Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Nog een nachtje, aviodrome weer open.

  1. #1

    Standaard Nog een nachtje, aviodrome weer open.

    Hoi,

    Gaat er toevallig nog iemand morgen kijken? Ben wel benieuwd hoe het geworden is, kan zelf niet. Net gezien dat hun website geheel vernieuwd is, kom wel een beetje schreeuwerig over in vergelijk met de oude site.

    Groet,

    Mathieu.

  2. #2

    Standaard

    Ik kom niet voor een nieuw terras, de Fokker Four en de Catalina, nee...

    Het terrein van Aviodrome wordt gesierd door een straaljager uit de Tweede Wereldoorlog. En de An-2 werd ook in de Tweede Wereldoorlog gebruikt. Volgens de website. Dat voorspelt weinig goeds.
    Laatst gewijzigd door Fogg; 27 april 2012 om 14:01

  3. #3

    Standaard

    Hoi Peter,

    Dat had ik nog niet gelezen, inderdaad, voorspeld weinig goeds. Dit is ook een mooie:

    Douglas DC-4 / C-54 Skymaster: de Douglas DC-4 is in 1936 het eerste grotere passagiersvliegtuig dat in één keer de Atlantische Oceaan overstak. In totaal zijn er bijna 1.250 van gebouwd en jij kunt bij Aviodrome een blik werpen op dit bijzondere toestel

    Ga er maar van uit dat 1936 een typefout is, de eerste dc 4 had toen nog niet eens gevlogen.

    Groet,

    Mathieu.
    Mathieu.

  4. #4

    Standaard

    Kom net terug van de officiële opening. Behalve een terrasje op een opgeworpen heuveltje, heb geen echte veranderingen geconstateerd. De vestigingsmanager deed een openingstoespraak, en die blonk niet uit van aviatische kennis.

    De toekomst zal het leren hoe er wordt omgegaan met de hardware en het archief!

    Hans

  5. #5

    Standaard

    Het zijn niet de luchtvaartschippers op de grond, uitpuilend van feitelijke luchtvaartkennis, die er in de afgelopen jaren in zijn geslaagd om van het Aviodrome een bloeiend bedrijf te maken...

    Het Aviodrome heeft daarvoor wat minder luchtvaartkennis en wat meer ervaren sturing met bewezen commerciele bedrijfsvaardigheden nodig.

    Voor het behoud van deze collectie in Nederland zal het Aviodrome wat minder een paradijs voor klinknageltellers worden ;-)

  6. #6

    Standaard

    Ik vind het prima dat de directeur geen Dakota van een Fokker kan onderscheiden. Maar als de als klimrek ingerichte An-2 tot hoogtepunt van de buitencollectie wordt gebombardeerd, stemt me dat echt niet vrolijk.

  7. #7

    Standaard

    Toch nog 1000 bezoekers. Waarschijnlijk toch het AN-2 klimrek? :-)

  8. #8

    Standaard

    Hmmm, ik denk dat we blij mogen zijn dat de collectie niet naar het buitenland verdwenen is. Nu moeten we nog hopen dat dit ook zo blijft. En of het je nu vrolijk stemt of niet, de massa komt af op een leuke dag uit, niet om te leren. Als ze daardoor toch nog leren wat het verschil tussen een fokker en een dacota is en als daardoor de kans bestaat dat er mensen zijn die zich meer bewust worden van ons rijke luchtvaart verleden, dan is dat meegenomen. Helemaal omdat er daardoor geld gegenereerd wordt om de collectie in stand te houden.

  9. #9

    Standaard

    Voorheen hadden de "Vrienden van Aviodrome" vrij toegang, dit was verbonden aan de sponsorbijdrage die je als "vriend" deed. Maar nu moet je de gewone toegangsprijs betalen. Uiterst teleurstellend, zou dit er op wijzen dat we nu te maken hebben met een pretpark in plaats van een museum?

  10. #10
    Geregistreerd
    20 december 2008
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    33

    Standaard

    Als vriend heb ik afgelopen zaterdag een email gehad van de "vrienden van het Aviodrome" dat ze hier nog in gesprek zijn met Libema.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •