Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: ju-52

  1. #1
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

    Standaard ju-52

    Zag hier (Numansdorp) net richting zuid-oost een Ju-52 over vliegen.
    Wat gaat dat toestel langszaam. Kan me voorstellen dat er zoveel in de meidagen van 1940 naar beneden zijn geschoten.
    Hij ging wel richting Moerdijkbruggen, dus ?????
    Zal de radio eens aanzetten.
    Maar zijn er meer die deze kist gezien hebben?

  2. #2
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Was het de Lufthansa Ju-52 D-AQUI (zie ook http://www.lufthansa-ju52.de/index.php )?
    Laatst gewijzigd door si204; 17 augustus 2012 om 17:33

  3. #3

    Standaard

    Je ogen hebben je niet bedrogen
    Zie AIR FORCE CENTER: Willkommen bei JU-AIR

    JU-AIR => NEWSFLASH

    RIMOWA goes to USA. Am Montag, 18. Juni 2012 ging es los! Die HB-HOT startete pünktlich um 8 Uhr ihre weite Reise, heute Freitag, 17.8. um 18 Uhr kommt sie nach Hause !
    JU 52 - Willkommen an Bord der JU 52. Buchen Sie einen faszinierenden Rundflug. - RIMOWA IN THE AIR . HB-HOT komt/kwam terug van over de Atlantische Oceaan
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  4. #4
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meeuw Korbijn Bekijk bericht
    Wat gaat dat toestel langszaam. Kan me voorstellen dat er zoveel in de meidagen van 1940 naar beneden zijn geschoten.
    Niet vergeten dat op deze kist Pratt & Whitney motoren zitten met maximaal 550 Pk en dat ze vanwege kosten met minder vermogen vliegen. De kisten die in Mei 1940 binnen vlogen hadden BMW motoren met maximaal 780 Pk

    Dus dat is 1650 Pk civiel vliegen tegen 2340 Pk militair vliegen

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meeuw Korbijn Bekijk bericht
    Hij ging wel richting Moerdijkbruggen, dus ??????
    Dus wat?

  6. #6
    Geregistreerd
    17 augustus 2012
    Berichten
    2

    Standaard

    De Moerdijkbrug heeft wel een historische betekenis, daar werd volgens mij de laatste Nederlandse T5 bommenwerper no 856 (samen met 850?) neergehaald op (13 mei 1940) door een BF-109 (Dit BF-109 model heb ik ook gebouwd en het echte Duitse toestel ligt overigens in een Engels museum). Deze Nederlandse bommenwerpers probeerde de Moerdijkbrug te vernietigen en daarmee de Duitsers opmars tegen te gaan. De Duitse para's (uit Ju52's) hadden deze brug al op 10 mei bezet.

  7. #7

    Standaard

    Dat is hier bekend denk ik. Ik vroeg me alleen af welke betekenis eraan gehecht wordt dat een Junkers 72 later die richting op vliegt.

  8. #8
    Geregistreerd
    17 augustus 2012
    Berichten
    2

    Standaard

    Dat is wat ik me als eerste binnenschoot, daarna, wat kan jouw dat nou "bommen"

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •