Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Loodcoating

  1. #1

    Standaard Loodcoating

    Weet iemand of er in de vliegtuigen van voor 1940, coatings van lood werden gebruikt? Ik weet dat er lood in de accu's zat, maar laatst vond ik een electrische leiding dat omwikkeld is met lood(?). Graag advies! Groet-jullie martin

  2. #2

    Standaard

    Hoi Martin,

    Als ik me niet vergis zat in bijna alle verf uit die tijd wel lood verwerkt, ze zijn allemaal al lang verboden. Vroeger werd er wel gebruikt gemaakt van ijzeren en loden pijpen om electrische bedrading door heen te trekken, dit kwam veel voor in woningen maar of dit ook in vliegtuigen voorkwam betwijfel ik.

    Groet,

    Mathieu.

  3. #3

    Standaard

    Hoi Mathieu, ja dat lijkt mij ook, maar de aansluiting van de antenne of verbindingen met de radio. Werkt lood niet als een soort anti-storings-jas? Ken jij zoiets uit de literatuur? Als Willem terug is zal ik het hem ook eens vragen. Groet-je, martin

  4. #4
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    ik weet van school nog dat ons werd geleerd dat lood straling tegenhoud.

    (wil je een nucleaire ramp overleven moest je in een loden kluis gaan zitten met wanden van een aantal meters dik werd ons gezegd, maar weet niet of dit een geintje was van de leraar of echt waar)
    Gr,
    Sander

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •