Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: DH.84 Dragon bij Aviodrome?

  1. #1

    Standaard DH.84 Dragon bij Aviodrome?

    Beste mensen,

    Mijn eerste post hier Even een korte introductie, mijn naam is Paul Cape, 33 jaar en kom uit Almere. Ik ben een luchtvaart genieter en dan met name de historische luchtvaart. Al een keer meegevlogen met de DC-3 van de DDA en de Catalina.

    Ik kwam gisteravond een foto tegen van de deHavilland DH.84 Dragon Iolar van de Air Lingus Charitable Foundation bij het Aviodrome met de DC-2 op de achtergrond. Ik had hier echter nog niets over gelezen, dus was even benieuwd of één van jullie meer informatie over heeft. Is het mogelijk om rondvluchten te maken bijvoorbeeld? Hoe lang blijft het toestel bij het Aviodrome? Alle informatie is welkom!

    De link naar de foto is Ow.ly - image uploaded by @Aviodrome Als ik eerlijk ben, wel gaaf dat die kist er is en mooi plaatje zo, dus snel even langs om een foto te maken! Hopelijk volgen er meer van dat soort gasten!

    Groet,

    Paul

  2. #2

    Standaard

    Dit was ik vergeten te vermelden ja.

    Van een ander forum:
    Scramble Messageboard • View topic - Lelystad Local Information

    Temporary based at Aviodrome until 30-8-2012: EI-ABI - De Havilland DH84 Dragon 'Aer Lingus'
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  3. #3

    Standaard

    Stratofreighter,

    Dank je wel! Ik was helaas op vakantie tijdens de Texel Airshow en zag op de foto's van het evenement dat de Dragon hier aanwezig was. Ik baalde een beetje dat ik de Dragon gemist had. Het is zo'n lief toestel hahaha, dus erg leuk dat het Aviodrome het voor elkaar heeft gekregen!

    In 2009 was ik aanwezig tijdens de Flyinn van het Aviodrome voor de viering van de race met de Uiver en tijdens dit evenement voerde men rondvluchten met een Dragon Rapide uit. Ik had ticket gekocht, maar helaas kreeg het toestel technische problemen... Zou erg leuk zijn om dat toch nog een keer te doen. Weet je of dit mogelijk is?

    Groet,

    Paul

  4. #4
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Ik heb bij Shuttleworth met een Dragon Rapide mee gevlogen, en kan wel melden dat het zeker de moeite waard is!

  5. #5

    Standaard

    Ik vrees dat je voor een rondvlucht met een Dragon (Rapide) sowieso naar Engeland zal moeten afreizen, op het continent vliegt niemand met dit vliegtuigtype rondvluchten.

    Dat 2009-bezoek inclusief rondvluchten was aardig uniek.

    Voor zover ik weet vliegen alleen
    Classic Wings te Duxford / Imperial War Museum
    http://www.classic-wings.co.uk/

    en Classic Flight te (nu nog) Coventry
    Fly in the de Havilland Dragon Rapide
    rondvluchten met Dragon Rapides en/of militaire Dominies.

    Veel mensen vliegen een kort rondje met een Classic Wings Rapide/Dominie tijdens een van de airshows te Duxford, zoals Flying Legends.
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  6. #6
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Bijzonder is dat bij het instappen/inladen van het vliegtuig, rekening gehouden moet worden met de gewichtsverdeling. Volgorde en plaatsing van passagiers is belangrijk, om te voorkomen dat het toestel op zijn neus duikelt.....

    .....ik moest achterin gaan zitten

  7. #7

    Standaard

    Maarre, hij staat nu alleen maar in de schuur bij de Aviodrome?

    En die foto wekt niet de indruk dat hij behoorlijk te fotograferen is?

  8. #8
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard DH84

    Ik neem aan dat je dit type bedoeld.

  9. #9
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard DH84

    DH84

  10. #10
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Deze foto's heb ik op Texel genomen

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •