Pagina 5 van 8 EersteEerste ... 3 4 5 6 7 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 80

Discussie: Heliport Rotterdam

  1. #41
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard Heliport

    Een paar reacties:
    Aan Tracker; Een goed idee 'wentelwieck' ziet er bijzonder fraai uit. Zullen we dat woord in het groene boekje zetten? Mijn computer is net 'n oude schooljuf. Iedere keer als ik helicopter met een 'c' schrijf, zet zij er een rood streepje onder. Wat helicopters in het algemeen betreft ik heb er dozen vol van. Als iemand een draadje opent kan ik de mooiste laten zien. Hoewel ik bij een wentelwieck bedrijf heb gewerkt (Schreiner Luchtvaart) vind ik dat er niets boven een ouderwets vleugelvliegtuig met propeller(s) gaat.
    Aan Gert Den Herder; De foto van de Kolibrie is wis en waarachtig genomen op Heliport, Katshoek, Rotterdam. Is die leuke bruid familie? In 'de oud Rotterdammer' van 16 september 2014 (pagina 23) staat een artikeltje onder de naam KOLIBRIE WAS ROTTERDAMSE UITVINDING. Ik denk dat het met een beetje googlen wel te vinden is. Er komt binnenkort een boek uit van auteur Pieter van Wijngaarden over deze helicopter. Het gaat € 19,95 kosten.
    Hieronder nog 2 ansichtkaarten van Heliport. De bovenste (img165) is een wat smoezelige prent die op 18-5-1957 verstuurd werd. Prachtig tijdsbeeld; slechte kwaliteit kaart, rechts onder de staart van de Sikorsky S55 staat een ouderwetse Citroën. De andere kaart werd in 1959 verstuurd en toont een Sikorsky S58 van de Sabena in harde kleuren..

  2. #42
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard Heliport Rotterdam

    Het boek van Pieter van Wijngaarden over de Kolibri is al ruim 'n maand te koop.
    formaat A4, rijk geïllustreerd en Heliport komt vanzelfsprekend ook aan de orde (Eindhoven en Rotterdam). Géén verkeerd boek voor die prijs!
    Op de foto van Gert is de toren van de St Laurenskerk duidelijk te zien-dus geen twijfel mogelijk, Heliport!
    Laatst gewijzigd door grasshopper; 3 februari 2015 om 15:10 Reden: illustratie

  3. #43
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Je bent me voor Jacob. Ik had ook al de voorzijde van het boek gescand en nog enig commentaar getypt. Hier de tekst zonder jouw afbeelding.

    @ Jan Jr.

    Het boek van Pieter van Wijngaarden is vorig jaar al verschenen:
    "SOBEH en de Nederlandse Helikopter Industrie, de stuwstraal helikopter 'Kolibrie'".
    Uitgeverij Wiel Eijdems, 2014. ISBN/EAN: 978-90-821390-4-4.
    Paperback 20 x 28 cm. 177 blz.

    Nog een titel over de Kolibrie:
    "The Kolibrie story" van Will A. Kuipers.
    Stichting Historisch Museum NLR, 2009.
    ISBN/EAN 978-90-79581-02-3.
    Paperback 17,7 x 24,5 cm. 142 blz.
    Deze titel heeft achter in het boek een DVD. Geen geweldige (soms bijna niets te zien) maar wel zeldzame beelden van de Kolibrie.

    Ook in het boek van Pieter van Wijngaarden "Aviolanda" uit 2013 komt de Kolibrie nog even aan de beurt.

    Mvg, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 3 februari 2015 om 15:46

  4. #44
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard Heliport Rotterdam

    Bedankt voor de aanvulling Ruud.

    vrgr,
    Jacob

  5. #45

    Standaard

    Voor J. Prinz:
    Ook een oude schooljuf kan best nog wat leren hoor! Gewoon helicopter en/of wentelwieck aan je woordenlijst toevoegen en ze zal het voortaan niet meer afkeuren.
    Dit doe je door met een rechtermuisklik op het woord. Een van de opties is dan "Toevoegen aan woordenlijst".
    Groeten, Rik

  6. #46
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Voor Angel. Bedankt voor de tip. Ik ga het in het vervolg doen. Echter niet bij het woord 'helicopter', daar laat ik het rode streepje gewoon staan.

  7. #47
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Aan Hans 023. Betr. Pag.3 # 27 Die Vertol Boeing helicopter was een demonstratie model. De man in het grijze pak was Bob Schreiner die probeerde dit type toestel te verkopen in Nederland. Er werden een stel toenmalige bobo's uitgenodigd die een ritje in de helicopter maakten. Zo ver mij bekend is het type nooit verkocht in Holland. Schreiner legde zich later toe op het gebruik en verkoop van Franse hefschroefvliegtuigen.

  8. #48

    Standaard

    interessante informatie over die bijzondere Vertol op Heliport Rotterdam (wat een dynamieke omgeving die luchtvaart, waar zoveel geld in omgaat dat het zovelen aantrekt)

  9. #49

  10. #50

    Standaard

    Matthieu, ik vrees dat er op p 4 en 5 van Heliport Rotterdam een paar foto's zijn weg gevallen.

    Jan Wullink, hoe is het met de Offshore foto schoenendoos gesteld? Nooit meer iets van vernomen...

    De De Kooy foto's met sneeuw zal ik ook onder brengen bij Koning Winter, onder Choppers.

    Tracker.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •