Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Koolhoven Vliegtuigen

  1. #11
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Mathieu.

    DTP = Desk Top Publishing
    POD = Printing On Demand

    Je kunt zeggen dat DTP binnen de grafische industrie ontstaan is door Apple. Dat was de "boosdoener" bij het verliezen van veel banen in de industrie. Meerdere banen werden toen samengevoegd omdat toen de tekst- en beeldintegratie kon plaatsvinden.
    Bij POD spreek je als het niet op een "normale" drukpers is gedrukt maar in mijn ogen een soort veredelde printer. POD is wel makkelijk omdat je de oplage makkelijker kunt aanvullen als het een succes mocht zijn en je er een kleine oplage extra van wilt drukken, zelfs voor 1 exemplaar. Ook is het makkelijk voor gepersonaliseerd drukwerk. Je kunt dan bijvoorbeeld in een boek een naam, zeg Mathieu, plaatsen i.p.v. de naam van de hoofdpersoon. Daarna druk je 1 exemplaar af waarna plotseling Mathieu de hoofdpersoon is.

    Wat ook geleden heeft door de invoering van DTP is het lithografische deel van het proces, de "plaatjes" dus. Daarom zie je in veel publicaties illustraties die niet meer de kwaliteit hebben van het traditionele "vak"werk van vroeger. Dat was niet mijn "pakkie-an", ik was een "tekstboer" maar ik zie het wel, afbeeldingen die bijv. te ver zijn uitvergroot en kwaliteit verliezen of andere gebreken. Doodzonde want boeken, zeker met afbeeldingen, kosten tegenwoordig een flinke duit. In "mijn tijd" (sinds 2008 gepensioneerd) hadden we zelfs een Neerlandicus als tekstcorrector, kom daar tegenwoordig maar eens om.
    Het wordt allemaal te makkelijk voorgesteld, kijk maar eens hier:
    Eigen boek uitgeven | Printing on demand - Je eigen boek uitgeven | Printing on demand

    Groeten,
    Ruud van Ommeren.

  2. #12
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Mathieu.

    Hopelijk was het duidelijk dat POD een digitale aangelegenheid is.

    Groeten,
    Ruud van Ommeren.

  3. #13

    Standaard

    Hoi Ruud,

    Hartelijk dank voor je uitleg! Weer wat geleerd. Overigens wel een verschil met vroeger, toen mijn opa in 1928 in een drukkerij ging werken moest ie lood sjouwen!

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #14

    Standaard

    Het Koolhovenboek ziet er wel aardig uit, maar jammer genoeg zitten er veel fouten in die niet nodig waren
    Jjr

  5. #15

    Standaard

    Jammer genoeg zitten er fouten in die niet nodig waren
    Jjr

  6. #16
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik ben benieuwd naar je commentaar, Jjr!

  7. #17

    Standaard

    Sissit was niet F.K.1, maar het toestel met AW-1.
    Het verhaal over de F.K.50b is gel....., dit toestel was in ontwikkeling voor Spanje.
    Dit werd door zowel de Koo als v.d. Eyk onafhandelijk van elkaar bevestigd.
    Is al meer dan 20 jaar bekend

  8. #18

    Standaard

    Als iemand zijn "Koolhoven vliegtuigen" of "Spyker-" wil verkopen aan mij? (voordat ik ze nieuw koop). "Vliegmensch" leest leuk weg incl. aardige details (Anthony bouwde niet zelf "de Spin").

    Tip: Rijksmuseum heeft boek(je) voor 9,- over FK23 met "veel detail tekeningen/foto's" - ga ik er zeker kopen.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •