Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: propelor van welk vliegtuig?

  1. #1
    tom memorial museum 40-45 Guest

    Standaard propelor van welk vliegtuig?

    hoi,

    Ik ben Tom de Jong,51 jr en medewerker Memorial museum 40-45 in Aldeboarn (Heerenveen).
    Sinds kort zijn wij in het bezit van een 3 blads propellor en we willen graag weten van welk vliegtuig hij was.
    Ik heb de diameter gemeten en die is ca. 340 cm.
    Van een B17 is die 353,06cm en een Halifax 371,8cm. Toch?
    Wie o wie kan mij vertellen welk type vliegtuig een 3-blads prop had met een D van 340 cm?

    Ik weet niet hoe ik hier een foto v.d. prop kan plaatsen, maar kan die wel mailen (t.dejong5@chello.nl)

    gr Tom





  2. #2

    Standaard

    Hoi Tom,

    Welkom! Heb je misschien ook meer info waar de propeller vandaan komt? Als je mij een foto stuurt op majbosch at hotmail punt com zal ik ze wel plaatsen.

    Groet uit Scharnegoutum,

    Mathieu.

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Bijgaande een foto van de prop waar Tom graag meer over zou willen weten.

    Groet,

    Mathieu.

  4. #4

    Standaard

    Ziet eruit als een Amerikaanse prop. Zit nog deel van vertragingsmechanisme van een stermotor aan Wright R1820 of P&W 1830). Is in ieder geval niet van een Halifax. De tandwielkast daarvan is heel anders.

    Denk aan B17 of B24.

    Cees

  5. #5
    tom memorial museum 40-45 Guest

    Standaard

    Hoi mensen,

    Voorop staat een nummer ingeslagen, ik moet het nog overnemen maar kom morgenavond in het museum. (dan ga ik ook wat meer detailfoto,s maken).

    Hebben we iets aan dat nummer ?

    gr Tom

  6. #6
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Hoewel de standaard diameter van een B17 prop 353.06 cm was ( 11 feet 6 inches ) kon deze propellor indien nodig (beschadigingen ) ingekort worden met tot 11 feet.

    340 cm = ongeveer 11 feet 2 inches

    Origineel part no 23E50-6477A-6

    Ingekort vanuit fabriek 23E50-6477A-0


    Volgens een Flight engineer : James S. Peters Sr. T/Sgt B-17 Flt Engr, 27 missions 99 BG, 348BS, 5th Wing, 15th AAF Tortorella zie link

    kon deze prop ook nog gebruikt worden op de volgende types :
    The 6477A-0 shows applicability for the B-17, B-24, some models of the C-47 and C-87 (B-24 Cargo conversion).

    Wel een mooi antwoord zonder conclusie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •