Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: Pinksterbezoek

  1. #11
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard Pinksterbezoek

    De volgende serie van La Ferté Alais.
    Als eerste de Sopwith Strutter. Zou zonde zijn als die in de poeier is gegaan.
    De D.VII had ook zullen vliegen, ging niet door i.v.m. een koelingsprobleem van de BMW motor.
    Dan de Sopwith Triplane en de Dr.I en een Morane Parasoldekker.
    Verder een Ryan STM en een Stearman tijden Pearl Harbor, Een Stinson, een Tiger Moth en een T-28 Trojan, 2x de Junkers Ju-52/3m.
    Het vlekje achter de staart is de 1e parachutist die sprong. Daarna de C-47 en de Beech 18. Dan een Yak-3, Een Klemm 35 en een Spitfire
    Daarna een aardige van de Patrouille en voor Tracker een van de twee redelijke die ik kon maken van de Etendard.

    Overigens heb ik begrepen dat de Sikorsky S-38 in deze zebra beschildering heeft rondgevlogen, uiteraard wel zonder de reclame.
    Je hebt trouwens wel gelijk als je zegt dat sommige toestellen over de Top zijn en de reclame is zeker jammer, maar zoals je zegt; het is een uiterst kostbare hobby.
    Dan maar liever zo en vliegen i.p.v. statisch in het museum staan.
    Hier vlogen toch een aantal toestellen waarvan er wereld wijd maar 1 van vliegwaardig is.
    Ik hoop er nog wel weer eens terug te komen.

    Groeten, Stef







































    Laatst gewijzigd door Stef; 31 mei 2012 om 22:23

  2. #12
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Prachtige foto van de Morane Parasol!

    Fijn te horen dat de D.VII een originele motor heeft. En zonde om een uitlaat onder die Triplanes (Sopwith en Fokker) uit te zien komen met een smerige rookpluim...maar toch heel mooi ze te zien, beter dan op de grond.

    De Strutter heeft wel een originele motor. Hij is niet in de poeier gegaan, ik begrijp dat hij na de show nog een vlucht ondernomen heeft en daar net na de start met een motorstoring kampte, hij terug gedraaid is en een 'deadstick' landing heeft gemaakt, die goed verlopen is.

    Gelukkig maar. Er zijn genoeg piloten in WOI geweest die hetzelfde geprobeerd hebben, en voor wie het minder goed af liep. McCudden bijvoorbeeld, om er maar een te noemen.

    Hier een filmpje van iemand van het Rise of Flight forum:

    https://vimeo.com/43038351

  3. #13

    Standaard

    Goh, ik was er ook. Voor mij was de Sea Fury het hoogtepunt.

    Het laatste plaatje is mijn opgave voor de herkenners. Niet op La Ferté, wel in de buurt van Parijs.

    Ik ben het met Jaap eens, die Lightning ziet er niet uit. En het is heel jammer als de details niet kloppen van die oude kisten, al kan het soms moeilijk anders natuurlijk.

    Peter

  4. Standaard Pinksterbezoek

    Zo heb ik F-BICV ook gefotografeerd,
    kijk maar bij Creil op 28.7.2010 op
    Foto's 2010
    Herman Dekker

  5. #15

    Standaard Pinksterbezoek

    Die onmiskenbare lange vleugelstijlen en de vijftiger jaren romp zeggen al veel.
    Dat er 'iets' nèt niet in de motor-cowling paste viel me vroeger al op.

    De Engelsen hadden dat toen met cockpits; vaak was er een extra bubble nodig om er een doorsnee Engelsman rechtop in kwijt te kunnen...

    Ik hou het dus op de Hurel Dubois. De 34?
    De gedachte achter de superslanke vleugel was goed, maar het werd een onpraktisch geheel op het verkeerde moment.
    Net als bij een paar andere erg op elkaar lijkende contraptisch werd er dan te langen leste overwogen om er Dart 6 Turboprops aan te hangen, maar ik geloof dat Meneer Hurel nooit zo ver is gekomen...

    Ik ben heel blij met de prachtige Seafury plaat!
    Hij klonk niet zo als ik me herinnerde uit de MLD, maar dat laat je dan voor wat het is.
    De foto's wezen echter uit dat er een víer-bladige prop op zat!
    Nooit geweten, maar speurwerk levert een MkXIV op met een R 2800 motor.
    Toen viel het geluid ook weer op zijn plaats gelukkig, maar jammer dat de voorraad Centaur schuivenmotoren op raakt.
    Wat een juweeltje!

    Ik zoek nog naar een verklaring voor de tipwervel overblijfselen, zowel in witte als donkere rook, van die sterk voorgevlogen kist.
    Hij trok rechte strepen, ogenschijnlijk, die dan opeens kringen werden.
    Een pulsator in de rookgenerator?

    Mooie dag!

    Tracker.
    .
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)      
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 7 oktober 2018 om 19:35

  6. #16

    Standaard

    @Trudy,

    Dank voor je opmerkzaamheid, zoals je ziet zijn de foto's weer zichtbaar.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #17

    Standaard

    Dank je wel Mathieu, ben er blij mee !
    Groetjes, Trudy

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •