Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 5 13 14 15
Weergegeven resultaten: 141 t/m 145 van 145

Discussie: Foto Neptune "212" waarin het rapport van de kaping.

Standaard

Naam: ddd_010526178_mpeg21_p001_image (1).jpg
Bekeken: 93
Grootte: 20,3 KB

Bron Limburgs Dagblad 27 01 1965

82 uur na het neerstorten van de Neptune 212 werd het lichaam van Oostende gevonden, 2 kilometer ten zuiden
    van de plaats van het neerstorten van het toestel ( nabij paal 89).

Daar dit gedeelte van het strand op het grondgebied van de gemeente Wassenaar ligt werd het verdere onderzoek verricht door de Wassenaarse politie welke de marineleiding op Valkenburg en de plaatselijke lijkschouwer informeerden.

Het schouwen van het lichaam werd niet nodig bevonden ( wellicht op aandringen van Defensie) wat toch wel bijzonder mag heten daar de betrokken persoon geen natuurlijke dood was gestorven ( volgens mij wettelijk voorgeschreven) en werd overgedragen aan de Marine autoriteiten.

Het schouwen van het lichaam had zeker verdere informatie kunnen verschaffen over de toedracht en verder verloop van het gebeuren, maar daar over later meer.

Standaard

Tegen de avond van 27 januari werd het lijk van Frans Bolk gevonden op enkele honderden meters ten noorden van de Scheveningse pier.
    Dit zou impliceren dat het lichaam ongeveer 11 kilometer verplaatst zou zijn in zuidelijke richting. (zie eerdere kanttekeningen die ik maakte )

Naam: ddd_010526179_mpeg21_p001_image.jpg
Bekeken: 70
Grootte: 31,4 KB

Bron Limburgs dagblad 28 01 1965

De vindplaats van het lichaam bevond zich hier duidelijk op het grondgebied van de gemeente, s Gravenhage zodat de plaatselijke politie deze zaak in behandeling nam.
    Het lichaam werd overgebracht naar een mortuarium in den Haag alwaar de gemeentelijke lijkschouwer het lichaam zou onderzoeken maar ook hier werd schouwing niet noodzakelijk geacht.

Van wie de uitspraak is dat het lichaam onherkenbaar was verminkt ( politie, schouwer, pers, of marine voorlichting.?) is bij mij niet bekend maar deze bewering is pertinent onwaar.

U kunt zich hiervan overtuigen door een bezoek te brengen aan het Nationaal Archief waar de foto, s van de lichamen van Bolk en Oostende ter inzage liggen.

Deze foto, s zijn nogal luguber van aanzien zodat ik ze hier niet openbaar op de site wil zetten

Weblogartikelen
    3

Standaard

Limburg ligt ook een stuk zuidelijker dan Katwijk.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaasjager Bekijk bericht
    Limburg ligt ook een stuk zuidelijker dan Katwijk.
    Ik heb hier gekozen voor een artikel uit een Limburgse krant omdat deze ze qua verslaglegging van het gebeurde een toch wel bijzondere band hadden naar hun lezerspubliek.

Verder vind ik de gemaakte opmerking nogal al zuur overkomen. Ik had anders verwacht van een Moderator

Standaard

Nadere beschouwing van de foto's van Bolk en Oostende riepen bij mij en anderen nogal wat vraagtekens op, zodat ik deze ter beoordeling heb voorgelegd aan een medewerker van een bekend forensisch instituut.

De conclusies hiervan zal ik t.z.t bekend maken

Regels voor berichten