Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28

Discussie: welke vliegtuigen?

  1. #11
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Dutchplanes, met alle respect-'t is écht een N1K2-J, In 'War Prizes' staat een tabel waaruit
    blijkt dat er géén N1K1-J's naar de States zijn gegaan. De twee N1K1-J's die op Clark Field
    (Philippijnen) zijn getest zijn daar ook gecrashed. De N1K2-J is ook een 'laagdekker' en heeft een duidelijk ander kielvlak dan de N1K1-J.
    Bedankt voor de afbeelding van de Arado Mindert!
    Laatst gewijzigd door grasshopper; 14 augustus 2012 om 18:54

  2. #12
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Mindert,
    Er stond nog in een verslag van een japanse marinevlieger dat ze zeer onder de indruk waren van de kwaliteit , robuustheid en afwerking van de Arado 196.
    Laatst gewijzigd door grasshopper; 14 augustus 2012 om 18:54

  3. #13
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Wat de Vliegende Tijgers betreft, daar hebben ze mee gevlogen met de P-40B (Tomahawk)en de P-40E (Kittyhawk), volgens mij niet met de P-40M/N die de KNIL gebruikte. Hier nog een Arado.

  4. #14
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    arado

  5. #15
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Bedankt Bazzman,
    Het zou mooi zijn als er nog eens een goede foto opduikt van zo'n kist, bijv. bij een U-boot in Tanjung Priok

  6. #16
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Van de Flying Tigers site/bron deze foto's van de Tomahawk P-40B

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grasshopper Bekijk bericht
    Dutchplanes, met alle respect-'t is écht een N1K2-J, In 'War Prizes' staat een tabel waaruit
    blijkt dat er géén N1K1-J's naar de States zijn gegaan. De twee N1K1-J's die op Clark Field
    (Philippijnen) zijn getest zijn daar ook gecrashed. De N1K2-J is ook een 'laagdekker' en heeft een duidelijk ander kielvlak dan de N1K1-J.
    Bedankt voor de afbeelding van de Arado Mindert!

    Beste Grasshopper,

    Ik ben al blij dat ik uit mijn hoofd wist dat dit een Kawanishi Shiden (George) was.
    Het sub-type schenk ik je.

    Hans

  8. #18

    Standaard

    Heren, ik zie dat er belangstelling is voor het kiekje. Graag gedaan...

    Natuurlijk is het sterk uitvergroot, het kiekje als geheel is eigenlijk mooier, vind ik.
    Maar de twee kisten die er nog meer op staan zijn zo duidelijk dat het de aandacht mogelijk van deze puzzle zou af houden, vandaar mijn geknip.
    Maar ze komen hoor.

    Ik ging er van uit dat het buit was die daar stond in '53.
    De Hawk is dus een buitenbeentje.
    Ik noemde een 'Boeing kielvlak', waarmee ik bedoel het gele kielvlak met het rood-wit gestreepte roer.
    Dat komt veel vaker voor zag ik nu, ik laat het fijne er van me graag uitleggen.
    Ik zie wel dat de strepen op het roer breder zijn dan op andere foto's, en dat het kielvlak niet geel is...Uitleg?

    Het Willow Grove museum zegt dat de P40 eigenlijk een van de weinige tweezitters was, en geschonken vanuit de States destijds. (de cockpit is later sheeted tot een eenzitter; hij staat nu in het Robins museum, Georgia.)
    Dus niet echt van de Chennault Flying Tigers.
    Dat zou de oorzaak kunnen zijn van de grote Chinese roundel op de romp, terwijl er op geen enkele live foto of filmpje een roundel is te zien. Alleen nummers, zoals de 68 hierboven.
    Een beetje Flying Tiger 'gestyled' zou men kunnen zeggen...

    Ik heb in tijden van nood ooit nog eens gesolliciteerd bij Cargo Flying Tigers, zo rond '66.
    Zij hadden helaas niet de positie voor me "waarin ik mijn capaciteiten ten volle zou kunnen benutten".
    Ja zo ging dat, heel netjes, per brief, weken verder, en zo waren er nog een paar exoten die gewoon geen Hollanders wilden...Maar wél exact hetzelfde antwoord stuurden!
    Het liep goed af.

    Dan nog even die rechter kist.
    Arado 196 inderdaad, maar zou het ook niet een Macchi C.200 Saetta kunnen zijn, die gewoon ergens op staat en daarom wat hoger lijkt?
    Het is ook oorlogsbuit, de cowling heeft blisters, de romp loopt vanaf de motor op naar de cockpit, én de windscreen stijlen voldoen ook redelijk...
    En de poten zie ik nog niet helemaal lijken op die van de de profiel Arado's.

    Tracker.

  9. #19

    Standaard welke vliegtuigen?

    Oorspronkelijk embleem van de Tigers.
    Op de squadron-kisten hadden ze niet die twee banieren waartussen de tijger hangt, geschilderd.
    Op mijn foto wél, want dat was het voorbeeld om op de tweezitter Kitty Hawk te maken. Deze was immers al in de States...
    Of zit ik er naast?

    En de Macchi C.200 uit m'n boekoe pienter.

    Weet iemand wat een luchtvaart-leek onder de aftiteling van zijn 8mm filmpje
    uit 1959 verborg?
    Het heeft met Willow Grove te maken..

    Tracker
    .

  10. #20
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Tracker,het kan naar mijn geen Saetta zijn- de cockpit van die jager is veel verder naar achteren geplaatst, dat zie je op de maatschets.Op de foto van Willo Grove kan je duidelijk
    de contouren van de Arado cockpit zien-die is veel verder naar voren geplaatst.
    Wat het filmpje aan gaat- het lijkt me een soort vlet- geen idee wat er opstaat, kan van alles zijn maar een vliegtuig lijkt me onwaarschijnlijk.
    Nogmaals de Arado van Willow Grove; bron Wikipedia

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •