat momenteel stil licht, maar het beloofde prachtig te worden.

    Hierbij een foto van het prototype cn.4101

    en een van de 2e voor Desoutter gebouwde FK.41 cn.4103 op Waalhaven al met de verlaagde staartvlakken

    Groeten Stef

  3. #3
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard 3 luik

    Dit is alles wat ik heb

  4. #4

    Standaard

    Even contact opnemen met de shuttleworth collectie?

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de reacties! Super!

    We zijn met Shuttleworth bezig maar geen idee wat die precies hebben liggen. Het mooiste zou zijn de originele FK.41 versie. Aviodome had ook spullen maar door het failisement is het contact verbroken, min of meer.

    Geen idee of het waar maar men stelt dat Koolhoven een erg achterdochtig persoon was en zijn blue prints in gedeelten had opgeslagen zodat de concurentie ze niet zou kunnen stelen. Schijnbaar is het daardoor erg lastig deze prints te vinden.

  7. #7
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Thumbs up

    André,

    Ik word eigenlijk nieuwsgierig. Wat zoek je precies en waarom?
    Ik bedoel, wat zijn de plannen ermee.
    Volgende project als de Auster af is?
    Dan ga ik meer foto's enz. zoeken !

  8. #8

    Standaard

    Stef,

    we zijn inderdaad aan het kijken of een nieuw project haalbaar is als er in de toekomst ruimte vrij komt. De Auster zal nog wel een jaar of 2 duren maar toch is het al leuk om vooruit te kijken.

  9. #9
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Hier wat prachtige beelden van de Desoutter:

    http://www.youtube.com/watch?v=56dqt...bdFAAAAAAAAAAA

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AusterVF608 Bekijk bericht
    Stef,

    we zijn inderdaad aan het kijken of een nieuw project haalbaar is als er in de toekomst ruimte vrij komt. De Auster zal nog wel een jaar of 2 duren maar toch is het al leuk om vooruit te kijken.
    Hoi Auster,

    Superplan, zo'n FK 41 En je hebt helemaal gelijk, vooruit kijken/dromen is hartstike leuk en kost meestal niet veel! Heb je overigens ook wat foto's van de Auster waar jullie mee bezig zijn?

    Groet,

    Mathieu.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •