Pagina 12 van 17 EersteEerste ... 2 10 11 12 13 14 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 161

Discussie: Nederlands Indië en Watervliegtuigen.

  1. #111

    Standaard

    Tracker,

    Op de site van de NIMH staat nog een foto van een formatie van 3 stuks Wal. Deze hebben ook de roundels zoals op jouw derde foto.
    Hier kun je echter zien dat het om de D22, D26 en D33 gaat. Staat verder geen extra info bij.
    http://nimh-beeldbank.defensie.nl/memorix/38bdd1bf-36a0-b16c-9e61-0e9bcd27be89

    Mvg, Boris

  2. #112

    Standaard

    De D22 in combinatie met de D26 en D33 lijkt me enigszins wonderlijk, ook omdat het landschap niet bepaald Nederlands is.
    De D22 ging op 2 mei 1929 verloren, terwijl de D33 pas op 25 maart 1930 ter keuring werd aangeboden (zie boek Nico Geldhof over de Dornier Wal). Kortom, onmogelijk.

  3. #113

    Standaard

    D22 moet inderdaad D24 zijn. Kijk maar op de foto.
    Typefoutje van mij.

    Mvg, Boris

  4. #114

    Standaard

    Zou het nuttig zijn om Hr Geldhof in de discussie te betrekken?

    Heeft iemand een ingang?

  5. Standaard

    gevonden op het WWW in schaal 1/72 met de roundels zoals op de onderste foto


  6. #116

    Standaard

    Hr Geldhof beschikt niet over een internetverbinding. Zijn boek over de Dornier Wal bevat heel erg veel details, ook over de beschildering. Fouten in het plaatsen van de rozetten kwamen veel vaker voor. Met het aanbrengen van de z.g. kleine rozetten op de vleugels van de Wal, werden ook alle fouten opgelost.

  7. #117

    Standaard

    Ik voel me opeens weer 'thuis', op de ooit door mij gestarte Watervliegtuigen in de Oost.
    Dit lijkt me er een goede plek voor, Matthieu!

    Er was een natuurlijk einde aan gekomen omdat er eenvoudig niet meer foto's in het album van mijn Pa zaten.
    Een algemeen vervolg over vliegbootperikelen, maar dan wél van voor de oorlog, is hier heel goed mogelijk.

    (Nu maar hopen dat Ruud hier mee kan 'leven'..), Ruud?

    LVA, wat bedoel je met 'alle fouten opgelost'?

    Grt, Tracker.

  8. #118

    Standaard

    Ha Tracker,

    Fout aangebrachte roundels
    Wat overigens het foutieve was is niet helemaal helder. Maar van 1926-1930 waren de rozetten aangebracht (van boven rechtsom gerekend) in de opstelling rood, wit blauw, terwijl na 1930 de rozetten anders werden aangebracht. Nu was er geen derde vlak van de rozet bovenaan, maar onderaan. Van onderen gerekend linksom was het nu aangebracht als rood, wit, blauw. Na 1933 werden de rozetten tenslotte sterk verkleind. (blz. 122/123)
    Resumerend betekend dit dat de nieuwe Dorniers die vanaf medio 1930 werden afgeleverd, waren voorzien van een rozet met het rood naar onderen. De oudere boten waren voorzien van rozetten met het rood naar boven. Dit laatste werd gecorrigeerd wanneer een Dornier in periodiek onderhoud werd genomen.

    Ken je overigens het Dornier Wal boek? Aanrader!

  9. #119
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.302

    Standaard

    Hallo Tracker.

    Hier kan ik zeker mee ‘leven’. Als het alleen was gebleven bij jouw eerste foto en commentaar, die inderdaad sloegen op de ansichtkaart dan was het geen probleem. Maar er kwamen al snel 6 reacties daarna die off-topic waren en misschien nog wel door zouden gaan, daarom mijn vraag “gaan we nu ... etc”.

    De posting van het nieuwe lid stond terecht bij de prentbriefkaarten maar ik heb iets tegen sociale media. Ook hier want de oorsprong van de kaart was al te zien aan de rechter bovenkant, nl. www.inoudeansichten.nl. Hij was op Facebook dus al van zijn originele plaatsing op weg gegaan. En dat strijkt me tegen de, helaas nog weinige, haren. Op Facebook is de naam van de eigenaar/plaatser al verdwenen. Ik kan me nog herinneren dat er een paar jaar geleden al eens sprake was van sluiting van deze site omdat bronvermelding, al dan niet met een link, een absolute must was in alle gevallen i.v.m. aansprakelijkheden. Daarom mijn reactie op die kaart en had ik de naam van de originele eigenaar/plaatser opgezocht.

    Hopelijk begrijp je nu mijn reactie. Van de actie van Mathieu was ik niet op de hoogte.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 17 juni 2016 om 18:25

  10. #120
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.302

    Standaard

    Dit topic was al een tijdje uit mijn blikveld verdwenen en dat terwijl ik nog een paar Walletjes had liggen. Hier de D-23.

    Naam: Foto. 'D-23'. Dornier Wal, kopie.jpg
Bekeken: 409
Grootte: 106,8 KB

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 17 juni 2016 om 18:26

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •