Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Fokker D-XXIII

  1. #11
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Deze foto's zijn mi "public domain", want ouder dan 70 jaar...
    Aan de nummertjes in de foto's zien we dat het fabrieksfoto's zijn en geen privekiekjes.
    Laatst gewijzigd door g-1reaper; 18 juli 2012 om 18:19

  2. #12

    Standaard

    Beste allemaal,

    Wat een gedoe met dat copyright. Uiteindelijk zijn het "nullen en enen" en is het allemaal al tig keer gekopieerd. We moeten er mee omgaan, maar blijkbaar lopen de meningen nogal uiteen.

    Haal de hele handel er maar af.



    Leon

  3. #13
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon44 Bekijk bericht
    Beste allemaal,

    Wat een gedoe met dat copyright. Uiteindelijk zijn het "nullen en enen" en is het allemaal al tig keer gekopieerd. We moeten er mee omgaan, maar blijkbaar lopen de meningen nogal uiteen.

    Haal de hele handel er maar af.

    Leon
    Ahhhh, gij dacht dat het leven makkelijk was .................
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  4. #14
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Ik vraag me eigelijk af wat het doel van het ontwerp D23 was
    het zijn de staartbomen van de G1
    geen iedee welke motoren
    maar wel een mooi ontwerp
    wat waren de prestaties

  5. #15
    Geregistreerd
    6 januari 2013
    Berichten
    163
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    From L + K 23/1979,

    the Fokker D.XXIII drawings with different engines.

    Naam: 1.png
Bekeken: 527
Grootte: 207,9 KB

  6. #16

    Standaard

    Ik vraag me ook af wat het idee was. (Nee, het waren natuurlijk niet dezelfde staartbomen als van de G.1.)

    Wat ik bedoel is dit. Oké, je hebt een heel slank vooraanzicht, dus weinig luchtweerstand, dus met sterke motoren zou het potentieel een hele snelle kist zijn, een beetje à la Dornier Pfeil. Volgens Nederlandse boekjes was dat ook de bedoeling, twee Merlins of Daimlers. Maar die waren niet alleen heel moeilijk verkrijgbaar voor Fokker/Nederland/Zweden/Finland, maar ook heel erg duur. Dus wie van Fokkers klanten ging een jager met twee van die dingen kopen? Totaal onrealistisch.

    Boven zien we de oude Kestrel, Jumo 210 of Hispano, veel zwakkere motoren, net als de Walters van het prototype. Was het dus de bedoeling om toch boven de 1000 pk te komen met toch een luchtweerstand als van een eenmotorige? Dat lijkt me veel waarschijnlijker. Zijn er wel bouwtekeningen met Merlins? (Zo ja, dan zijn die ook niet per se heel serieus).

    Duwpropellers gaven heel vaak koelproblemen, dus het was ook wel vragen om problemen, nog afgezien van het ontsnappingsprobleem voor de vlieger.

  7. Standaard

    Het was wel mooie promotie om zich te onderscheiden van alle andere vliegtuigfabrikanten en misschien wilden ze meerdere nieuwe concepten uitproberen om de haalbaarheid ervan te toetsen, zoals dat vaker ging bij vliegtuigfabrikanten in die tijd. Wel mooie innovaties waren de push pull aandrijving en het landingsgestel in de romp. Had al een tijdje terug een foto ingekleurd die van de fokker aircraft website kwam waar meer mooie foto´s op stonden maar de site is inmiddels verdwenen, iemand een idee wat ermee is gebeurd?[


    ATTACH]31385[/ATTACH]
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  8. #18
    Geregistreerd
    6 januari 2013
    Berichten
    163
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    No idea KriskrasKapitein,

    I don't know why the site close ,maybe for upgrade ?.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •