Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Boek over Fokker T-8W

  1. #1

    Standaard Boek over Fokker T-8W

    In het Defensieforum.nl bericht "Northern Darkness" (oftewel Edwin Hoogschagen) op 30 maart 2011 dat binnenkort zijn door hem geschreven boek over de Fokker C-V gaat uitkomen.

    In de daaropvolgende berichten wordt vermeld dat er al een boek zou zijn verschenen over de Fokker T-8W.

    Kan iemand mij nu de volgende gegevens geven:
    1. titel van het boek
    2. schrijver
    3. uitgever
    4. eventueel ISBN-nummer en jaar van publicatie.
    Tot op heden heb ik maar 1 boekje gevonden dat geheel aan de T-8W was gewijd, namelijk een Aircraft Profile boekje geschreven door Bart van der Klaauw. Dit is echter al vrij oud.
    Daarnaast vrij veel informatie in het boek "Vliegtuigen van het 320 Squadron" van Nico Geldhof.
    Natuurlijk is er her en der dan nog wat gepubliceerd in verzamelwerkjes, maar dan houdt het wel op.

    Wie van jullie zou mij kunnen helpen?

    Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

  2. #2
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theo Steuten Bekijk bericht
    In het Defensieforum.nl bericht "Northern Darkness" (oftewel Edwin Hoogschagen) op 30 maart 2011 dat binnenkort zijn door hem geschreven boek over de Fokker C-V gaat uitkomen.

    In de daaropvolgende berichten wordt vermeld dat er al een boek zou zijn verschenen over de Fokker T-8W.

    Kan iemand mij nu de volgende gegevens geven:
    1. titel van het boek
    2. schrijver
    3. uitgever
    4. eventueel ISBN-nummer en jaar van publicatie.
    Tot op heden heb ik maar 1 boekje gevonden dat geheel aan de T-8W was gewijd, namelijk een Aircraft Profile boekje geschreven door Bart van der Klaauw. Dit is echter al vrij oud.
    Daarnaast vrij veel informatie in het boek "Vliegtuigen van het 320 Squadron" van Nico Geldhof.
    Natuurlijk is er her en der dan nog wat gepubliceerd in verzamelwerkjes, maar dan houdt het wel op.

    Wie van jullie zou mij kunnen helpen?

    Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
    Voor zover mij bekend is er geen andere uitgave verschenen. De Profile publicatie "The Fokker T.VIII" van Bart van der Klaauw is weliswaar oud (1967) maar er staan m.i. nagenoeg geen fouten in.

  3. #3
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    uit "Cockpit"

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik moest even terugbladeren naar dat onderwerp op defensieforum. Ik bedoelde daarin inderdaad het boek Vliegtuigen van het 320 squadron.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •