Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Fokker reclames 1925-1935

  1. #1
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard Fokker reclames 1925-1935

    Hallo, ik ben op zoek naar Fokker reclame uitingen uit de periode 1925 tot 1935. Uiteraard zoek ik reclames voor de Fokker C.5 familie. Engels/Spaans/Frans/Duits materiaal heeft mijn lichte voorkeur!

    Wie heeft een rijkgevulde boekenkast en is bereid mij te helpen?

    Alvast bedankt!
    Groeten,
    Edwin

  2. #2
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Geen C.V helaas.

    Ik heb wel een A4 pagina uit 'FLIGHT' van 10 september 1925, reclame voor de 'Fokker F.VII Ten-Seater, Improved Type'. Met afbeelding, groot Fokker logo, en tekst.

    Heb ook wel Fokker bulletins uit die periode, maar dat is geloof ik niet wat je bedoelt.

  3. #3
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

    Standaard

    Heb nog een Fokker Bulletin van nov-dec 1926 met een uitgebreid verslag van de nieuwe C.V combinatie met o.a. C. V-D met 520 pk Hispano-Suiza als tweepersoons jager en een overzicht met specificaties en prestaties met diverse motoren en foto's (o.a. een Deense met regi R1) , verder het wereldrecord met de Fokker D.XIII atikel over de S.IV, de Fokker F.VII en F.VII-3m, Universal en vliegboo B.III etc.
    Ook een blaadje van Hispano-Suiza van jan-febr 1927 met een neus (motor) foto.
    Heb wel Fokker reclame folders van de Fokker D.21 met diverse grote foto's van het prototype met regi FD-322 (ML-KNIL) en een heel aardige in kleur van de Fokker C.11-W, waarin o.a. een afschrift van een brief van de Vice-admiraal, Hoofd v/d afd. Materieel Zeemacht, waarin dit toestel "aan alle eischen betreffende prestaties, zeewaardigheid en catapulteering, heeft voldaan".

  4. #4

    Standaard

    Dag Meeuw,

    Het artikel over de wereldrecords met de D.XIII heeft mijn interesse. Kan je dat hier posten, of het mij sturen via een PM?!

    Hartelijke groet,
    Jan Grisnich

  5. #5
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Heeft iemand wellicht nog wat graafwerk gedaan?
    Ik heb inmiddels zelf advertenties gevonden van de Romeo Ro.1, erg leuk!

  6. #6

    Standaard

    Ja, ik zal je e.e.a. posten. Via Marktplaats kocht ik een tijdje geleden een giga hap aan Bulletins, een stuk of 30, met name uit de vroege jaren dertig en late jaren twintig.

  7. #7
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Jan, bedankt voor je aanbod - voor wat betreft de periode 1925 tot en met 1935 ben ik echter al compleet!
    Groet,
    Edwin

  8. #8
    Geregistreerd
    20 november 2011
    Locatie
    Almere-Buiten
    Berichten
    101

    Standaard

    Voor de geinteresseerden, zie : Catawiki - Aviashop > Shop > Boeken > Boekenreeks > N.V. Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Amsterdam.
    Het is een echt zeldzame (en dikke!) jubileumuitgave van het Fokker Bulletin.

  9. #9

    Standaard

    Okee, mooi dat het ongeveer compleet is. Uit welke jaren mis je nog informatie!?

  10. #10
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    931

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Braas Bekijk bericht
    Voor de geinteresseerden, zie : Catawiki - Aviashop > Shop > Boeken > Boekenreeks > N.V. Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Amsterdam.
    Het is een echt zeldzame (en dikke!) jubileumuitgave van het Fokker Bulletin.
    Leuk is om te zien dat Aviashop zelf opgeeft :

    Cataloguswaarde :
    Nieuwstaat: € 100,00
    Goede staat: € 50,00
    Redelijke staat: € 25,00

    Dan bij de omschrijving zetten dat het een redelijk exemplaar is en dan 75 euro vragen ?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •